iPhone 2g, återställd – behöver hjälp

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone 2g, återställd – behöver hjälp

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

Hej, Köpte min iPhone 2g idag, begagnad.
    Skulle lägga in musik genom iTunes, plötsligt dycker det upp en ruta som säger att det finns en nyare uppdatering till min iPhone. Jag tar den – som jag ÅNGRAR NU!.

Efter att den uppdateringen är installerad så kan jag inte använda telefonen..
    Öppnar jag iTunes och klickar på min iPhone i listan så står det: “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported”. Och i telefonen jag kan bara ringa nödsamtal.

Bild:
    itun.th.jpg

Efter det så googlade jag lite och läste lite om jailbreaking. Så jag fick återställa iphonen genom att hålla nere Powerknappen och Home knappen på ett sätt så att det dyker upp i iTunes att jag ska återställa iPhonen. Vad jag förstår så måste telefonen varit jailbreaked när jag köpte den och nu måste jag göra om det. Men jag fattar tusan inte, har testat och googlat runt i över 5 timmar. Men får det inte att fungera.

Läste på en tråd att man skulle återställa iphonen, sedan skulle man använda sig av QuickPwn eller Redsn0w. Har testat båda. Redsn0w trodde jag fungerade, allt gick som enligt guiden, men sen när den var klar så kom jag fortfarande bara till att jag kunde ringa nödsamtal. Använde jag QuickPwn så säger den bara att det är fel Firmware eller att QuickPwn inte stödjer den Firmware jag väljer.

Vore jätte snällt om någon verkligen kan hjälpa mig steg för steg hur jag ska göra. (Om det nu går att fixa)

Det räcker med om du kan förklara hur jag gör för att jag endast ska kunna använda mitt Comviq Kompist kontant kort, ringa/sms:.

Med vänliga hälsningar
    Marcus

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

verkar som om du köpte mobilen låst och upplåst via mjukvara. o när du uppdaterade den så blev den låst igen. saken med den nya uppdateringen så går den inte att låsa upp. (baseband som börjar på 05.XX.XX) går inte att låsa upp

jailbreak = den installerar bara ett program som ger tillgång till andra program som apple inte godkänt.

Ultrasn0w = kan du ladda hem via cydia som är programet du får från jailbreak. men om du uppdaterade till 3.1.2 så lär du inte kunna ringa med din mobil iallafall tills den nya uppdateringen går att låsa upp.

låter andra förklara hur du kommer iallafall in i telefonen. eller kanske rent utav använder den som telefon igen. är inte så haj på 2g. kanske finns hopp ändå

mhenkel
    Member

Okej, tack för svaret. Fick lite mer kunskap i alla fall 🙂

mhenkel
    Member

Tack gode gud! Fick det att fungera. Se så slapp iskallen man blir efter så långt letande.
    Jag missade att trycka in Shift när jag tryckte på Återställ inne i iTunes, så att jag kunde välja firmware.

Problemet löst, tråden kan låsas.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

plötsligt känner jag mig dum ^^ men roligt att det löste sig

mhenkel
    Member

Haha nej då, det behöver du inte göra 😛
    Om man läser vad jag skrev så kan man faktiskt hitta felet :laugh:

adam_
    Member
    Post count: 43

Jag har exakt samma problem som du, men den vill inte downgradea till en äldre firmware än 3.1.2, vilken ispw-fil downgradade du till?

amoorah
    Member
    Post count: 199

@mhenkel 44705 wrote:

Hej, Köpte min iPhone 2g idag, begagnad.
    Skulle lägga in musik genom iTunes, plötsligt dycker det upp en ruta som säger att det finns en nyare uppdatering till min iPhone. Jag tar den – som jag ÅNGRAR NU!.

Efter att den uppdateringen är installerad så kan jag inte använda telefonen..
    Öppnar jag iTunes och klickar på min iPhone i listan så står det: “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported”. Och i telefonen jag kan bara ringa nödsamtal.

Bild:
    itun.th.jpg

Efter det så googlade jag lite och läste lite om jailbreaking. Så jag fick återställa iphonen genom att hålla nere Powerknappen och Home knappen på ett sätt så att det dyker upp i iTunes att jag ska återställa iPhonen. Vad jag förstår så måste telefonen varit jailbreaked när jag köpte den och nu måste jag göra om det. Men jag fattar tusan inte, har testat och googlat runt i över 5 timmar. Men får det inte att fungera.

Läste på en tråd att man skulle återställa iphonen, sedan skulle man använda sig av QuickPwn eller Redsn0w. Har testat båda. Redsn0w trodde jag fungerade, allt gick som enligt guiden, men sen när den var klar så kom jag fortfarande bara till att jag kunde ringa nödsamtal. Använde jag QuickPwn så säger den bara att det är fel Firmware eller att QuickPwn inte stödjer den Firmware jag väljer.

Vore jätte snällt om någon verkligen kan hjälpa mig steg för steg hur jag ska göra. (Om det nu går att fixa)

Det räcker med om du kan förklara hur jag gör för att jag endast ska kunna använda mitt Comviq Kompist kontant kort, ringa/sms:.

Med vänliga hälsningar
    Marcus

hej jag har precis samma sak jag har fått en iphone 2g från libanon och min syrra uppgraderade den i itunes och nu får jag upp samma bild som du har laggt upp att jag behöver orginal simmet och jag har inte det hur gör jag?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.