Iphone 2G – låst för alltid?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 2G – låst för alltid?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 84

Hejsan, jag uppdaterade min iphone 2.G till 3.1.3 (och körde med firmwire 3.0 innan det, så jag kan inte använda mig av Freebo’s nedgraderingsguide) och nu är den självklart låst. Nu undrar jag om det finns någon möjlighet för att kunna låsa upp/jailbreaka den, eller åtminstone komma åt den som en iPod så att jag kan få tag på mina kontakter?
    Det kom ju en guide för 4 dagar sen hur man kan låsa upp och jailbreaka sin iphone 2G med firmwire 3.1.3 på iclarified fast för mac-användare, borde det betyda att det även kommer att komma en guide för windowsanvändare, och är det isåfall mitt enda hopp?

Mvh Andres

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jailbreaka med RedSn0w så har du en upplåst 2G på fw 3.1.3

Använd denna guide men mata den med 3.1.3
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799
    andrezii
    Member

freebo, jag kommer ju inte ens förbi första steget med den guiden, då jag inte får upp iphonen på iTunes och bara får error-meddelanden “du har inte insatt eller har ett giltigt sim-kort i”
    Och vad menar du med att “mata in med 3.1.3” ist? Att jag ska ladda hem 3.1.3 ipsw-filen och trycka i den filen när jag trycker Restore samtidigt som jag håller in shift?

steffeiphone, tar o testar din guide om jag inte får svar av Freebo 🙂

Freebo
    Member

Stäng av telefonen, håll in homeknappen samtidigt som du pluggar in dem i datorn, fortsätt håll in knappen tills dess att iTunes meddelar dig om att den funnit en iPhone som behöver återställas

andrezii
    Member

Freeboo, jag fick till det nu, men det enda som händer nu när jag startar redsn0w och matar in 3.1.3 filen är att jag får meddelanden “Unable to specify ipswfile” i redsn0w och sen kan jag inte trycka mig vidare??

andrezii
    Member

Alltså, herregud. Som jag skrev i början så hade jag 3.0 från början och uppdaterade sedan till 3.1.3. Jag gjorde som du sa freeboo, men nu får jag Unable to specify IPSW på redsn0w? Jag får även det errormeddelanden om jag lägger in ipsw fil 3.1.2, vad är problemet?

Jag testade även snowbreezeguiden och även där så får jag samma error-meddelande när jag kör in den ipswfilen..

Freebo
    Member

@andrezii 56992 wrote:

Freeboo, jag fick till det nu, men det enda som händer nu när jag startar redsn0w och matar in 3.1.3 filen är att jag får meddelanden “Unable to specify ipswfile” i redsn0w och sen kan jag inte trycka mig vidare??

För att vara mer exakt en stund, är det detta felmeddelande du får?

Unable to Recognize Specified IPSW

1. har du laddat ned den led Firefox?
    2. Har filen extension IPSW of inte ZIP?
    3. Testa att ladda ned den igen

andrezii
    Member

Freeboo, ja, det är det meddelandet jag får.
    Ja, ja har laddat hem rätt fil, det är inte en zip-fil, jag ladda hem den via firefox.
    Men jag ska köra med 3.1.3-filen då?
    Först återställer jag den genom att köra 3.1.3 filen i itunes, och sen kör jag 3.1.3filen igen i redsn0w, eller hur?

andrezii
    Member

Det är förövrigt denna fil jag laddar hem http://www.iphonefirmware.com/download/53

Freebo
    Member

@andrezii 56997 wrote:

Först återställer jag den genom att köra 3.1.3 filen i itunes, och sen kör jag 3.1.3filen igen i redsn0w, eller hur?

Exakt! Men ta filen direkt från Apple och inte från någon leksakssida 🙂

andrezii
    Member

Freeboo…får fan inte till det, samma error hela tiden, kan du länka ipswfilerna från apple? hittar inte dom på google :/

Freebo
    Member

@andrezii 57002 wrote:

Freeboo…får fan inte till det, samma error hela tiden, kan du länka ipswfilerna från apple? hittar inte dom på google :/

De ligger på iclarified.com under Tutorials /iPhone

andrezii
    Member

Helt sjukt, får unable to rezognizelksdkfj<2222222222dföf
    fyfan, känns så ologiskt, du kan väl säga till om du kommer på någon möjlig lösning :/
    tack på förhand

Freebo
    Member

Äh, ladda ned ngn annan variant sv RedSn0w, tex 0.92 eller 0.93 etc. Försök fler ggr, jag lovar att du går till det – men det är bara de envisa som vinner

andrezii
    Member

Tack för hjälpen freeboo, tänkte på en sak. spelar det roll om man har mobilen av/på/påslagen på DFUmode när man kör redsn0w?

Freebo
    Member

@andrezii 57011 wrote:

Tack för hjälpen freeboo, tänkte på en sak. spelar det roll om man har mobilen av/på/påslagen på DFUmode när man kör redsn0w?

Var i guiden nämns DFU???? Du behöver inte sätta den i ngn mode alls, bara iTunes hittar den så är det grönt

DFU är primärt bara för downgrade-övningar

andrezii
    Member

Nejnej, ingenstans, tänkte bara fråga, aja, får leta vidare..

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.