IPHONE 3g 2.2.1 med nya baseband 02.30.03

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak IPHONE 3g 2.2.1 med nya baseband 02.30.03

Viewing 32 posts - 1 through 32 (of 32 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Jag har en Iphone 3G och den uppdaterades av misstag 🙁 , jag har beställt ett Turbo Sim som ska fungera till IPHONE 3g 2.2.1 med nya baseband.

Jag får den imorgon på posten kommer att testa direkt och ge besked till alla er andra som sitter i skiten som mig, skulle det fungera så kommer jag ge feedback direkt samt att ni även kanske kan beställa kortet via mig. 😀

Dev Team har sagt att dem väntar på OS 3.0 till iphone och att dem ska göra så att basebandet inte ska uppdateras, men om vi alla ska vänta tills de kommer så får vi packa ner iphone i kartongen eller använda den som Ipod Touch istället vilket vi inte orkar. Sålänge kan man använda sig av de här nya kortet som är gjort till IPHONE 3g 2.2.1 uppdateringen

/MVH

Låst Iphone 3G (snart öppen) 😛

Bmode
    Member
    Post count: 201

tycker det borde finnas en officiel tråd för rebelsim då det snackas om det hela tiden ! 🙂
    vad har du för opperatör btw ? jag får ett rebelsim på tors och jag har 3 (tre),
    är det ngn skillnad på “turbo sim” och rebelsim eller är det bara namnen ?

nerreswe
    Member

hehe joo jag vet men när man söker så får man inga svar så jag tänkte väl hålla denna tråden uppe med info om detta problemet.

Jag själv använder Tele2, okej mitt dyker in imorgon någon gång på dagen asså när det gäller Rebel och Turbo dem säger att det är olika beroande vilken version du har på din Iphone 3G. Jag själv har beställt ett Turbo som ska fungera till 2.2.1 med baseband 02.30.03. Fungerar det som det ska när jag får mitt så kommer jag ha ett antal till salu 🙂

Med detta slipper du även klippa de hålet i ditt vanliga simkort för att chipet ska få plats.

Pear
    Member
    Post count: 322

hoppas inte på för mycket, farsan har testat med RebelSim med senaste fw (på rebelsimkortet) och med 2.2.1 och 02.30.03 bb och det funkade typ inte alls… :S

Bmode
    Member

fattar inte hur resultaten kan vara så varierande ? för vissa funkar t.o.m 3G och
    andra får inte ens mottagning med 2G :S !, har inte sett ngn på forumet med rebelsim och 3
    iaf så får hoppas att den kombinationen funkar 🙂

nerreswe
    Member

joo det är helt sjukt.. jag hoppas det fungerar med Rebel för dig, annars kan du testa med Turbo

mikemadness
    Member
    Post count: 13

Hej, jag har har Iphone 3G 2.2.1 med 02.30.03 och beställde ett Turbo-SIM från Canada via Ebay. Enligt annonsen skulle detta funka med senaste basebandet men jag får inte igång det alls. Jag har Tele2, och turbo-kortet funkar klockrent i andra operatörlåsta mobiler. Surt!

Funderar på om jag ska testa Rebel-sim……

Bmode
    Member

Min polare har telenor, så orkar du vänta tills tors så kan jag testa
    Fall simmet funkar ! Eller om du kollar med ngn annan på forumet
    Som kör samma ” setup

kakeeto
    Member
    Post count: 18

jag har Rebelsim med v61i firmware och det funkar med 2G i max 36 timmar utan krongel, sen måste man återställa nätverks inställninga för att det ska funka ytterligare i cirka 36 timmar osv.

Telefonen är inställd i nätverks inställningar på 3G, men jag får endast 2G att fungera.

Jag har Tele2 om ni undrar.

ps
    Ska byta till Halebop

generuss
    Member
    Post count: 285

Jag har läst om flera här på forumet så har 3 och som kör med fakesims till 2.2.1 och det funkar inte för nån. 3 stödjer inte 2G och 3G verkar ju inte funka alls med fakesim och 2.2.1.

Bmode
    Member

ok ska testa på tors, annars går jag bara in i telenoraffären och flyttar över numret 🙂 !

JoOnas
    Member
    Post count: 5

@nerreswe 28329 wrote:

hehe joo jag vet men när man söker så får man inga svar så jag tänkte väl hålla denna tråden uppe med info om detta problemet.

Jag själv använder Tele2, okej mitt dyker in imorgon någon gång på dagen asså när det gäller Rebel och Turbo dem säger att det är olika beroande vilken version du har på din Iphone 3G. Jag själv har beställt ett Turbo som ska fungera till 2.2.1 med baseband 02.30.03. Fungerar det som det ska när jag får mitt så kommer jag ha ett antal till salu 🙂

Med detta slipper du även klippa de hålet i ditt vanliga simkort för att chipet ska få plats.

Jag väntar spänt på om det funkar, isåfall så beställer jag ett sånt kort.

Mvh Jonas

KloN
    Member
    Post count: 125

@kakeeto 28348 wrote:

jag har Rebelsim med v61i firmware och det funkar med 2G i max 36 timmar utan krongel, sen måste man återställa nätverks inställninga för att det ska funka ytterligare i cirka 36 timmar osv.

Telefonen är inställd i nätverks inställningar på 3G, men jag får endast 2G att fungera.

Jag har Tele2 om ni undrar.

ps
    Ska byta till Halebop

Mitt funkar på liknande sätt… Eller ja, 3g funkar inte men 2g funkar stabilt utan problem på Tele2..
    Har inte “Rebel” utan ett annat liknande kort..
    Det största problem jag hade till en början var att jag hade simkorts-lösen, och varje gång den tappa fick jag ange pinkod. Inaktiverade pinkod så slipper jag det, nu kanske den tappar nån sekund men det märks iaf inte..

nerreswe
    Member

Har mitt turbo sim i telefonen nu och har fått in Tele2´s nät fungerar som det ska =)

För info om beställning kan ni skicka ett mail till mig på necdet.gurler@gmail.com

MVH

carpe
    Member
    Post count: 904

@nerreswe 28395 wrote:

Har mitt turbo sim i telefonen nu och har fått in Tele2´s nät fungerar som det ska =)

För info om beställning kan ni skicka ett mail till mig på necdet.gurler@gmail.com

MVH

Fått det att funka med 3G ?

nerreswe
    Member

ja den är inställd på 3G och det fungerar som det ska..

Kör:

Iphone 3G 8GB

Uppdaterad till 2.2.1
    Baseband är 02.30.03

Fungerar hur bra som helst med kortet jag köpte.. 😀

Usschh på Telia Felia

Tele2 tycker vi om 😉

Bmode
    Member

Är din phone jailbreakad ? tror ni att det har betydelse btw 🙂 ?
    vet att mrmel fick sitt till att fungera i 3 dar, sen krånglade den
    så du ska nog vänta och se för att vara på den säkra sidan…

nerreswe
    Member

nej min telefon är inte jailbreakad eller något.. jag återsällde telefonen och installera om 2.2.1 sen tryckte jag in turbo sim och mitt simkort, fungerar som det ska med 3G nätet..

/ Iphone 3G 8GB | Abb Tele2 FP + Fri surf 7,2mbit (fungerar goooooooddiis)

Bmode
    Member

Wow riktigt glada nyheter killar 😀 !fick mitt rebelsim idag som jag beställt från isolution.se
    Och ddt funkar PERFEKT !! Dock tog det ca 2H att få igång det men efter lite nötande
    På flygplanslägeknappen så gick det äntligen, och det bästa är att jag får motsatt effekt
    Till vad alla andra får, jag får ingen signal om jag INTE har 3g:n aktiverad, så 3g funkar
    Än så länge konstant med full täckning 🙂 hurra för rebelsim och äntligen en fullt fungerande
    Telefon !!!

JokerM
    Member
    Post count: 117

@bmode 28495 wrote:

Wow riktigt glada nyheter killar 😀 !fick mitt rebelsim idag som jag beställt från isolution.se
    Och ddt funkar PERFEKT !! Dock tog det ca 2H att få igång det men efter lite nötande
    På flygplanslägeknappen så gick det äntligen, och det bästa är att jag får motsatt effekt
    Till vad alla andra får, jag får ingen signal om jag INTE har 3g:n aktiverad, så 3g funkar
    Än så länge konstant med full täckning 🙂 hurra för rebelsim och äntligen en fullt fungerande
    Telefon !!!

Såg i ett tidigare inlägg att du har tre, så det funkar för dig nu alltså? Har också tre är rätt så nyfiken

DTS
    Member
    Post count: 169

@bmode 28495 wrote:

Telefon !!!

Grattis =)

Bmode
    Member

@jokerm 28496 wrote:

Såg i ett tidigare inlägg att du har tre, så det funkar för dig nu alltså? Har också tre är rätt så nyfiken

Aaa det stämmer 🙂 , alla andra har ju jaft problem med ddt men det funkar skit bra för mig iaf,

Rekommenderar iSolution.se – Säljer iPhone 3G utan abonnemang , snabb frakt och support, och jag behövde
    Inte ens betsls frakt, de har killar runt om i landet som man kan hämta korten av
    Och på så sätt slippa frakt.

har lite uppdateringar efter 1 dag, som tidigare så har man problem med att ta emot samtal och sms:en kommer oftast några timmar senare.
    men annars går det att ringa och messa, dock lite jobbigt att inte kunna nås.
    några som vet hur detta problem kan lösas ? 🙂

DrDistorzion
    Member
    Post count: 61

@bmode 28495 wrote:

Telefon !!!

kan du ta emot samtal oxå? för jag får min att funka så att jag kan ringa ifrån den, skicka och ta emot sms men jag kan inte ringa till den. 🙁 jag har Tre och rebelsim.

EDIT!! nu fick jag inkommande att funka plötsligt, efter att jag trixat lite med data-åtkomsten! 🙂 🙂 får se hur länge det varar bara. Först så fick jag massa varningsmeddelanden om “inget simkort” och tänkte att det berodde på dålig kontakt mellan simkortet och rebelkortet, men jag är inte säker på om det är det som är problemet för efter att ja grejat med flygläget fick jag igång den, nu har jag ändå satt ett par lager tejp utanpå simkortet för att det ska tryckas ned mot rebelkortet som extra säkerhet.

Edit igen. Det här är ganksa stört, om jag har safari igång, då går det att ringa till luren, men om jag inte har safari igång så kommer jag till telefonsvararen.. 🙁

DrDistorzion
    Member
    Post count: 61

nu har jag testat detta lite mer, och jag har gett upp.:(

när jag slår på telefonen så står det att den får teckning och allt, so far so good. Sedan försöker jag ringa till den, går inte. Kommer till telefonsvararen.

Då öppnar jag safari och browsar lite via 3G, då går det plötsligt att ringa till telefonen! även när jag stänger safari. Men låter jag sedan telefonen ligga ett tag orörd så går det inte längre att ringa till den tråts att det står att den har full teckning. Samma sak om jag kör på-av med airplane mode, efter det går det inte att ringa. Det verkar som att datatrafik via 3G får igång telefonens uppkoppling till nätet även för telefon-tjänsten.

Hur som hälst så har jag en telefon jag inte kan lita på, och då kan jag inte använda den. Tillbaka till ruta ett. :/ hur lång tid ska det ta för rebelsim att släppa ny mjukvara? det verkar ju ändå som att den här är ganska nära målet när nästan allt fungerar.

Xcape
    Member
    Post count: 1

@nerreswe 28397 wrote:

Kör:

Iphone 3G 8GB

Uppdaterad till 2.2.1
    Baseband är 02.30.03

Usschh på Telia Felia

Tele2 tycker vi om 😉

I agree, har samma config som dig, fungerar 3G med tele2?

Hur snabbt skickar du?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@nerreswe 28397 wrote:

Kör:

Iphone 3G 8GB

Uppdaterad till 2.2.1
    Baseband är 02.30.03

Usschh på Telia Felia

Tele2 tycker vi om 😉

YEAH BABY YEAH born to be cheap

huggerfanta
    Member
    Post count: 6

Tja!
    Jag har en iPhone, version 2.2.1 med modem formware 02.30.03, min operatör är 3 (tre).

Vad ska jag göra för att få telefonen att funger som den ska? just nu funkar den inte alls som telefon, bara som ipod och e-postklient (när jag har wifi). Help!

generuss
    Member
    Post count: 285

huggerfanta
    du kan köpa t ex ett rebelsim men det är inte ens 50/50 att det kommer funka ens då.

eller så väntar du på 3.0 som släpps runt juli och hoppas att devteam kommer med någon mjukvarulösning till 3.0.

dock när 3.0 väl släppt runt juli så kan det ta 1-5 månader (igen) innan det kommer någon lösning.

så förhoppningsvis har vi en lösning inom 7 månader, med andra ord.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om jag hade haft detta problem hade jag no sålt iphonen eller bytt operatör.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@huggerfanta 29296 wrote:

Tja!
    Jag har en iPhone, version 2.2.1 med modem formware 02.30.03, min operatör är 3 (tre).

Vad ska jag göra för att få telefonen att funger som den ska? just nu funkar den inte alls som telefon, bara som ipod och e-postklient (när jag har wifi). Help!

det är BARA “rebeSIM NoCut” som funkar med 2.2.1 🙂
    jag rekommenderar den…
    ja fick den för 185:- köpte den av en som heter MrRebel men han säljer inte längre.. här en alt.
    Låsupp Iphone 3G v 2.2.1 utan krångel ! på Tradera. Övrigt | Övrigt |

Bmode
    Member

@drdistorzion 28755 wrote:

nu har jag testat detta lite mer, och jag har gett upp.:(

när jag slår på telefonen så står det att den får teckning och allt, so far so good. Sedan försöker jag ringa till den, går inte. Kommer till telefonsvararen.

Då öppnar jag safari och browsar lite via 3G, då går det plötsligt att ringa till telefonen! även när jag stänger safari. Men låter jag sedan telefonen ligga ett tag orörd så går det inte längre att ringa till den tråts att det står att den har full teckning. Samma sak om jag kör på-av med airplane mode, efter det går det inte att ringa. Det verkar som att datatrafik via 3G får igång telefonens uppkoppling till nätet även för telefon-tjänsten.

Hur som hälst så har jag en telefon jag inte kan lita på, och då kan jag inte använda den. Tillbaka till ruta ett. :/ hur lång tid ska det ta för rebelsim att släppa ny mjukvara? det verkar ju ändå som att den här är ganska nära målet när nästan allt fungerar.

joo det är lite av ett problem jag också har men har kommit på en någurlunda lösning.
    Den kan ta emot samtal/sms om man har ett internettuppkopplat program som
    körs samtidigt, som om du t.ex. har maps igång och ringer så funkar det.
    Brukar ha ett nedladdningsprogram i bakgrunden och det funkar utmärkt 🙂

Dock ganska omständigt och jag hoppas att 3.0 kmr ut så fort som möjligt
    så att dev-team kan hacka skiten! då kan vi med rebelsim vara vanliga
    iphone användare som alla andra :laugh:

lolhasse
    Member
    Post count: 6

@bmode 29334 wrote:

joo det är lite av ett problem jag också har men har kommit på en någurlunda lösning.
    Den kan ta emot samtal/sms om man har ett internettuppkopplat program som
    körs samtidigt, som om du t.ex. har maps igång och ringer så funkar det.
    Brukar ha ett nedladdningsprogram i bakgrunden och det funkar utmärkt 🙂

Dock ganska omständigt och jag hoppas att 3.0 kmr ut så fort som möjligt
    så att dev-team kan hacka skiten! då kan vi med rebelsim vara vanliga
    iphone användare som alla andra :laugh:

hello, helt ny här på detta forum.. Jag har kikat runt lite på andra ställen oxå ang rebelsim alternativ etc.. Såklart att min ersättnings Iphone3G hade
    2.2.1 och 02.30.03

hittade ett fakesim på isolution som jag beställde igår

det var ett Rebelsiim v61i

Vad kör ni på för versioner? och vad kör du för nedladdningsprogram i bakgrunden?

Viewing 32 posts - 1 through 32 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.