Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › iPad utmanare
-
AuthorPosts
-
den lilla tråden om utmanare till iPad
troligen kommer vi få se fler tablets med tiden.
sry att min tabell är så liten, men orkade inte
göra mer, sedan så har jag inte lekt i excel sedan
högstadiet.vill ni veta mer fakta om tablets?
sök på namnen:
1: iPad 2: HP Slate 3: JooJoo
4: Sahara Slate PC 5: Lenovo ideapad U1
6: Nortion Ink Adam 7: MSI Tegra 2 8: Neofonie WepadKonkorrenterna har som vanligt tryckt in massa fina siffror på hårdvaran+massa trams som tex kamera…Vilket enligt mig tyder på att de inte har någon bra helhet. Typ som alla 711 Android telefoner som har så fina siffror, men som man måste trycka stenhårt på för att touchen ens ska reagera.
Men vi får se.Fint gjort Pongo!
Funderar själv på en HP Slate. Har svårt att köpa en dator (som jag tycker att iPad är) där tillverkaren så totalt skall bestämma vad jag får installera och vad jag får göra. (Kan någon av er tänka sig att köpa en laptop under dom förutsättningarna?
Jag har ju uttryckt min besvikelse om iPad tidigare men jag tycker ändå att Apple produkter är klart överlägsna i design, hårdvara och mjukvara. Det enda jag är missnöjd med är Apples restriktioner och att man måste helt och hållet låsa sig till Apple om man skaffar en iEnhet. Då tänker jag på de tusentals kronor man spenderar i iTunes och Appstore, håller man sig inte kvar hos Apple så är alla köpta musik, filmer och apps inte användbara på andra enheter (musik och filmer måste man konvertera).
Det som slulle locka mest med utmanarna är om de var mer fristående än iPad. iPad är helt värdelös om man inte har en dator då den saknar en vanlig USB uttag. Det går inte att överföra filer om man inte använder iTunes med en annan dator. Det känns tråkigt att behöva spendera runt 8000 kr på en “data” som man måste använda genom att koppla den till en annan dator. Nu vet jag inte alla funktionerna i HP Slate men den verkar iaf vara en egen dator som inte behöver koppla sig till andra datorer.
la till en klumpig och jävlig dyr sak, Sahare slate. tycker den ser lite för plastig ut, är för tung och riktigt dyr.
Pingu, du kanske kan lägga till Lenovo Ideapad U1, en mini-pc med avtagbar skärm. Pc:n kör Windows 7 medan skärmen kör en Linuxvariant och fungerar fristående från datorn.
Coolt koncept
Samt Notion Ink Adam, MSI Tegra 2 & Neofonie Weepad 🙂
@freebo 62224 wrote:
Pingu, du kanske kan lägga till Lenovo Ideapad U1, en mini-pc med avtagbar skärm. Pc:n kör Windows 7 medan skärmen kör en Linuxvariant och fungerar fristående från datorn.
Coolt koncept
Samt Notion Ink Adam, MSI Tegra 2 & Neofonie Weepad 🙂
done and done, blev lite irriterad på msi, fan jobbig att hitta något om.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.