Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › iPad
-
AuthorPosts
-
Nå, vem mer än jag skall lägga en order så fort Amazon/Apple lägger ut den för pre-order? Strunta nu i abonnemang osv, det kommer vi runt på något sätt.
Tycker iPad känns som en flopp.. Känns som en för stor iPhone men en för liten MacBook. Fler som följer det live ? 🙂
Flipp eller Flopp – jag måste ha en. Det blir en perfekt coffee table dator. Undrar om det blir ngn fw 4.0 idag….
Följer live här: Live Tech Events – Real Time Event Coverage
Känns som en större variation av Iphone, men trots allt är den fascinerande. Men vill ha några unika förbättringar om man ska lägga ut en slant på iPad.
– Att den saknar flash…
@second 53290 wrote:
Följer live här: Live Tech Events – Real Time Event Coverage
Känns som en större variation av Iphone, men trots allt är den fascinerande. Men vill ha några unika förbättringar om man ska lägga ut en slant på iPad.
– Att den saknar flash…
Håller med.. Tycker “ramen” runt är på tok för stor.
Konstigt ljud på streamen, men det är video i alla fall 🙂
Frågan är om vi kommer få se någon ny iPhone i sommar.. ?
iPaden är ju väldigt lik iPhone, kommer de lansera båda ?Nu är det så att jag faktisk mår illa. Ingen flash på iPad, vad är Apples problem? Nu kan man sluta hoppas på att det ska komma till iPhone.
jag kommer absolut köpa en, kommer bli nice att ha den i sovrummet o surfa runt bara
Stör mig nått så sjukt på att dom inte fixar flash. visst blir man sugen på en iPad men det känns lite onödigt i min mening
@spjonky 53306 wrote:
Stör mig nått så sjukt på att dom inte fixar flash. visst blir man sugen på en iPad men det känns lite onödigt i min mening
AppppapppppAppppppApppp HALLÅ där, någonting med en processor och skärm kan per definition inte kallas onödig! 😛
Själv ska jag beställa en 16GB utan 3G, skall bara ha den som coffee table dator så wifi räcker. 499$ lär väl bli 5000:- här hemma
Hahah mycket pengar att lägga ut på en coffee table dator ;D fast visst hade sett sjukt snyggt ut haha!
vad tusan menar dom med microSim? är det såna vi använder i våra mobiler eller?
Får se om det blir en iPad för mig. Men lär nog bli en WiFi för min del också och ingen 3G. Men skulle man inte kunna koppla in tethering till iPad från sin Iphone?
Men att den saknar multitasking, flash, och relativt lågt minne för att lassa in filmer på, samt att den påminner mycket om en större Iphone får jag tänka till om det är värt att leva på nudlar de senaste månaderna.
Jag hade också villat se en bättre synkning mellan iPad och Iphone, USB portar för extern hårddisk m.m.
Men självklart skulle det sitta fint att pilla på sin iPad på nätterna, eller dra den till plugget för att anteckna, eller bara just det att det är en iPad 🙂
Tethering mellan iPhone och iPod känns som en nödvändighet.
Haha vilken efterbliven manick. Vad ska man med en iPhone XL till? Totalt onödigt xD
Men shit vad jag blir besviken!
Den ser inte ut som en iPhone utan den fick en tjock ram.
Den kör inte OSX. Den kör en iPhone FW-kopia med större utrymme och mindre ikoner.
Alla apps som han startar förutom Facebook-appen är iPad-exclusive-applikationer. Facaebookappen var rippad från iPhone.
Film på iPad? Med vadå Voddler? Eller från iTunes? Om det är ifrån iTunes så var beredd på att konvertera filmformat för att titta på det.
Ingen flash (KOM IGEN NU FÖR H*LV*TTE)
Hittade en bra bild för det här:
Ni som köper den här: Tänk på vad ni lägger pengarna på.
Vart också besviken, hade förväntat mig en touch dator med OSX inte en gigantisk iphone. Ingen kamera, ingen multitasking, ingen flash och vill man ha 3G ska man betala extra. Som tillbehör kan man köpa extern tangentbord som fungerar som en docka (DÅ KAN MAN KÖPA EN MACBOOK ISTÄLLET). Vad är iPad bra för? Den är för stor för att ta med sig runt, för stor som en mp3 spelare, för krångligt att spela på och för ynklig för att kunna använda som en dator.
Har läst runt på nätet och det verkar som de flesta har ett negativ första intrycket av iPad. Ingenting nämndes om iphone och med tanke på att iPad var det enda som introducerades så gissar jag på att Apples aktier kommer att drabbas dåligt av det här.
Apple var inte först med iPad, det var madtv: iPad – MadtvEdit: Ska Jobs aldrig byta kläder, han borde ha råd med det nu.
Edit 2: Undrar hur lång tid det tar innan den jailbreakas. 😛
Som sagt, killen behöver inte bara nya kläder. Stackarn behöver en ny njure också och med en Health Care reform som riskerar att falla samman vill iaf jag sponsra honom med 500$.
utan det där utrymmet runt skärmen skulle den bli olidlig att hålla i..
@zike 53349 wrote:
utan det där utrymmet runt skärmen skulle den bli olidlig att hålla i..
Jag tycker den ser rätt obekväm och osmidig ut redan som den är 🙂
Jag tror detta spektaklet kommer bli Apples största misstag.
Som alla andra skriver: Va ska man ha den till ?!
Nya kläder ?!? Det är ju inte Steve Jobs utan svart polotröja och jeans från 80-talets dressman..
Sammanfogade trådarna då den redan har postats.
Hade också velat se iPad mer som en dator och “telefon”. Just nu har jag svårt att se om det är värt att lägga ner cirka 5000 kr på en iPad som en nöjes dator.
Varför kunde de inte pressat in USB portar och skaffa simhållare så att man kan ha videosamtal och skicka eventuellt sms. Då hade iPad i alla fall varit något att ha. Att den inte ens har multitasking gör att man inte kan spela spotify i bakgrunden, och värdlös att kolla på online TV utan flash. Vad ska man ha denna iPad till??
@pongo 53409 wrote:
ja men exakt, lite less på att surfa runt på iphonen när man ligger i sägen, eller behöva gå upp till datorn, vill ha lite större yta samt något som är snyggt o inte tar plats. där kommer ipad in
Med tanke på att en vanlig liten bärbar kostar runt 5-6000kr och iPad kostar runt 5000(i usa) för den vassaste versionen så ser jag inget problem. Att folk säger att den är svår att ta med? LOL.. Den väger nada, den har fan bättre användningstid än någon bärbar (som jag känner till) och den har inbyggd 3g.. Själv så tänker jag nog köpa den utan 3G men jag får helt enkelt se när den dagen kommer!
@h3nr11k 53413 wrote:
Med tanke på att en vanlig liten bärbar kostar runt 5-6000kr och iPad kostar runt 5000(i usa) för den vassaste versionen så ser jag inget problem. Att folk säger att den är svår att ta med? LOL.. Den väger nada, den har fan bättre användningstid än någon bärbar (som jag känner till) och den har inbyggd 3g.. Själv så tänker jag nog köpa den utan 3G men jag får helt enkelt se när den dagen kommer!
Jämför inte priset mot en bärbar, du ska jämföra priset mot en ipod touch. Om du ska jämföra priset mot en bärbar välj en bärbar som har sammma prestanda som en iPad. 1 Ghz, 512 Mb ramminne och 16 Gb hårddisk, en bärbar från 8 år sen har bättre prestanda och klarar dessutom multitasking, flash och allt annat som iPad inte klarar av.
@ponyboy 53420 wrote:
Jämför inte priset mot en bärbar, du ska jämföra priset mot en ipod touch. Om du ska jämföra priset mot en bärbar välj en bärbar som har sammma prestanda som en iPad. 1 Ghz, 512 Mb ramminne och 16 Gb hårddisk, en bärbar från 8 år sen har bättre prestanda och klarar dessutom multitasking, flash och allt annat som iPad inte klarar av.
För 5000 får du en med 64SSD. Hur många datorer har det idag? Visst 8år men sen så jag är galet trött på alla jävla fail os. Flash hit flash dit. Flash är overrated? Visst en del spel och lite värdelös aftonbladet tv med vad mer? Jag saknar inte det så jag är glad. Om det nu kommer till iPad så är det bara ett + i kanten. Om jag jämför med en IPT så är en iPad 1000ggr bättre i alla lägen. 2000kr dyrare men x3 större skärm med fler möjligheter
Ja egentligen Pony, vad är det du anser dig missa när du inte kan köra Flash?
Jag är tv och film fantast, ser alla A-filmer som kommer ut och följer ungefär 20 serier. Man kan nu praktisk taget streama alla serier och filmer från internet. Sen finns det alla svenska “play kanaler” och mtv med mera..
Skäms nästan för att erkänna det här men har nu fastnat för Paradise Hotel.
@ponyboy 53446 wrote:
Jag är tv och film fantast, ser alla A-filmer som kommer ut och följer ungefär 20 serier. Man kan nu praktisk taget streama alla serier och filmer från internet. Sen finns det alla svenska “play kanaler” och mtv med mera..
Då är jag med! Jag gör mer så att jag “lånar hem” en säsong av en serie och kollar igenom den. Dock så följer jag vissa så fort de kommer ut. Jag följer kanske 3-4 serier så det är inte samma sak mellan oss. Det bästa vore att antagligen så dör bara flash ut och man skapar något som är 1000ggr bättre..
@ponyboy 53446 wrote:
Ok, jag ska inte håna sig för Paradise Hotel… kanske lägger citatet i min sig.. Hmm
Själv streamer jag HD-rippar via Xtreamer till TVn. Måste ha schysst ljud och större bild än 10″, skulle aldrig försöka köra dem på en så liten screen
@h3nr11k 53435 wrote:
För 5000 får du en med 64SSD. Hur många datorer har det idag? Visst 8år men sen så jag är galet trött på alla jävla fail os. Flash hit flash dit. Flash är overrated? Visst en del spel och lite värdelös aftonbladet tv med vad mer? Jag saknar inte det så jag är glad. Om det nu kommer till iPad så är det bara ett + i kanten. Om jag jämför med en IPT så är en iPad 1000ggr bättre i alla lägen. 2000kr dyrare men x3 större skärm med fler möjligheter
Det är lättare att koda i flash än Objective C, särskilt när man saknar Mac OSX.
Animationer utan att behöva koda.
Ljudintegrering.Jag hade hellre sett att hela operativsystemet var byggt på flash och allt man gör i operativsystemet blir flytande och snyggt.
Sen så väljer millioner sidor på internet att gå över till flashbaserat innehåll av den anledningen att det är lättare och det ser snyggare ut än att koda Javascript men ändå bara få massa errors.
Overrated eller inte, dess största fördel är FLvideo-formatet som används överallt på internet idag, men inte på en Apple maskin.
Men köp du en iPad farbror, så kan du läsa e-böcker och sortera fotografier med 2 fingrar samtidigt.
Inb4: 1024×768 är stor upplösning.
@mossarelli 53456 wrote:
Det är lättare att koda i flash än Objective C, särskilt när man saknar Mac OSX.
Animationer utan att behöva koda.
Ljudintegrering.Jag hade hellre sett att hela operativsystemet var byggt på flash och allt man gör i operativsystemet blir flytande och snyggt.
Sen så väljer millioner sidor på internet att gå över till flashbaserat innehåll av den anledningen att det är lättare och det ser snyggare ut än att koda Javascript men ändå bara få massa errors.
Overrated eller inte, dess största fördel är FLvideo-formatet som används överallt på internet idag, men inte på en Apple maskin.
Men köp du en iPad farbror, så kan du läsa e-böcker och sortera fotografier med 2 fingrar samtidigt.
Inb4: 1024×768 är stor upplösning.
Med tanke på att jag är yngre än dig så är “farbror” lite overkill?
Ja visst är det lättare att koda i flash men det är en jävla smetig kod. Blir typ mil-lång för ett skitspel. Nu säger jag inte att jag ska ha den att kolla på bilder eller e-böcker. Med tanke på att jag knappt läser böcker så.. Har tänkt att använda den som surfmaskin. Läsa bloggar, kolla forum osv. Istället för att vänta 10 min att min skitdator ska starta upp så trycker jag på en knapp..
Vissa ser fördelar med att ha Flash andra inte. Jag bryr mig inte. Om nu alla ska klaga på saknaden av flash så kan man köpa en plastig HTC eller en Nokia..
En dag så kommer flash till Apple (Kanske) och då kommer jag att säga; “Jaha?”
@h3nr11k 53459 wrote:
Med tanke på att jag är yngre än dig så är “farbror” lite overkill?
Ja visst är det lättare att koda i flash men det är en jävla smetig kod. Blir typ mil-lång för ett skitspel. Nu säger jag inte att jag ska ha den att kolla på bilder eller e-böcker. Med tanke på att jag knappt läser böcker så.. Har tänkt att använda den som surfmaskin. Läsa bloggar, kolla forum osv. Istället för att vänta 10 min att min skitdator ska starta upp så trycker jag på en knapp..
Vissa ser fördelar med att ha Flash andra inte. Jag bryr mig inte. Om nu alla ska klaga på saknaden av flash så kan man köpa en plastig HTC eller en Nokia..
En dag så kommer flash till Apple (Kanske) och då kommer jag att säga; “Jaha?”
Det man inte saknar det bryr man sig inte om. Men din åsikt delas av många andra precis som många andra också vill se flash till Apples handhållna enheter. Vi vet att det går och att vi bara väntar på grönt ljus från Apple.
För att inte nämna SVTPlays app till iPhone som ännu inte är godkänd.
@mossarelli 53461 wrote:
Det man inte saknar det bryr man sig inte om. Men din åsikt delas av många andra precis som många andra också vill se flash till Apples handhållna enheter. Vi vet att det går och att vi bara väntar på grönt ljus från Apple.
För att inte nämna SVTPlays app till iPhone som ännu inte är godkänd.
Så det är en tolkning helt enkelt. Tror att de inte godkänner flash just pga att koden är smetig men vafan vet jag? Vad vet vi?
Tydligen så var det att de gav för hög kvalité på deras videos och det skulle göra så att det laggade och massa shit.. Dock så fattar jag inte varför de segar.. Kanske pga iPads release men det borde inte påverka apps..
trots alla de uppenbara bristerna skall iaf den här farbrorn ha en. Tänk dock på att när denna väl jailbreakas lär det öppnas upp ett helt hav av apps och möjligheter;
styra belysningen, hembion, musiken, larmet, LANet, äntligen en delad kalender på kylskåpet som uppdateras/synka automatiskt mot familjens alla kalendrar. Visst gör vi mycket av detta på våra iPhones men skärmen… Åsså kan jag kasta ut köks iMacen, jag slipper se jobbdatorn i soffan. Iaf för mig och min familj innebär iPad en ny nivå på e-hemmet men jag förstår att den som har en Air och en iPhone kanske inte rusar för att preboka en iPad – vänta på JBet och jag tror ni övertygas. Vidare ska vi komma ihåg att detta är version 1, den första iPhonemodellen var nyskapande mn ställ den bredvid en 3GS… Likadant ser det ut om 1-2 år när nästa stora iPad uppdatering kommer@freebo 53466 wrote:
trots alla de uppenbara bristerna skall iaf den här farbrorn ha en. Tänk dock på att när denna väl jailbreakas lär det öppnas upp ett helt hav av apps och möjligheter;
styra belysningen, hembion, musiken, larmet, LANet, äntligen en delad kalender på kylskåpet som uppdateras/synka automatiskt mot familjens alla kalendrar. Visst gör vi mycket av detta på våra iPhones men skärmen… Åsså kan jag kasta ut köks iMacen, jag slipper se jobbdatorn i soffan. Iaf för mig och min familj innebär iPad en ny nivå på e-hemmet men jag förstår att den som har en Air och en iPhone kanske inte rusar för att preboka en iPad – vänta på JBet och jag tror ni övertygas. Vidare ska vi komma ihåg att detta är version 1, den första iPhonemodellen var nyskapande mn ställ den bredvid en 3GS… Likadant ser det ut om 1-2 år när nästa stora iPad uppdatering kommerJag köper nog när JB kommer ut. DÅ jävlar!
OT: Freebo, du har inte lust att adoptera mig? 18år, jobbar och studerar. Rumsren och vet hur man jailbreakar.
Apple – QuickTime – Apple Special Event January 2010
steve jobs is tha king in convincing 😉 roligt att alla apps som finns funkar till ipad utan att dom behövs modifierasJag hoppas att det släpps en ny iphone i sommar. Då tänker jag lämna Windows och köpa En iPad, En Macbook och en ny iphone! 🙂 Tror ni dom kommer sälja ett “storpack”?:P
Hands on with Apple’s iPad (with videos and photos) — RoughlyDrafted Magazine
ytterligare en hands-on review.
Oj, Adobe tar fram de tunga artilleriet 🙂
Denna tyckte jag var lite små kul.
@second 53697 wrote:
Oj, Adobe tar fram de tunga artilleriet 🙂
Värdelösa hemsidor. Det finns bättra p-sidor som funkar på iPhonen. Wow.. Farmville, det var fan mig ett slag under bältet
Lol, fa1l av Steve Jobs.
När han ska demostrera hur smidigt det är att surfa på New York Times hemsida så ser man flash stöd saknas symbolen i sidan. Haha han försöker bläddra förbi den snabbt , 0:35 i denna video YouTube – Apple iPad: Steve Jobs Keynote Jan 27 2010 Part 2.@ponyboy 53726 wrote:
Lol, fa1l av Steve Jobs.
När han ska demostrera hur smidigt det är att surfa på New York Times hemsida så ser man flash stöd saknas symbolen i sidan. Haha han försöker bläddra förbi den snabbt , 0:35 i denna video YouTube – Apple iPad: Steve Jobs Keynote Jan 27 2010 Part 2.Well, de flesta sidor han besökte visade en smärtsam brist på Flashstöd – det kan ju även vara så att han ville skicka en pik till Adobe?
“Kolla, jag skiter i er och er ‘standard’ ” eller så var det en del av den stora förhandlingn dem emellan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.