iPhone 3G + annan operatör?!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3G + annan operatör?!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Om man skulle köpa en iPhone 3G 8GB (eller 16GB) från Telia med abbonemanget “Till Vänner” skulle det kosta (69 kr * 18 mån = 1242 kr + iPhone 8GB (3420 kr) + avi-avgifter (270 kr)) = Totalt: 4932 kr.(Billigaste alternativet från Telia) I stort sätt kan man alltså köpa en iPhone 3G för ca 5000kr, vilket är helt ok enligt mig med tanke på vad mobiler i den klassen brukar kosta rent kontant utan bindning osv…

Frågan är då om man kan “strunta i” och köra Telia abonnemang/SIM-kortet i mobilen och köra ett annat abonnemang (i mitt fall 69kr+199kr Abonnemang från Tre). Jag vill fortfarande ha kvar mitt Tre abonnemang och inte byta till Telia av flera anledningar.

Går detta… eller är mobilen låst till Telia SIM-kort? (Detta kan ju dock kanske annars lösas med en framtida upplåsning som lär komma)… om detta skulle funka kan man få en iPhone för ca 5000kr som jag iaf skulle vara beredd att betala för den.

Dock kan ju Telia komma med en obunden 3G Telefon i framtiden men de får skylla sig själva med dessa dumma abonnemangsformer man har o välja på.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Telefonen är låst till Telia i 12 månader.

tntman
    Member
    Post count: 2

ok :p
    …………

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.