Iphone 1.1.1 hittas _inte alls_ genom dator/itunes

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 1.1.1 hittas _inte alls_ genom dator/itunes

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag har försökt göra mitt bästa att söka igenom detta, och många andra, forum innan jag skapat denna tråd. Jag tycker inte att jag funnit ett scenario likt mitt och hoppas starkt att jag kan hitta en lösning med all kunskap som frodas här.

Jag köpte en Iphone 2G 1.1.1 av en person som sa att han inte kunde få den att synca eller dyka upp på hans dator. Jag tänkte att det inte kunde vara så komplicerat att ordna (det kanske inte är det). Allting följde med som den gör i lådan och utöver den fick jag en icke-apple laddare (som lyser blått…onödig info) som är det enda sättet jag kan ladda den på.

All fakta är som följer: telefonen fungerar helt utmärkt just nu, dock med version 1.1.1 med cydia och installer. Telefonen vill inte upptäckas av datorn oavsett hur länge den bara ligger i med usb-kabeln. Den laddar inte heller genom usb-kabeln och inte genom dockan heller. Har testat 3 olika usb-kablar varav en är till Ipod touch. Har försökt lägga den i recovery mode (inte DFU mode) i hopp om att den skulle hittas av itunes, men icke. Har inte vågat lägga den i DFU läge med rädsla av att den på något vänster fastnar där och inte kan återkomma till det fungerande läget jag har nu, trots att det bara är 1.1.1.

Finns det någon som känner igen det här fenomenet? Att det går att ladda genom väggen med en icke-apple laddare men inte med usb-kabeln från apple. Jag har inga som helst problem med att återställa den eller blåsa om den eller vad som helst, så länge det fungerar bara. Men det känns lite svårt/omöjligt när den inte hittas av datorn i det läget den alltid bör hittas i.

Några förslag? Tackasm på förhand 😉

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.