Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3G 32GB på ingång?
-
AuthorPosts
-
Det ryktas om att en iPhone 3G med 32 lagringsutrymme är på ingång redan nästa vecka. Samtidigt ryktas det även om att folk återigen kommer få möjligheten att aktivera telefonen hemma istället som det var på iPhone 2G-tiden (d.v.s. du skriver inte på några kontrakt i butiken). Vilket öppnar upp möjligheterna betydligt för folk som vill få tag i en iPhone 3G billigt, låsa upp den och använda den med en annan operatör.
Källa: Apple prepping a 32GB iPhone update, bringing back at-home activation? – Engadget
Vad tror ni? 🙂
Ja det är definitivt på tiden att dom släpper dom till övriga operatörer, jävla monopolfasoner!
32gb vore ju manligt, men hittils klarar iaf jag mig med min 8gb 🙂Vilken aktivering menar du gjordes i affären denna gång då? Jag fick en inplastad låda med mig hem med en pappers lapp som beskrev hur jag startar upp iTunes och kopplar in telefonen första gången.
Jag tror de som köpte sin iPhone i USA var tvungen att aktivera den i butiken. Har i alla fall sett videor där de öppnar förpackningen och kopplar in telefonen i butiken. Verkar rätt besvärligt.
Kan detta betyda att det kommer bli lättare att låsa upp en 3g lur? Jag menar, ett upplåsningsprogram lär ju inte vara allt för långt borta och då kan detta utnyttjas som med 2g luren? Eller är jag fel ute?
@iohan 12959 wrote:
Jag tror de som köpte sin iPhone i USA var tvungen att aktivera den i butiken. Har i alla fall sett videor där de öppnar förpackningen och kopplar in telefonen i butiken. Verkar rätt besvärligt.
Så funkade det i Norge när dom släppte den.. alla fick snällt vänta medans dom krånglade med alla kartonger.
Släpper de en iPhone 32 GB så köper jag en direkt, var riktigt riktigt nära att köpa en 16 gb nu i veckan men i och med denna nyhet så håller jag mig lite till.:)
Är det inte så att fortfarande måste teckna abonnemang, men att man bara kan aktivera hemma istället?
Om de kommer operatörsupplåsta lär de vara sjukt dyra. Lätt runt $1000.
En fråga bara: Ni som vill ha 32/16 gigare, vad gör ni för att fylla den? Hur mkt musik/bild/film stoppar ni in? Lagras det några cookies från nätet som tar minne? Funderar på en 8 gb, så om den försvinner ska man kanske köpa en nu? I dagsläget har jag ett minne på en gig och det är perfekt, för musiken jag har. Sen utnyttjar man iPhone mer säkert när det gäller filmer. 😀
Med tanke på att jag köpte 16GB just för att slippa köpa en 32GB om det överhuvudtaget skulle komma en. Så tror jag att jag inte kommer köpa en 32GB. Just nu har jag ungefär 10% utav allt mitt utrymme fyllt på telefonen. Sen använder jag den som USB-minne ibland och då har jag ändå alltid 4GB ledigt.
@kungen 13012 wrote:
En fråga bara: Ni som vill ha 32/16 gigare, vad gör ni för att fylla den? Hur mkt musik/bild/film stoppar ni in? Lagras det några cookies från nätet som tar minne? Funderar på en 8 gb, så om den försvinner ska man kanske köpa en nu? I dagsläget har jag ett minne på en gig och det är perfekt, för musiken jag har. Sen utnyttjar man iPhone mer säkert när det gäller filmer. 😀
Skulle inte köpa 8GB, har 16GB och mer än 8GB är redan använt och då finns inget större program inlagt. Hoppas ju på t. ex TomTom eller annat navigeringsprogram och då lär det ju ta plats med kartor etc.
Är väl så?
Du kan aldrig ha för slö bil och du kan aldrig ha för lite lagringsutrymme 😛
Är väl så?
Är väl så?
Är väl så?
Det här var jo trevliga nyheter!
Nu saknar vi bara nyheten att “små fascisterna” på Apple låter oss köpa telefonen, utan att bli bundna upp i slav kontrakt också..
För även om du kan aktivera den hemma, lär de jo tyvärr fortfarande kräva ett abonnemang, eller vad tror ni?Det här var jo trevliga nyheter!
Nu saknar vi bara nyheten att “små fascisterna” på Apple låter oss köpa telefonen, utan att bli bundna upp i slav kontrakt också..
För även om du kan aktivera den hemma, lär de jo tyvärr fortfarande kräva ett abonnemang, eller vad tror ni?Det här var jo trevliga nyheter!
För även om du kan aktivera den hemma, lär de jo tyvärr fortfarande kräva ett abonnemang, eller vad tror ni? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.