Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 2.2 är här – men hur är det med break?
-
AuthorPosts
-
Quote från IDG:
Ryktet visade sig stämma – Apple har nu gjort version 2.2 av iPhones mjukvara tillgänglig för kunder världen över, och även iPod Touch får ta del av nyheterna.
Dags för alla iPhone- och iPod Touch-användare (med icke jailbreakade apparater) att köra igång iTunes – Apple har nu gjort mjukvara version 2.2 tillgänglig.Bland nyheterna hittar vi bland annat en kraftigt utökad och förbättrad version av Google Maps, som inkluderar gatuvyer och instruktioner för att ta sig från punkt A till punkt B via promenad eller buss och tunnelbana.
Andra nyheter är bättre Mail, möjligheten att ladda ner podcaster utan att gå via iTunes (och därmed har vi förklaringen till att Podcaster aldrig släpptes in i App Store), färre tappade samtal och misslyckade uppringningar, stabilare Safari samt möjligheten att stänga av automatisk textkorrigering.
Som vanligt lär den nya versionen bryta allehanda upplåsningsmetoder, så du som har jailbreakat din iPhone eller iPod Touch gör bäst i att vänta på iPhone Dev Teams klartecken.
Även iTunes har uppdaterats (till version 8.0.2) med stöd för den nya mjukvaran, stöd för uppläsning (VoiceOver) samt några buggfixar.
Haft problem med att nallen buggat ur senaste, kan inte surfa, maila osv.
Den börjar lagga sen dyker appen, hoppas 2.2 gör nallen snabbare och stabilare.Använder du FakeSIM skulle jag starkt avråda från att uppdatera.. Det kommer att göra din telefon obrukbar!
Använder du FakeSIM skulle jag starkt avråda från att uppdatera.. Det kommer att göra din telefon obrukbar!
Använder du FakeSIM skulle jag starkt avråda från att uppdatera.. Det kommer att göra din telefon obrukbar!
Obrukbar är tyvärr ett bra ord i detta sammanhang.
Jag har ett RebelSim och gjorde en uppgradering till 2.2 versionen – nu är min iPhone 3G obrukbar 🙁 Det funkar heller inte att göra en fabriksåterställning, den går “tillbaka” till 2.2 i alla fall.
Jag har ett RebelSim och gjorde en uppgradering till 2.2 versionen – nu är min iPhone 3G obrukbar 🙁 Det funkar heller inte att göra en fabriksåterställning, den går “tillbaka” till 2.2 i alla fall.
Jag väntar med att uppdatera för att jailbreaka
Hmm, 2.2 låter nice… Jag skulle gärna uppdatera… Men vad händer om jag uppdaterar nu? (Har en 3G 2.1 Jailbroken) Kommer bara jailbreaksakerna försvinna, eller allting, eller?
Hmm, 2.2 låter nice… Jag skulle gärna uppdatera… Men vad händer om jag uppdaterar nu? (Har en 3G 2.1 Jailbroken) Kommer bara jailbreaksakerna försvinna, eller allting, eller?
@futureon 17270 wrote:
Har du belägg för att det är så? Finns ju ganska många olika sorter och versioner.
Obrukbar är ju också ett starkt ord.
Ja, det har jag: blog.iphone-dev.org | Sir, step away from the keyboard.
Citat: “So, as anticipated our friends the misfits have recently released the long awaited 2.2 update. We can confirm that this update SHOULD NOT be applied using iTunes if you want the chance of a soft-unlock in the near future. […] The use of SIM-Proxies (small circuit boards/chips that sit underneath the SIM card) to provide GSM/UMTS service on your locked iPhone 3G is a method that we have always advised against. Early reports suggest that the 2.2 update disables the functionality of these devices. The techniques used were always unreliable and we are surprised that they have lasted this long.”
😉
@futureon 17270 wrote:
Har du belägg för att det är så? Finns ju ganska många olika sorter och versioner.
Citat: “So, as anticipated our friends the misfits have recently released the long awaited 2.2 update. We can confirm that this update SHOULD NOT be applied using iTunes if you want the chance of a soft-unlock in the near future. […] The use of SIM-Proxies (small circuit boards/chips that sit underneath the SIM card) to provide GSM/UMTS service on your locked iPhone 3G is a method that we have always advised against. Early reports suggest that the 2.2 update disables the functionality of these devices. The techniques used were always unreliable and we are surprised that they have lasted this long.”
😉
@futureon 17270 wrote:
😉
undrar ungefär hur lång tid det brukar ta innan vi med jailbreak får 2.2?
Hur lång tid tog det för dev team förra gången med 2.1?undrar ungefär hur lång tid det brukar ta innan vi med jailbreak får 2.2?
Hur lång tid tog det för dev team förra gången med 2.1?undrar ungefär hur lång tid det brukar ta innan vi med jailbreak får 2.2?
Hur lång tid tog det för dev team förra gången med 2.1?Ush då, inte så bra om de sabbar den.
Fick erbjudande att total låsa upp nallen för 250 dollar, inte så värst billigt inte.Ush då, inte så bra om de sabbar den.
Fick erbjudande att total låsa upp nallen för 250 dollar, inte så värst billigt inte.Ush då, inte så bra om de sabbar den.
Fick erbjudande att total låsa upp nallen för 250 dollar, inte så värst billigt inte.Ångest, jag fattar inget på telefoner men råkade uppdatera, nu har jag ingen täckning med fake-kortet, men telia-kortet fungerar.
Nån som vet hur jag ska göra med mitt fake-kort? går det göra nåt elr är det bara att glömma bort tele2 i den telefonen nånsin.Ångest, jag fattar inget på telefoner men råkade uppdatera, nu har jag ingen täckning med fake-kortet, men telia-kortet fungerar.
Nån som vet hur jag ska göra med mitt fake-kort? går det göra nåt elr är det bara att glömma bort tele2 i den telefonen nånsin.Ångest, jag fattar inget på telefoner men råkade uppdatera, nu har jag ingen täckning med fake-kortet, men telia-kortet fungerar.
Nån som vet hur jag ska göra med mitt fake-kort? går det göra nåt elr är det bara att glömma bort tele2 i den telefonen nånsin.Min telefon har också vart mer stökig än vanligt på senaste tiden, dock så kör jag helt straight edge, ingen jailbreak här inte.
Men det vore ju konstigt om telefonen skulle börja bugga mer än vanligt dagarna innan en ny mjukvara, eller?
Min telefon har också vart mer stökig än vanligt på senaste tiden, dock så kör jag helt straight edge, ingen jailbreak här inte.
Men det vore ju konstigt om telefonen skulle börja bugga mer än vanligt dagarna innan en ny mjukvara, eller?
Min telefon har också vart mer stökig än vanligt på senaste tiden, dock så kör jag helt straight edge, ingen jailbreak här inte.
@johan27 17321 wrote:
Ångest, jag fattar inget på telefoner men råkade uppdatera, nu har jag ingen täckning med fake-kortet, men telia-kortet fungerar.
Nån som vet hur jag ska göra med mitt fake-kort? går det göra nåt elr är det bara att glömma bort tele2 i den telefonen nånsin.Errm, det är nog bara att glömma Tele2 inom den närmaste framtiden.. 🙁 Vet inte när eller ens om det kommer att finnas någon upplåsningsmetod till 2.2.. 😮
@johan27 17321 wrote:
Ångest, jag fattar inget på telefoner men råkade uppdatera, nu har jag ingen täckning med fake-kortet, men telia-kortet fungerar.
Nån som vet hur jag ska göra med mitt fake-kort? går det göra nåt elr är det bara att glömma bort tele2 i den telefonen nånsin.Errm, det är nog bara att glömma Tele2 inom den närmaste framtiden.. 🙁 Vet inte när eller ens om det kommer att finnas någon upplåsningsmetod till 2.2.. 😮
@johan27 17321 wrote:
@iPhoneinfo.se 17320 wrote:
BLUFF! Då det inte går att “total låsa upp” mobilen än.
Jo antar det också, men det var in inmatning i itunes databasen som grönar ens imei nummer.
Dvs ta bort att den skall vara lockt till i mitt fall O2 i uk.
Och ingen mjukvaru variant.@iPhoneinfo.se 17320 wrote:
Jo antar det också, men det var in inmatning i itunes databasen som grönar ens imei nummer.
Och ingen mjukvaru variant.@iPhoneinfo.se 17320 wrote:
Och ingen mjukvaru variant.Jag ska nu återställa min iPhone och uppgradera. Jag kommer jailbreaka så fort det går igen 😉 Just nu vill jag bara att den ska gå lite snabbare 🙂
Jag ska nu återställa min iPhone och uppgradera. Jag kommer jailbreaka så fort det går igen 😉 Just nu vill jag bara att den ska gå lite snabbare 🙂
Jag ska nu återställa min iPhone och uppgradera. Jag kommer jailbreaka så fort det går igen 😉 Just nu vill jag bara att den ska gå lite snabbare 🙂
jag har en fundring. Jag har 2.1 med bossprefs idag.
Jag ska till danmark om 2 veckor. finns det något annat sätt att inaktivera edge/3g än via bossprefs, dvs, kan jag uppdatera och stänga av all datatrafik medans jag är i danmark utan bossprefs?tacksam för svar
Johanjag har en fundring. Jag har 2.1 med bossprefs idag.
Jag ska till danmark om 2 veckor. finns det något annat sätt att inaktivera edge/3g än via bossprefs, dvs, kan jag uppdatera och stänga av all datatrafik medans jag är i danmark utan bossprefs?tacksam för svar
Johanjag har en fundring. Jag har 2.1 med bossprefs idag.
Johan@h8r3d 17342 wrote:
jag har en fundring. Jag har 2.1 med bossprefs idag.
JohanAllt det där hittar du i “inställningar”
Bossprefs är bara en genväg till all datatrafik.
Så allt sådant finns redan under inställningar! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.