Iphone 2.1 ——> 2.2

Viewing 39 posts - 1 through 39 (of 39 total)
  • Author
    Member
    Post count: 251

Hej jag har en jailbreakd Iphone 2.1 som är låst till telia. Och hur ska jag göra om jag ska uppgradera den till 2.2 och jailbreaka? För man måste väl jailbreaka igen om man uppgraderar den??? Sen vill jag även passa på att låsa upp den med yellowsn0w. Så jag undrar finns det några bra instruktioner? Gärna med bilder. vill även veta lixom vilken ordning man ska göra det i.

Mvh Mattias

snook
    Member
    Post count: 2190

@matt3 24198 wrote:

Hej jag har en jailbreakd Iphone 2.1 som är låst till telia. Och hur ska jag göra om jag ska uppgradera den till 2.2 och jailbreaka? För man måste väl jailbreaka igen om man uppgraderar den??? Sen vill jag även passa på att låsa upp den med yellowsn0w. Så jag undrar finns det några bra instruktioner? Gärna med bilder. vill även veta lixom vilken ordning man ska göra det i.

Mvh Mattias

Jailbreak: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Låsa upp: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G

OBS! Uppdatera inte i iTunes till 2.2.1 om du vill låsa upp den, då kommer den förbli låst. Yellosn0w biter inte på 2.2.1´s baseband. OBS!

Matt3
    Member

okej tack så mycket för svaret men vilken ordning ska jag göra det i? Upgradera den till 2.2 sen jailbreaka sen låsa upp? Jag kom på en sak till försvinner alla kontakter och sånt??

snook
    Member

@matt3 24207 wrote:

okej tack så mycket för svaret men vilken ordning ska jag göra det i? Upgradera den till 2.2 sen jailbreaka sen låsa upp? Jag kom på en sak till försvinner alla kontakter och sånt??

1: Dra hem http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-5778.20081120.Aqw4R/iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw och ställ iphonen i DFU.

Stäng av iphonen –> Håll inne Home+Sleep i 10 sek –>Släpp sedan Sleep och håll inne Home i 10 sek. Nu är den i Recovery mode, välj sedan Återställ och håll inne Shift när du trycker på den (tror det är shift på win). Då får du välja din nedladdade ipsw. Den ska inte uppdateras i iTunes, skulle du göra det av misstag att du inte håller inne shift utan istället laddar hem 2.2.1, så avbryt så fort som möjligt.

Nu har du 2.2 🙂

2: Följ Jailbreak guiden

3: Följ yellowsn0w

4: Ta en koppkaffe för att lugna nerverna efter upplåsningen 😉

Matt3
    Member

hmm okej allt utom hur jag får 2.2 fattar jag skulle du kunna skriva instruktionen på “svenska” 😉 😛 Jag fick nämligen iphonen i fredags och den var 2.1 jail breakad. jag fatter inte vad är DFU? Home? vad ska jag ha telefonen inkopplad i datorn? jag fattar inte hjääälp ^^

snook
    Member

@matt3 24209 wrote:

hmm okej allt utom hur jag får 2.2 fattar jag skulle du kunna skriva instruktionen på “svenska” 😉 😛 Jag fick nämligen iphonen i fredags och den var 2.1 jail breakad. jag fatter inte vad är DFU? Home? vad ska jag ha telefonen inkopplad i datorn? jag fattar inte hjääälp ^^

1: Dra hem [url]http://appldnld.apple.com.edgesuite….7_Restore.ipsw[/url] och ställ iphonen i DFU.

Stäng av iphonen –> Håll inne Home+Sleep i 10 sek –>Släpp sedan Sleep och håll inne Home i 10 sek. Nu är den i Recovery mode, välj sedan Återställ och håll inne Shift när du trycker på den (tror det är shift på win). Då får du välja din nedladdade ipsw. Den ska inte uppdateras i iTunes, skulle du göra det av misstag att du inte håller inne shift utan istället laddar hem 2.2.1, så avbryt så fort som möjligt.

Hittade en liten video för dfu YouTube – iPhone DFU Mode

Ha den ikopplad.

Men kom ihåg 2.2.1 is a big no no……

Matt3
    Member

okej tack så mycket 😀 Nu ska det nog fixa sig 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@matt3 24209 wrote:

Home?

Home = Homebutton = Hemknapp = Svart knapp längst ned med en vit fyrkant på 😛

Matt3
    Member

hjälp nu har jag problem!!!! iphonen säger att jag ska sätta i kabeln o konekta till itunes och den säger att jag inte har ett giltigt sim lr ngt sånt HJÄLP!!!!

Matt3
    Member

som info använder jag rebelsim

Matt3
    Member

Snällavad Ska Jag Göra!!!!?!?!?? Kabeln O Allt Sitter I Och Det Står Bara På Itunes Att Jag Inte Har Ett “supported” Sim Kort Vad Ska Jag Göra!?!?!? Panik!

Matt3
    Member

Jag Måste Få Ordning På Den Inom En Halv Timme För Jag Ska åka Bort Då!!! Hjälp!!!!

Matt3
    Member

Snälla jag får panik hjälp mig vad ska jag göra??

Mekke
    Member

Kör QuickPwn, struta i iTunes 😉

snook
    Member

@matt3 24221 wrote:

Snälla jag får panik hjälp mig vad ska jag göra??

Ingen fara…om du nu har 2.2 i?

Så kör den guiden som jag länkade till (jailbreak), den jailbreakar din iphone och aktiverar den. Och låt simkortet sitta i.

Sen använder du den andra guiden som jag länkade till, för upplåsning.

Och det är inte tillåtet att spamma trådarna, dvs flera inlägg på samma gång.

Bara att invänta svar.

Matt3
    Member

okej tack så mycket bara började få panik 😮 och förlåt för jag spammade

Matt3
    Member

såg att tiden blev ändrad vart ställer man om tiden?? 😛

Mekke
    Member

@matt3 24228 wrote:

såg att tiden blev ändrad vart ställer man om tiden?? 😛

Inställningar>Allmänt>Datum och Tid 😉

Matt3
    Member

Hej gjorde allt det där förut men efter jg gjort det där med yellowsn0w så har jag ingen täckning och kunde inte ringa eller skicka sms. Så jag återställde igen via itunes och när jag ska fixa jailbreakningen så kommer det upp en ruta när jag ska öppn quickpwn där det står följande: This Version Of Quickpwn Can Onlya Jailbreak Devices With Versions >=2.0 vad ska jag göra??

Matt3
    Member

Fick det att funka nu men varför har jag bara 1 “dutt” i teckning? och det står ingen operatör jag kan inte ringa eller smsa heller. vad ska jag göra??? är det någon inställning????????

EDIT: Nu står det bara No Service där täcknings “duttarna” ska vara

hampfred
    Member
    Post count: 517

Vad har du för version på din iPhone nu? efter du har återställt den?

Matt3
    Member

2.2 jag hade 2.1 förut jailbreakad. och så fixat jag .2 och jailbreakade och fixad yellowsnow men så funkade det inte så jag tänkte att jag kör med rebelsim ändå och så återställde jag igen och jailbreakade. men nu är det alltså 2.2

Matt3
    Member

Tänkte bara säga att det kommer ju inte uppnågra fel när jag återställer o jailbreakar det funkar hur fint somhelst.

snook
    Member

Om du kolla i Inställningar –> Allmänt –> Om
    Vad står det att du har för Modemfirmware?

Startade du om efter installationen av yellowsn0w?

Matt3
    Member

Ja jag startade om. och modemfirmware är 02.28.00

Matt3
    Member

ingen som vet om det går att göra något?? Är telen bara att kasta?? Som info köpte jag den av en på tradera. tror inte denär köpt i sverige. jag har inte häller några kvitton. 🙁

snook
    Member

@matt3 24262 wrote:

ingen som vet om det går att göra något?? Är telen bara att kasta?? Som info köpte jag den av en på tradera. tror inte denär köpt i sverige. jag har inte häller några kvitton. 🙁

Vilken operatör har du?

Matt3
    Member

telenor

Matt3
    Member

Snälla Kan Bara Någon Säga Om Telefonen Bara är Att Kasta!?!?!

Matt3
    Member

Men Snälla Nån Finns Det Ingen Som Vet Om Det Går Att Göra Något??!?!?!?!?!? Snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Benkie
    Member
    Post count: 11

Jag Jailbreakade min telefon nyss och sedan applicerade jag Yellowsn0w.

Slutresultatet var att jag inte lyckades hitta ett nät med mitt Tele2 kort.

Hittade dock en lösning på nätet som fungerade.

1. Sätt i ditt simkort i en annan telefon, t.ex. din gammla.
    2. starta telefonen och slå in pin
    3. Ändra i inställningarna så att du inte behöver slå in pinkod mera
    4. stäng telefon, ta ut sim och sätt in den i Iphonen
    5. Starta upp och Voila, den letar efter nät 🙂

Funkade perfa för mej!

Lycka till

Matt3
    Member

Tack Så mycket 🙂 Men det har redan fixat sig 🙂 Kan tala om att det var pin koden som ställde till det 🙂

Benkie
    Member

Kanon 🙂

Benkie
    Member

Hmm, direkt jag aktiverar simkortets pin igen så hittar den ingen operatör alls.

Det är väl inget problem att använda den så egentligen, får bara vara extra försiktig så att man inte tappar den 🙂

Någon som haft samma problem och hittat en lösning?

Mekke
    Member

@benkie 24414 wrote:

Hmm, direkt jag aktiverar simkortets pin igen så hittar den ingen operatör alls.

Det är väl inget problem att använda den så egentligen, får bara vara extra försiktig så att man inte tappar den 🙂

Någon som haft samma problem och hittat en lösning?

Använd inte pin, det är det enda yellowsn0w inte har stöd för ännu 🙂

Chill
    Member
    Post count: 72

Jag har en iPhone med senaste uppdateringen 2.2.1.

Men mitt iTunes vill uppdatera den, ska man göra detta?

OBS, jailbreakad via quickPwn ,OBS

Tiax
    Member
    Post count: 58

Lite offtopic, men Matt3.. Hur gammal e du?

freeride00
    Member
    Post count: 59

@tiax 24733 wrote:

Lite offtopic, men Matt3.. Hur gammal e du?

Han lär vara p12:rolleyes:

Matt3
    Member
    freeride00;25235 wrote:
    han Lär Vara P12:rolleyes:

14 -_-

Viewing 39 posts - 1 through 39 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.