Iphone 3g 3.0 till 3.1.2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3g 3.0 till 3.1.2

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hej alla på iphoneforumet.

Jag har en fråga, jag köpte en iphone 3g igår och den har version 3.1 (7C144) och modemfirmware 05.11.07.

Telefonen har bara 1gb ledigt och den är slö som fan. Jag hade tänkt mig att göra en restore med IREB och få en vit skärm och köra en återställning. Kommer det att funka eller kommer det visa error.

Jag har för mig att shsh gäller bara på iphone 3gs inte 3g.

Jag tackar alla på forumet, för ett svar 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen till forumet. SHSH gäller endast 3GS. Du gör rätt i att rensa och börja om från början igen. Synka först över till iTunes det du vill behålla och glöm inte ev. foton och musik, ladda ned fw 3.1.2, sätt telefonen i Recovery Mode och kör en SHIFT-Restore i iTunes. Dvs håll ned SHIFT-tangenten, tryck på Restore och leta fram 3.1.2 IPSWn.

Vill du kunna låsa upp din 3G ska du hålla dig borta från fw 3.1.3

Vill du jailbreaka din 3G följer du denna enkla guide:

1. Ladda ned fw 3.1.2 med Firefox. (IE och Safari tenderar att packa upp filen…)
    2. Ladda ned Redsn0w 0.94
    3. Uppdatera telefonen till 3.1.2 via iTunes med SHIFT-Restore
    4. Starta Redsn0w och peka på fw 3.1.2
    5. När du omeds välja Cydia, Verbose Boot, Custom boot logo m.m. markerar du bara Cydia och Already pnwed
    6. I övrigt är det bara att följa instruktionerna i Redsn0w till punk och pricka

jangazlig
    Member
    Post count: 21

Först och främst skulle jag vilja be om ursäkt ifall det redan finns en sån här tråd. Jag har sett någon men inte riktigt fått de svaren jag söker.

Det jag undrar är alltså hur jag gör för att uppdatera från fw 3.1 till fw 3.1.2.

Jag håller för tillfället på att ladda ner programvaran 3.1.2 härifrån:

iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From

(jag valde den som passade min iphonemodell)

Jag har försökt ladda ner en sådan förut men när jag då klickade på ikonen så startades bara itunes. Inget annat hände.

Jag har sett att det har skrivits om “sparat dina shsh filer för 3.1.2”. Vad betyder det? Är det viktigt?

Väldigt tacksam för svar 🙂

Sammanfogar trådarna då det handlar om samma frågor. /Ponyboy

trem
    Member
    Post count: 38

hej

vad gör dom här för nytta Verbose Boot, Custom boot logo och Already pnwed?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.