Iphone 3G 4.01 -> 3.13 Massor fel

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3G 4.01 -> 3.13 Massor fel

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej! Mycket frustration här. Skulle nedgradera från 4.01 till 3.13 då allt kändes så segt. Satte igång senaste Itunes och körde shift-restore och valde 3.1.3 firmware. Allt såg frid och fröjd ut tills det kom ett 1015 error.

Läste att detta bara är att ignorera och köra vidare. Så laddade ner senaste redsn0w och valde 3.0 firmware. Nu säger den att den inte känner igen ipsw. Har testat 3 olika 3.0 firmware och även olika versioner av redsn0w, har även testat limerain osv. Mobilen står bara fast i “connect to itunes”. Har bootat om i DFU mode osv med. Förstår inte vad som händer.

Några tips?

ssnd
    Member
    Post count: 194

Har du testat Tiny Umbrella kick out of recovery innan du försöker jailbreaka?

Har för mig att det ska funka.

pixellegolas
    Member

testade med tiny och verkade komma ett steg längre. nu får jag en emergency slide i mobilen. men redsn0w förstår inte ipsw ändå, säger bara “unable to recognize the ipsw”. har ju testat olika

pixellegolas
    Member

ok, kom lite längre då jag läste om felen i redsn0w. Tydligen har folk problem med nyare redsn0w och gammal firmware. Laddade ner redsn0w 0.8 och funkade helt plötsligt de ipsw som jag laddat ner. Nu fastar jag dock mitt i allt i redsn0w men har iallafall kommit längre igen 🙂

uppdatering: nej, kommer inte längre än till till “downloading jailbreak data” och så snurrar en loading ring. mobilen startar om efter ett x antal minuter men kommer tillbaks till “connect to itunes” bara

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Kör redsn0w i kompatibilitetsläge win xp samt kör den som administratör

pixellegolas
    Member

hej, gjorde det efter att läst om det på andra forum. Funkade inte de första 4 gångerna men tror jag tryckte på lite knappar i tiny umbrella, några saker med SHSH och till slut funkade.

Nu är jag inne i mobilen och måste få tillgång till ett nätverk, har testat 2 trådlösa men än så länge accepterar den ingen 🙂 Men känner att slutet är nära, tack för hjälpen

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.