Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3G 3.0 -> 3.1.2
-
AuthorPosts
-
Hej! Först av allt vill jag säga att jag är glad att en svensk sida med mycket duktiga användare finns 🙂 Hoppas ni kan hjälpa mig med ett litet problem.
Jag har efter många om och men lyckats jailbreaka och unlocka min 3G till 3.0 via redsn0w och ultrasn0w (cydia).
Först hade jag otroliga problem med att få itunes och allt att stämma och sedan hade jag problem med att cysia hängde sig, så att jag inte kunde fixa ultrasn0w. Lämnade dock mobilen på i cydia och efter x antal timmar så hade den faktiskt uppdaterat sig och jag kunde ladda ner ultrasn0w.
Det jag vill veta nu är hur jag på smidigast sett går vidare till 3.1.2. Läser jag på denna länk så ser det enkelt ut:
Unlock iPhone 3.1.2 Firmware with ultrasn0w | Redmond Pie
Men är det verkligen så enkelt? Hade problem tidigare att när jag fixat en custom firmware och startade om så kom jag bara till “wrong sim” meddelandet.
Hoppas ni har visdomsord, tackar
/pixel
PS. kom på att det är modemfirmware 04.26.08 som det borde vara i min iphone så borde hittils gjort rätt
uppdatering 1:
Testade ovanstående länk och försökte mig på en upgrade. Slutade med att jag kom till ett itunes som fortfarande sa “wrong sim” och kunde inte komma till cydia för att uppdatera ultrasn0w. Fick reseta luren flera gånger och nu till slut är jag tillbaks på ruta ett, en jailbreakad 3.0
uppdatering 2:
Följde denn artikel och firmware som fanns där funkade perfekt:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2, 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
Efter en shift-restore med Itunes så funkade mobilen direkt med telia, jag som dock har telenor fick köra redsn0w igen, uppdatera cydia och sedan installera ultrasn0w. I skrivande stund så uppdaterar jag cydia i min jailbreakade 3.1.2 så tror det är på gång. En parentes till alla som köra cydia och får “hängningar” så verkar det bara ta ca 10minuter men sen kommer uppdateringsdialog och allt funkar igen.
uppdatering 3:
Cydia hängde sig, startade om, dröjde några minuter men nu har jag 3.1.2 med cydia, ultrasn0w och telenor funkar prima. Hoppas detta kan hjälpa någon i liknande situation
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.