Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Iphone 3 g till comviq?
-
AuthorPosts
-
Tjaa gjorde denna tråden för behöver ett snabbt answer. Har precis
“jailbreakat” min Iphone från 3 har just nu version 3.1.2 och det funkade finfint
att göra det med blackra1n men det jag undrar då .. nu när blackra1in är inne på mobilen och det står ingen service har t.o.m inget nummuer kvar så kan jag skaffa Comviq till den nu? Tacksam för svar så snabbt så möjligt… puss. <3@parre 59029 wrote:
Tjaa gjorde denna tråden för behöver ett snabbt answer. Har precis
“jailbreakat” min Iphone från 3 har just nu version 3.1.2 och det funkade finfint
att göra det med blackra1n men det jag undrar då .. nu när blackra1in är inne på mobilen och det står ingen service har t.o.m inget nummuer kvar så kan jag skaffa Comviq till den nu? Tacksam för puss. 🙂Du måste låsa upp med blacksnow.
när du körde bLCKRAIN kom det upp en svart snödroppe på ditt springboard i iphone tryk på den så finns det 3 alternativ att välja mellan cydia rock och så finns det blacksnow, tryck på den så låser det upp din telfon tror jag.
@parre 59031 wrote:
inte installera Cydia eller snow på grund av “check your internet connection”Du måste ha tillgång till wifi så du kan installera cydia eller blacksn0w. Om wifi krånglar så återställ nätverkinställningarna i Inställningar/Allmänt/Återställ.
Ja det var det jag visste men eftersom jag installerade blackara1n
och har inte kvar någon operatör så har ja inte ens tillgång till Wifi
på så sätt kan inte alternativen visas. Har återställt mobilen igen men nu
har jag 3.3.2 och har kvar tre just nu iallafall.Åk ner till en 3 affär och lås upp den, det är värt dom 350 kr då du har en telefon som är upplåst Forevah!
@parre 59059 wrote:
Ja det var det jag visste men eftersom jag installerade blackara1n
och har inte kvar någon operatör så har ja inte ens tillgång till Wifi
på så sätt kan inte alternativen visas. Har återställt mobilen igen men nu
har jag 3.3.2 och har kvar tre just nu iallafall.Operatör har inget med wifi att göra, du kan använda din router eller nån annans för att få tillgång till internet. Eller så kan du ha din Tre kort i medans du laddar ner Cydia och Blacksn0w.
Edit: Du kan endast låsa upp hos Tre om du köpt den med kontantkort, annars måste du vänta 12 månader efter inköps datumet.
Tack ponnyboy glömde nämna det 🙂
(ang 12 mån grejjen)Om man tar luren till 3 butiken för upplåsning, hur lång tid tar det tills dom har låst upp telefonen?, jag menar jag vill ha den så snabbt som möjligt 😀
@medzz 59092 wrote:
Om man tar luren till 3 butiken för upplåsning, hur lång tid tar det tills dom har låst upp telefonen?, jag menar jag vill ha den så snabbt som möjligt 😀
Du behöver inte lämna in den, du ger dem bara ditt serienr. Det tar mellan 3-10 dagar sen låses den upp när du kopplar den till itunes.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.