Iphone 2g 2.0 till 3.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 2g 2.0 till 3.0

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Någon som har lust att förklara utförligt för en amatör som försökte göra detta innan med en annan uppdatering men misslyckades:)

hur ska jag gå till väga med upplåsning och allt? jag vet ingenting, låtsats att jag är 5 år när ni förklarar annars förstår jag inte :):)

tack på förhand! 🙂

generuss
    Member
    Post count: 285

ska du låsa upp den också?

calle
    Member

den är köpt från usa så den är upplåst och allt sånt. men jag antar att jag måste göra allt om igen om jag uppdaterar via itunes…

Laggeman
    Member
    Post count: 6

Har följt guiden via inlägg nr2 och fått allt till att fungera, förutom att jag inte har någon mms-funktion, körde även med version 0,8 av redsn0w så jag fick med Icy.

Under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk ->Mobilt datanätverk så har jag bara de tre översta fälten, har sett på andra sidor att det ska finnas fler där ifall man vill fylla i mms-inställningarna manuellt.

Är det någon som kan peka mig i rätt riktning i denna frågan?

Edit: Efter att ha gått in i länken i detta inlägget så har jag nu fått inställningsmöjligheten för mms också. 🙂

calle
    Member

Om annars, kan jag få tag i Remote till iphone v.2.0. Den som finns tillgänglig i app store är från 2.1 eller uppåt (senast jag kollade)

Så, vart får jag tag i remote till iphone verision 2.0

Mevvan
    Member
    Post count: 112

@calle 37297 wrote:

Någon som har lust att förklara utförligt för en amatör som försökte göra detta innan med en annan uppdatering men misslyckades:)

hur ska jag gå till väga med upplåsning och allt? jag vet ingenting, låtsats att jag är 5 år när ni förklarar annars förstår jag inte :):)

tack på förhand! 🙂

calle om jag nu har fattat dig rätt så tycker jag att du ska följa den här guiden som jag ska länka nu den är sjukt enkel dock på engelska men fråga om du inte fattar något så ska jag hjälpa dig

iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

Ett tips om du nu inte har gjort det ta en säkerhetskopia på allt innan du börjar.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.