Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3G 3.1.3 no baseband, no IMEI, no ICCID, Inget Wi-Fi
-
AuthorPosts
-
Vid en Cydia uppdatering hänger sig min Iphone 3G 16gig, vid pinkod och går ej att komma ur. Kör en återställning med iTunes 9.1 för att få den “orginal” operatörslåst till Telia igen. Får felmeddelande ‘1002’. Telefonen har varit hos mobilservice flera veckor de har ej löst det.
Tar tillbaka luren. Kör den med iReb, och sedan Sn0wbreeze. Får igång mina appar samt är telefonen uppdaterad till OS 3.1.3. Men nu till problemet, som det forskats många nätter i.
Uppe i carrier står det ‘Söker…’. Under inställningar står det ‘Inget Wi-Fi’. Min Bluetooth har bara en massa nollor. Där finns ingen IMEI, inge ICCID och ingen ‘Modemfirmware’. Vad har hänt?? Någon där ute måste ha råkat ut för samma! Vad ska jag göra???
Vänligen svara ni som kan, så jag vet om den ska gå till återvinningen eller det finns hopp om att det kan bli telefon av den igen!! Känns som jag provat allt!!!
/Marcus
Tydligen helt ensam om mitt problem!
🙁
//Marcus
Jag har en kompis som fick de symtomen med inget IMEI, inge ICCID och ingen ‘Modemfirmware’ och då var det hårdvaru fel så han fick en ny av Telia.
Det låter som en iphone som inte har aktiverats korrekt. Om inte en iphone aktiveras så försvinner operatörs menyn och de förvandlas till en iPod Touch. Återställ och jailbreaka om, det borde nog lösa problemet.
Det låter onekligen som ett hårdvarufel, om det inte hjälper att sätta den i DFU och återställa till iOS 4.0 (UTAN ATT LÄSA IN DIN BACKUP) så får du skrota/sälja/lämna in den igen
Okay, tack för svar. Har provat rubbet. Olika datorer. Olika .ipsw… Ska testa nya OS:et, om inte funkar så kanske man kan få ett kostnadsförslag från Apple reperatörerna….
/Marcus -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.