iPhone 3g / 3gs med 4.2.1 kan unlocka!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone 3g / 3gs med 4.2.1 kan unlocka!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1079

Vet inte om detta redan har klargjorts, men folk som sitter med en 3g samt 3gs lur med firmware 4.2.1 kan unlocka.

SITTER NI REDAN PÅ 4.2.1, FÖLJ BARA GUIDEN FÖR BASEBANDET!

Man uppdaterar till 4.2.1 precis som vanligt, bara det att basebandet man får då går inte att låsa upp. Man får istället uppdatera de till ipad’s baseband. Då kan man unlocka.

Glöm inte att jailbreaken är fortfarande tethered, såvida du inte gör det via MAC
    Guide för Jailbreak HÄR! 1. iPhone 3GS med iOS 4.2.1 som är tillverkad efter vecka 40 (2009) blir “tethered”. Läs mer om Untethered och tethered här. Veckonumret = 4e och 5e siffran i serienumret.
    Guide för update av baseband HÄR!
    Redsn0w version som användes hittar ni HÄR Det ska va version 0.9.6rc8

Det är alltså baseband 06.15.00 man ska ha!

För att låsa upp, följ denna guide.

@iPhoneReservdelar.se 85698 wrote:

Ett tillägg till vad jag vet så är det bara untetherd via mac till iphone 4 och endast vid tillgång till ios 4.2b3

Mvh

Scootie
    Member
    Post count: 45

1 fel dock. Man kan köra untethered med 4.2.1.

Det gör i alla fall jag på min 3G, gjorde inget extra heller, det bara lirade.

Zoro
    Member
    Post count: 29

@scootie 85664 wrote:

1 fel dock. Man kan köra untethered med 4.2.1.

Det gör i alla fall jag på min 3G, gjorde inget extra heller, det bara lirade.

Inga fel där Scootie…
    Han skriver att “3GS” tilverkade efter v40 (2009) blir tethered JB. Alla 3G och äldre 3GS (före v40 2009) blir untethered JB…

Hoppas att det snart kommer untethered JB för oss med nyare 3GS också…

Scootie
    Member
    Post count: 45

My bad 😉

datakalas
    Member
    Post count: 5

Kan man på något smidigt sätt se när ens iphone är tillverkad?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ett tillägg till vad jag vet så är det bara untetherd via mac till iphone 4 och endast vid tillgång till ios 4.2b3

Zoro
    Member
    Post count: 29

@datakalas 85691 wrote:

Kan man på något smidigt sätt se när ens iphone är tillverkad?

Som xenomorph skrev där uppe “Veckonumret = 4e och 5e siffran i serienumret”

TresVite
    Member
    Post count: 12

Jag har jailbreakat min iPhone 3g och har os 4.2.1 och kör Ultrasn0w men när jag sätter in simkort får jag bara “No servivce” ….några tips?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@tresvite 86172 wrote:

Jag har jailbreakat min iPhone 3g och har os 4.2.1 och kör Ultrasn0w men när jag sätter in simkort får jag bara “No servivce” ….några tips?

Inställningar > Allmänt > Om – Vad säger ModemFirmware där?

TresVite
    Member

@muffins 86174 wrote:

Inställningar > Allmänt > Om – Vad säger ModemFirmware där?

05.14.04
    Ser nu att det betyder att det inte funkar? Eller kan jag uppdatera/ändra modemfirmware?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

du har ju inte ipads baseband, du måste ha ipads baseband för att ultrasn0w ska funka, jailbreaka om den och markera ipads baseband

Cophe
    Member

@tresvite 86184 wrote:

05.14.04
    Ser nu att det betyder att det inte funkar? Eller kan jag uppdatera/ändra modemfirmware?

Du behöver inte jailbreaka om din telefon. Öppna bara det redsn0w jag rekommenderar och kryssar i “installera ipad baseband”

Mvh

TresVite
    Member

Dum följdfråga kanske, men hur sjutton gör jag det utan att jailbreaka om? Om jag bara kryssar i installera ipad baseband så gör den ju ändå hela processen?

Cophe
    Member

Ja, dår får den ju göra det.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.