iphone 3g

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Hej, jag är ny här på forumet och fick min iphone igår.
    Har telenor med oändligt av surf och annat…

När jag stänger av 3G i nätverks inställningar så kan jag ändå surfa, får en blå ring till höger om Telenor SE i väntstra hörnet där uppe som finns hela tiden.
    Min fråga är: Kostar det att ha 3G av iochmed att det t.ex kommer mail och saker på facebook som är kopplade till internet?

Anledningen att jag vill stänga av 3G är för att det drar så mycket batteri.
    Saken är den att jag redan betalar för 3G internet i månaden och inte vill betala för det andra som går på när jag stänger av 3G

Freebo
    Member
    Post count: 4365

När du stänger av 3G så surfar du med GDM/EDGE, vilket är ett långsammare protokoll. Kostnaden/datamängden som överförs är den samma

elmi
    Member

men jag har fast surf kostnad i månaden (ingen surf gräns), går detta utöver den jag har?
    hur stänger jag av allt internet?

Freebo
    Member

Det ingår i din fasta kostnad. Har du inte jailbreakat din telefon så är enda sättet att stänga av internet att radera/ändra APN-inställningarna eller sätta telefonen i flight mode.

Gå till Inställningar – Allmänt – Nätverk – “Mobilt datanätverk” men som sagt, det är inte nödvändigt

elmi
    Member

tar det mindre batteri om man stänger av 3G? elr tar det lika mycket med det andra?

Freebo
    Member

3G drar en hel del batteri, du har tex dubbel taltid på 2G (GSM/EDGE) jmfrt med 3G

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.