Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 2g- ja eller nej?
-
AuthorPosts
-
Är iphone 2g något att ha? Vad missar jag ifall jag inte köper 3g/3gs? Vad är nackdelarna med 2g? Är det inget som strular när dem är svenskhackade?
Värt att notera kan vara att jag inte är intresserad av att surfa på 3g eller liknande, endast via Wifi, för wifi funkar väll på 2g med?
Berätta gärna allt möjligt om 2g!Jag hade en 2g förut och hade inga problem alls med den tills jag tappade den i sjön. Men den är ju lite långsammare än 3g och 3gs i att starta program och sånt. Ända pluset med den är väl att det är den snyggaste med aluminiumryggen. Jag tror personligen att du gör bort dig genom att köpa en 2g då man skapar sig behov och du kommer vilja kunna surfa när du är på en fotbollsmatch eller står inne på konsum utan WIFI!
Ok, tack så mycket. Men alla apps och så i appstore funkar med 2g va?
aa dom flesta gör det bara GPS som inte funkar :S
Asså jag har en 2g + 3GS, det bästa med 3gs e ju att om du har fri surf på modemet så kan du ju surfa exakt överallt i Sverige, tex i bilen, tunnelbanan osv. Men 2g e fortfarnade en riktigt bra telefon. Den är lättare att jailbreaka osv. Du kan använda alla program från App store bara du har senaste uppdateringen (just nu 3.1.3), visserligen kan de funka bättre på 3GS då den har bättre processor med mera. Vissa kan även kräva gps osv men det är ju bara ett fåtal. Men ett minus är ju att man inte vet hur den kommer att supportas i framtiden, tex om apple väljer att inte släppa nya uppdateringar till 2g för den just är för gammal så kommer ju inga nya apps fungera osv å då e du ju låst … men det är en rannars en snygg och bra telefon 😀 fråga om du behöver hjälp med ngt annars^..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.