Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 16gb vit problem
-
AuthorPosts
-
iTunes-sladden betyder att den inte är aktiverad. Den måste aktiveras innan du kan använda den 😉
Koppla in den i datorn, öppna iTunes och följ instruktionerna 😉
@ghiabi 25693 wrote:
Okej då gör jag det, säker på att jag ska aktiva den genom iTunes och inte något annat program?
Något jag ska akta mig för så jag inte låser telefonen eller liknande? Jag ska ju låsa upp den på alla möjliga sätt när jag väl fått igång den.
Eftersom du inte har ett Telia simkort så kommer du inte att kunna aktivera den. Du måste använda quickpwn.
Men den stora frågan är om den har firmware 2.2.1?
Om den har det så kan du inte låsa upp den, om han har uppdaterat den i iTunes.
Allt lägre än 2.2.1 går bra.
Så var på din vakt när du aktiverar den, du kommer att få en fråga när den vill uppdatera så det är bara att trycka avbryt då.
@snook 25694 wrote:
Eftersom du inte har ett Telia simkort så kommer du inte att kunna aktivera den. Du måste använda quickpwn.
Men den stora frågan är om den har firmware 2.2.1?
Om den har det så kan du inte låsa upp den, om han har uppdaterat den i iTunes.
Allt lägre än 2.2.1 går bra.
Så var på din vakt när du aktiverar den, du kommer att få en fråga när den vill uppdatera så det är bara att trycka avbryt då.
Tjena!
Har precis köpt en sprillans ny vit 16gb iphone från telia. Aldrig ägt varken ipod eller mac förr. Nu har jag suttit här i en vecka och läst om hur jag ska låsa upp den. Tror jag börjar förstå nu. Fast har tyvärr redan gjort misstaget att uppdatera via itunes till 2.2.1 och firmware 02.30.03. Finns det inget man kan göra för att låsa upp telefonen nu?Btw, sinnes vilken tid det tog att förstå vad 2.2.1, firmware och cydia är!
Borde finnas ett lexikon för sånna som jag. 🙂 Men ni verkar vara shysst guys, så tacksam för svar.Du får nog vänta med upplåsningen tills devteam har hittat ett sätt att knäcka ditt baseband.
@steffe 25715 wrote:
Du får nog vänta med upplåsningen tills devteam har hittat ett sätt att knäcka ditt baseband.
Som steff säger.. Men det är ett ärligt misstag, är själv ganska ny inom Apple och iPhone världen så förstår dig.. Men när man får koll på Cydia, Installous etc så är det hur kul som helst!
@ghiabi 25684 wrote:
Hej!
Jag köpte idag en iPhone 16gb av en kille på blocket. Han sa att han hade om installerat den och därefter inte fått igång den. Den ska tydligen vara telia bunden också.
När jag sätter på iPhonen så är det en bild på en sladd och iTunes, jag förmodar att den menar att man ska koppla in den till iTunes men jag vågar inte.
Skulle någon kunna vägleda mig så jag inte gör något fel, jag vill låsa upp den på alla möjliga sätt. Kommer använda mig av ett tele2 simkort i den. Jag är väldigt ny inom iPhone världen.. så desto mer detaljerad vägledning, desto bättre.
EDIT: Undrar även om det är möjligt att byta baksidan på själva iPhonen, för det första är jag mest intresserad av ett svart skal. Och för det andra är det nuvarande skalet väldigt repigt och hackigt.
Snabba svar uppskattas
Tack på förhand,
NimaInte iTunes.. jag köpte själv en oaktiverad iPhone 3g 16GB och fattade inte vad jag skulle göra.. du ska använda QuickPwn
Följ denna guide till punkt och pricka så ska du se att du har dig en Jailbreakad telefon;
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
//Mowgli
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.