Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 2G TÖMD!!!
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Jag är ny på denna sajt, men har haft en iPhone 2g i nästan 2år.
Den har fungerat felfritt ända tills min lille son råkade uppdatera den via iTunes.
Jag köpte min iPhone på blocket, och den var “crackad och klar”, så jag har ingen aning om hur sånt fungerar, men jag måste tydligen ladda ner ny mjukvara och installera denna. Har lyckats få ner någon fil som heter (iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore), men tyvärr så lyckas jag inte öppna den via iTunes när jag skall välja vilken mjukvara jag skall återsälla min iPhone med.Om någon där ute vet hur jag skall lösa mitt problem så skulle jag vara ytterst tacksam om ni ville hjälpa mig.
MVH
Sebastian
@steffeiphone 40740 wrote:
PC: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Mac: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using PwnageTool (Mac)
Youtube film som kan hjälpa till: YouTube – jailbreak and unlock iphone 2G FW 3.0 (windows)
😀
Tackar,
Men hur får jag en ZIP-fil att bli en Apple device software fil? För iTunes kan ju endast hitta sin egna mjukvara, och inte nån zip fil??Tror man bara ska packa upp.. Men det namnet på zipfilen kan du googla på. då kanske du hittar en Apple device fil 🙂
Den ska inte packas upp, byt namn på den från iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.zip till iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ispw . .ispw filer är egentligen en vanlig zip fil som apple har grejat lite med 🙂
EDIT: Om det inte funkar så höger klicka på filen efter du har bytt namn på den och klicka på “Öppna med” och välj iTunes och kryssa i att du alltid vill öpna sånna filer med iTunes
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.