Iphone " 32gb 3GS "kunde inte återställas: ett okänt fel inträffade ( 3001 )

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone " 32gb 3GS "kunde inte återställas: ett okänt fel inträffade ( 3001 )

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

Skulle radera allt på min iphone 32gb 3gs men, sen när jag skulle återställa kom detta upp. Har även försökt med DFU mode men utan framgång= samma meddelnade kommer upp igen.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Vad har du för operativ system på din dator. Error 3001 är ett vanligt problem för dem som använder sig av windows XP.

“Check device manager and see if there is a yellow exclamation point or red X in any area concerning USB. If so, it could mean an error for the iPhone. Right click on that error and remove it. Unplug your iPhone and plug it back in again. It should reload the USB driver for the phone and everything should work.”

macbang
    Member

@ponyboy 48095 wrote:

Vad har du för operativ system på din dator. Error 3001 är ett vanligt problem för dem som använder sig av windows XP.

“Check device manager and see if there is a yellow exclamation point or red X in any area concerning USB. If so, it could mean an error for the iPhone. Right click on that error and remove it. Unplug your iPhone and plug it back in again. It should reload the USB driver for the phone and everything should work.”

har gjort det samma problem. Glömde säga att det var lågt batteri i telefonen, SÅ den stängde av sig, där efter kom detta problemet:mad2:

Ponyboy
    Member

Antar då att du har XP, det kan hjälpa att byta USB port.
    Jag skulle rekomendera att du provar att återställa genom en annan dator med en annan operativ system och kollar om det är det som är problemet lr inte. Annars om du vill radera allt på din iphone så kan du göra det genom din iphone. Inställningar/Allmänt/Återställ/ Radera allt innehåll och inst. Kom ihåg att ladda medans du gör detta då det tar ett par timmar och det drar väldigt mycket batteri.

macbang
    Member

@ponyboy 48097 wrote:

Antar då att du har XP, det kan hjälpa att byta USB port.
    Jag skulle rekomendera att du provar att återställa genom en annan dator med en annan operativ system och kollar om det är det som är problemet lr inte. Annars om du vill radera allt på din iphone så kan du göra det genom din iphone. Inställningar/Allmänt/Återställ/ Radera allt innehåll och inst. Kom ihåg att ladda medans du gör detta då det tar ett par timmar och det drar väldigt mycket batteri.

det var så jag gjorde= återställde via telefonen, sen dog den, HAr även provat sätta den i dfu mode, så nu står det bara

namn: iphone
    hårddisk/ utrymme: n/a
    version n/a
    serienr n/a

Börja bli rädd att den är brickad:(

Ponyboy
    Member

@macbang 48098 wrote:

det var så jag gjorde= återställde via telefonen, sen dog den, HAr även provat sätta den i dfu mode, så nu står det bara

namn: iphone
    hårddisk/ utrymme: n/a
    version n/a
    serienr n/a

Börja bli rädd att den är brickad:(

Det är väldigt sällan den blir brickad så oroa dig inte för det innan du provat allt. Återställ i Recovery Mode istället för dfu mode

macbang
    Member

@ponyboy 48099 wrote:

Det är väldigt sällan den blir brickad så oroa dig inte för det innan du provat allt. Återställ i Recovery Mode istället för dfu mode

Har försökt utan dfu mode också= samma meddelande kommer upp 3001. Men jag har kvar min säkerhets kopiering sen senare idag, men kan inte välja den.

Ponyboy
    Member

Har du provat Recovery mode?

Edit:

How to put your iPhone in recovery mode :

1.Turn the device completely off and disconnect it from cable/dock.
    2.Hold down the home button.
    3.While holding down the home button connect to a computer with a cable (easiest) or dock.
    4.Keep holding down the home button until you see a connect-to-itunes screen You are now in recovery mode.

Ponyboy
    Member
    macbang
    Member

har försökt med både DFU mode och RECOVERY mode, samma meddewlande kommer upp hela tiden.

Börja bli less.

Ponyboy
    Member

Som jag skrev tidigare så borde du prova med en annan dator med en annan operativ system. Läste i den här tråden Apple – Support – Discussions – Restoring problem – error 3001 … och där hade nån ordnat det genom att prova på en annan dator.

macbang
    Member

@ponyboy 48106 wrote:

Som jag skrev tidigare så borde du prova med en annan dator med en annan operativ system. Läste i den här tråden Apple – Support – Discussions – Restoring problem – error 3001 … och där hade nån ordnat det genom att prova på en annan dator.

Får provs en annan dator. imorgon då. med vista

macbang
    Member

Är det normalt att den inte går att stänga av, efter fel återställning?

EDIT: Har fortfarande inte kunnat återställa telefonen= apple logan lyser och ladd symbolen har fastnat, och går där efter inte att stänga av, hur länger man än håller inne knappen, Men komma in i recovery mode och DFU mode går än.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

De andra tipsen om alternativa OS och USB-portar verkar ju inte ha fungerat (för du använder väl ingen USB-hub?) Här kommer två alternativa fixar:

A) Det verkar som om den IPSW du försöker återställa med är skadad alt. att du har en “risig” uppkoppling. Ladda ned rätt IPSW manuellt från Apple. Sätt telefonen i DFU på rätt sätt och sedan SHIFT-RESTORE för att återställa

B) Avinstallera iTunes på korrekt sätt, i RÄTT ordning:
    1. iTunes
    2. QuickTime
    3. Apple Software Update
    4. Apple Mobile Device Support
    5. Bonjour
    6. Apple Application Support (iTunes 9 or later)
    7. Reboot!

macbang
    Member

@freebo 48119 wrote:

De andra tipsen om alternativa OS och USB-portar verkar ju inte ha fungerat (för du använder väl ingen USB-hub?) Här kommer två alternativa fixar:

A) Det verkar som om den IPSW du försöker återställa med är skadad alt. att du har en “risig” uppkoppling. Ladda ned rätt IPSW manuellt från Apple. Sätt telefonen i DFU på rätt sätt och sedan SHIFT-RESTORE för att återställa

B) Avinstallera iTunes på korrekt sätt, i RÄTT ordning:
    1. iTunes
    2. QuickTime
    3. Apple Software Update
    4. Apple Mobile Device Support
    5. Bonjour
    6. Apple Application Support (iTunes 9 or later)
    7. Reboot!

vilket sammnaträffande om du säger att uppkopplingen kan vara felet= ty vårat modem/ lina är skadad= fick jag veta när jag ringde upp telia igår. Ty vi hade tappat 14mbit + att modemet tappade uppkoppling, för att sen kopplar upp sig igen efter 5 min,

macbang
    Member

Löste sig med 3gs:n. Bytte till en dator med vista= kunde återställa telefonen direkt. Tack för hjälpen 🙂

Ponyboy
    Member

@macbang 48130 wrote:

Löste sig med 3gs:n. Bytte till en dator med vista= kunde återställa telefonen direkt. Tack för hjälpen 🙂

Bra, kul att det löste sig.

macbang
    Member

@ponyboy 48143 wrote:

Bra, kul att det löste sig.

Men varför ska det krävas en annan dator för att kunna återställa sin iphone?

Ser ingen logik i det:confused:

muffins
    Member
    Post count: 1906

@macbang 48144 wrote:

Men varför ska det krävas en annan dator för att kunna återställa sin iphone?

Ser ingen logik i det:confused:

Är ju själva applikationen som är buggigt skriven.
    Eftersom en stor skara har detta fenomen.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@muffins 48145 wrote:

Är ju själva applikationen som är buggigt skriven.
    Eftersom en stor skara har detta fenomen.

Säg det till geohot så får du höra vad han har att säga om Apples kod…

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.