Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iphone 3g behöver akut hjälp!
-
AuthorPosts
-
snälla kan nån hjälpa mig med min iphone 3g..de e så här att jag har tele 2 sim kort o när jag lägger in den på min iphone med rebelsim så funkar det inte..MEN sen när jag lägger in ett annat comviq tele2 simkort med rebelsim så funkar det utmärkt..
så snälla kan nån hjälpa mig med det??
vill ha mitt vanliga nr så orkar inte byta nr men konstigt att det funkar med alla förutom det simkort som jag har.
VAD SKA MAN GÖRA?@mayki777 28637 wrote:
snälla kan nån hjälpa mig med min iphone 3g..de e så här att jag har tele 2 sim kort o när jag lägger in den på min iphone med rebelsim så funkar det inte..MEN sen när jag lägger in ett annat comviq tele2 simkort med rebelsim så funkar det utmärkt..
så snälla kan nån hjälpa mig med det??
vill ha mitt vanliga nr så orkar inte byta nr men konstigt att det funkar med alla förutom det simkort som jag har.
VAD SKA MAN GÖRA?Behöver lite mer info om din iphone 3G.
Firmware och modemfirmware?
Finns i Inställningar -> Allmänt -> Om
Beställa nytt simkort? Kostar 50 spänn tror jag…
Stoppa in ditt sim i en annan mobil, få mottagning, och stoppa tillbaks det.
tack till er alla som har svarat.
jag har beställt ett nytt nr och det funkar inte heller sen har jag provat med att lägga in kortet på en annan telefon sen tillbaka och det funkade inte heller de e därför jag blir helt tokig..modemfirmware är 02.30.03
de e en 2.2@mayki777 28648 wrote:
tack till er alla som har svarat.
jag har beställt ett nytt nr och det funkar inte heller sen har jag provat med att lägga in kortet på en annan telefon sen tillbaka och det funkade inte heller de e därför jag blir helt tokig..modemfirmware är 02.30.03
de e en 2.2Det där är basebandet (modemfirmwaren) från 2.2.1, som inte kan låsas upp genom mjukvaru-upplåsning. Och det är ganska osäkert fortfarande med rebelsim.
Om du har 02.30.03 på 2.2 så är det lite skumt, det ska nämligen inte funka :confused:
hehe de e de att jag har 2.2 och alla andra kort funkar förutom de jag vill att de ska funka helt skumt asså…
men de ska funka med 2.2.1?vrf funkar det inte!!!!!!!!!!!!?????????
blir ju tokig ju snälla kan nån hjälpa!
ska jag göra min iphone till 2.2.1,nu har jag 2.2Öhm… Om du har BB 02.30.03 så ska du uppdatera till 2.2.1, annars funkar det inte med något SIM-kort 😉
det värsta e att det funkar med andra simkort men inte just det kortet jag vill de e de som gör mig förrvirrad..
va ska man göra då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.