Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 2g 2.1uppdatera, hur går jag tillväga?
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Jag har en iphone 2g somjag kört på 2.1programvaran länge nu, och det funkar bra. Men jag har blivit sugen på att uppdatera nu så att jag kan ha alla appar osv.
Jag har inte hängt med riktigt i det senaste snacket om vilken programvara som går att låsa upp och inte. Vilken är den senaste som går att låsa upp och hur gör jag?
Tack på för hand
Precis som Ponyboy säger..
Du har absolut inget att oroa dig för bara att uppdatera och låsa upp !// Lycka till
okej grappar, nu börjar jag bli lite fundersam här, startade upp det och det funkade bra. Fast nu har det fastnat på “uploading ramdisk” i ca en halvtimme. På skärmen på min iphone är det itunes loggan och det går att göra nödsamtal. Låter det rimligt? Känns skumt imo
@skallen 64092 wrote:
okej grappar, nu börjar jag bli lite fundersam här, startade upp det och det funkade bra. Fast nu har det fastnat på “uploading ramdisk” i ca en halvtimme. På skärmen på min iphone är det itunes loggan och det går att göra nödsamtal. Låter det rimligt? Känns skumt imo
Något måste ha gått fel, för nu fick jag ett sms fast jag kan inte låsa upp och komma in i menyn. Kan jag köra redsn0w igen?
Har uppdaterat en 2g via itunes till 3.1.3 och nu vill den ha ett auktoriserat sim kort med usb sladd bilden. Försöker köra redsn0w men när jag klickar på ipsw filen så säger den att det inte går…. Hur ska jag göra då?
fixade det…..
@brettfavre 64108 wrote:
Har uppdaterat en 2g via itunes till 3.1.3 och nu vill den ha ett auktoriserat sim kort med usb sladd bilden. Försöker köra redsn0w men när jag klickar på ipsw filen så säger den att det inte går…. Hur ska jag göra då?
fixade det…..
Hej hej!!
Jag samma problem hur löste du det?
Mvh johan
Anledningen till att ingen i tråden får några svar är att ni inte är specifika nog, vad då “säger att den inte går”
Beskriv felmeddelandet ord för ord eller ta en skärmdump
Jag använde ipsw filen som hette 3.1.3 när man ska använda 3.1.2 ipsw filen i redsn0w. Så nu har jag fått det att funka. Sorry om jag ej skrev att jag fixade det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.