Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3G 3.0, 04.24.02. Låst till vilken operatör?
-
AuthorPosts
-
Har en iPhone 3G med firmware 3.0 (beta) och med baseband 04.24.02. Telefonen är troligtvis låst till någon operatör men jag vet inte till vilken. Finns det något bättre sätt än att pröva med Telia simkort, Halebop simkort och Telenor simkort?
Vad får du fram om du går in i Inställningar > Allmänt > Om > Operatör
Jadu, om jag ändå visste! På min står det Telia 3.0.
Om du gör samma sak igen, men istället för att gå in på “Om” Så går du inte på Telefon. Längst ner på min står det Telia-tjänster, står det något hos dig?
Det där på telefon är ju beroende på vilket SIM-kort som ligger i iPhonen… Men om du inte har nått SIM-kort i och det står Carrier 3.1 borde den inte vara låst :confused: Hur vet du att den är låst?
Eftersom den har baseband 04.24.02 så går den inte att låsa upp och därför antar jag att den är låst:) Frågan är bara till vilken operatör?
Men i bl.a. Italien säljs olåsta iPhones direkt från operatören. Apple har ju avtal med operatörer världen över, och bara vissa (i bl.a. Sverige, USA osv.) väljer att låsa iPhonen till operatören. Andra operatörer (i bl.a. Italien) säljer dom olåsta. Så är den från t.ex. Italien behöver den inte vara låst, trots BB 02.24.02 🙂 För att om den hade varit låst, lr på nått sätt upplåst med yellowsn0w, skulle det inte stå Carrier 3.1 där 😀
Mekke! Yellowsnow funkar inte med hans baseband.
Gangstarr! Kolla med den du fått den ifrån,om den personen inte kan eller vill tala om hur det är tycker jag att det verkar skumt.Okej,läste visst lite snabbt.
Som så ofta förut har du rätt.Jag fortsätter på denna OT:
steffe har rätt. Det är en sak att ha rätt hela tiden, att säga det är en annan sak. steffe har oxå rätt i att alla gör fel. Jag har gjort många fel med min iPhone. Som t.ex. den gången jag råkade krascha mitt baseband.. 😛 Men det är oxå så man får erfarenhet, för sen kunde jag säga till alla att man absolut inte ska göra så, för då måste man återställa 🙂 Iaf, tillbaka till tråden nu…
Måste fråga, funkar iPhonen med nått SIM-kort, typ Telia? Lr Telenor, Tele2? 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.