IPADs Från USA

Front page Forums Köp & Sälj IPADs Från USA

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 76

Hejsan, min syster ska iväg till USA i början av september och jag funderar på att be henne köpa med 2-3 Ipads. Som jag kan sälja till någon som vill ha. Jag vill inte ha någon men jag tänkte att jag kan passa på att “tjäna” lite pengar på min syrras resa, hehe. Men jag vill kolla först om det finns något intresse av att köpa Ipads och hur många man egentligen kan köpa med sig därifrån utan att dom flippar vid flygplatsen. Samt vilken ipad som är mest eftertraktad och vart det är billigast att köpa ipad i USA. Hör gärna av er ni som är intresserade och som kan komma med lite info och hur det går till att köpa med sig ipads.

Pris kmr senare, beroende på dollarkursen mm.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@djudju 74936 wrote:

Hejsan, min syster ska iväg till USA i början av september och jag funderar på att be henne köpa med 2-3 Ipads. Som jag kan sälja till någon som vill ha. Jag vill inte ha någon men jag tänkte att jag kan passa på att “tjäna” lite pengar på min syrras resa, hehe. Men jag vill kolla först om det finns något intresse av att köpa Ipads och hur många man egentligen kan köpa med sig därifrån utan att dom flippar vid flygplatsen. Samt vilken ipad som är mest eftertraktad och vart det är billigast att köpa ipad i USA. Hör gärna av er ni som är intresserade och som kan komma med lite info och hur det går till att köpa med sig ipads.

Pris kmr senare, beroende på dollarkursen mm.

Intresse finns det alltid. Dock inte av mig. Men kan tipsa om tradera/blocket, där finns intresset iaf.

DjuDju
    Member

Jag förstår men jag undrar om det finns ett intresse här först och om någon kan komma med nödvändig info gällande vart och hur man köper ipads när man är i USA och hur man får hit dom.

Zhank u

muffins
    Member

@djudju 74965 wrote:

Jag förstår men jag undrar om det finns ett intresse här först och om någon kan komma med nödvändig info gällande vart och hur man köper ipads när man är i USA och hur man får hit dom.

Zhank u

Ang. info om hur man köper ipads när man är i USA: Du går till något ställe som säljer iPad, ger fram pengarna och tar emot iPad`en.
    Osäker på om iPad 3G är låsta till någon speciell operatör eller om de säljs operatörsfria också.
    Men wifi-versionen lär ju finnas att köpa utan att den är låst iaf.

Hur du får hit dom: Bara ta med dom på hemresan, och välja hur du vill deklarera för dom i tullen.

Efter tullavgifter så tror jag inte det skiljer sig avsevärt för att komma “billigt” undan faktiskt.

Men det är ju upp till var och en att avgöra själva 🙂

Edit:
    Den mest eftertraktade måste väl ändå vara den med 3G. Jag skulle iaf valt 3G versionen utöver wifi-versionen om jag skulle vara sugen på en iPad.

DjuDju
    Member

@muffins 74966 wrote:

Ang. info om hur man köper ipads när man är i USA: Du går till något ställe som säljer iPad, ger fram pengarna och tar emot iPad`en.
    Osäker på om iPad 3G är låsta till någon speciell operatör eller om de säljs operatörsfria också.
    Men wifi-versionen lär ju finnas att köpa utan att den är låst iaf.

Hur du får hit dom: Bara ta med dom på hemresan, och välja hur du vill deklarera för dom i tullen.

Efter tullavgifter så tror jag inte det skiljer sig avsevärt för att komma “billigt” undan faktiskt.

Men det är ju upp till var och en att avgöra själva 🙂

Edit:
    Den mest eftertraktade måste väl ändå vara den med 3G. Jag skulle iaf valt 3G versionen utöver wifi-versionen om jag skulle vara sugen på en iPad.

Men måste betala tullavgifter? ändå om man ska använda det för privatbruk?

muffins
    Member

@djudju 74968 wrote:

Men måste betala tullavgifter? ändå om man ska använda det för privatbruk?

Detta gäller för privatbruk: Köpa varor på din resa från ett land utanför EU – Tullverket [NS4 version]

Detta gäller för kommersiellt bruk: Import – Tullverket [NS4 version]

bozz
    Member
    Post count: 1199

Vart bor du?

DjuDju
    Member

@bozz 75021 wrote:

Vart bor du?

Jag bor i Karlstad.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.