Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 2G Tele2 ingen wap/gprs?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Införskaffade nyligen en Iphone 2g ( min första iphone ever! )
och allt funkar perfekt förtuom en grej som jag tyckte var lite konstig?
Ska man inte kunna använda webben med hjälp av tele2 wap?
det har man ju kunnat göra i typ ALLA mobiler innan?Du måste ju ställa in det.
Ställ in internet.tele2.se under APN.@fa1ly 48222 wrote:
gjort minst 5ggr hjälper ej :S
Kom igen killar! ni kan sånt här snälla hjälp?
Byte till Iphone dels för alla apliaktioner som tex facebook och så, som jag iofs redan kunde använda i min gamla tlf men vill ju gärna kunna avända min iphone till det som den skall kunna användas till… ingen som har en aning om vart felet sitter?Då återstår det enl. mig bara att jailbreaka om den med Blackra1n och låsa up med bootneuter. En ny fräsch start så att säga
@freebo 48289 wrote:
Coolt, för att (ev.) fixa youtube så söker du på pushfix hör på forumet
okej ^^
Btw har en annan fråga som är lite “offtopic” men,
min Iphone 2 8gb är upllåst och jailbrakead och är nu i ver: 3.0
men när jag kopplar in i itunes så står det att det finns en uppdate tillgängligt
3.1 eller ngt, ska man våga uppdatera eller lika bra att låta den vara i 3.0 då ALLT funkar som det skall?@fa1ly 48296 wrote:
okej ^^
Btw har en annan fråga som är lite “offtopic” men,
min Iphone 2 8gb är upllåst och jailbrakead och är nu i ver: 3.0
men när jag kopplar in i itunes så står det att det finns en uppdate tillgängligt
3.1 eller ngt, ska man våga uppdatera eller lika bra att låta den vara i 3.0 då ALLT funkar som det skall?Sök lite så ser du vad skillnaden är mellan 3.0 och senaste FW 3.1.2. Generellt gäller ju att inte röra det som fungerar, så tillvida uppdateringen inte innehåller ngt skitviktigt du inte vill vara utan
Uppdaterar du till FW 3.1.2 via iTunes då måste du jailbreaka med Blackra1n och låsa upp med bootneuter igen
@freebo 48299 wrote:
Sök lite så ser du vad skillnaden är mellan 3.0 och senaste FW 3.1.2. Generellt gäller ju att inte röra det som fungerar, så tillvida uppdateringen inte innehåller ngt skitviktigt du inte vill vara utan
Uppdaterar du till FW 3.1.2 via iTunes då måste du jailbreaka med Blackra1n och låsa upp med bootneuter igen
som jag ser det just nu så har jag ALLT jag behöver utan mms funktion,
men läst runt och 2gn har inte den funktionen över huvudtaget så tror jag skiter i att uppdatera min Iphone något mer, för orkar inte pilla med Jb och unlock hela tiden. Tack för din hjälp och tid ^^@fa1ly 48300 wrote:
som jag ser det just nu så har jag ALLT jag behöver utan mms funktion,
men läst runt och 2gn har inte den funktionen över huvudtaget så tror jag skiter i att uppdatera min Iphone något mer, för orkar inte pilla med Jb och unlock hela tiden. Tack för din hjälp och tid ^^Well, will du ha MMS finns alltid activatemms2g
PMa mig om du vill ha REPO-adressen som du lägger in i Cydia
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.