Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3g 3.1 jb+unlock
-
AuthorPosts
-
Sitter på en Iphone 3g med firmware 3.0.1, med jailbreak + unlock.
Om man vill uppdatera till nya firmware 3.1.x, kan man göra det i dagsläget och låsa upp den därifrån? Jag antar att man måste ladda hem en custom ipsw isf. Finns det nån post eller guide på detta temat? Har letat runt lite men det står ju bara om 3GS numera, finns det nån guide för oss dödliga som fortfarande har 3G’n?
Det är precis samma sak gällande 3G.
Uppdatera till 3.1.2 via iTunes
Tanka blackra1n från blackweather
Tryck på “Make it Ra1n” EFTER att du stängt ned både iTunes och program som har med iTunes att göra.
Har allt gått bra så kommer du att ha blackra1n på din springboard. Tryck på blacksn0w och om du vill ha tex cydia eller så. När allt är installerat så ska din tele var upplåst!Men om jag uppdaterar till 3.2.1 via itunes, uppdateras inte basebandet då? Isåfall kan jag inte ringa med telefonen längre, eller finns det unlock för det nya basebandet via blackra1n?
I dagsläget har jag baseband 04.26.08
Tack för hjälpen
Det finns unlock till det nya basbandet, det heter blacksnow (finns i cydia). Så det är bara uppdatera, jailbreaka och låsa upp.
@tangorabatt 46523 wrote:
Men om jag uppdaterar till 3.2.1 via itunes, uppdateras inte basebandet då? Isåfall kan jag inte ringa med telefonen längre, eller finns det unlock för det nya basebandet via blackra1n?
I dagsläget har jag baseband 04.26.08
Tack för hjälpen
Gör som Henrik sa bara, blacksn0w är upplåsningen och den får du med i hans länk.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.