iphone 3g behöver akut hjälp!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iphone 3g behöver akut hjälp!

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 63

snälla kan nån hjälpa mig med min iphone 3g..de e så här att jag har tele 2 sim kort o när jag lägger in den på min iphone med rebelsim så funkar det inte..MEN sen när jag lägger in ett annat comviq tele2 simkort med rebelsim så funkar det utmärkt..
    så snälla kan nån hjälpa mig med det??
    vill ha mitt vanliga nr så orkar inte byta nr men konstigt att det funkar med alla förutom det simkort som jag har.
    VAD SKA MAN GÖRA?

snook
    Member
    Post count: 2190

@mayki777 28637 wrote:

snälla kan nån hjälpa mig med min iphone 3g..de e så här att jag har tele 2 sim kort o när jag lägger in den på min iphone med rebelsim så funkar det inte..MEN sen när jag lägger in ett annat comviq tele2 simkort med rebelsim så funkar det utmärkt..
    så snälla kan nån hjälpa mig med det??
    vill ha mitt vanliga nr så orkar inte byta nr men konstigt att det funkar med alla förutom det simkort som jag har.
    VAD SKA MAN GÖRA?

Behöver lite mer info om din iphone 3G.

Firmware och modemfirmware?

Finns i Inställningar -> Allmänt -> Om

Bmode
    Member
    Post count: 201

När fick du rebelkortet ?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Beställa nytt simkort? Kostar 50 spänn tror jag…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Provat att stänga av PIN-koden?

Simba
    Member
    Post count: 1063

Stoppa in ditt sim i en annan mobil, få mottagning, och stoppa tillbaks det.

Mayki777
    Member

tack till er alla som har svarat.
    jag har beställt ett nytt nr och det funkar inte heller sen har jag provat med att lägga in kortet på en annan telefon sen tillbaka och det funkade inte heller de e därför jag blir helt tokig..

modemfirmware är 02.30.03
    de e en 2.2

snook
    Member
    Post count: 2190

@mayki777 28648 wrote:

tack till er alla som har svarat.
    jag har beställt ett nytt nr och det funkar inte heller sen har jag provat med att lägga in kortet på en annan telefon sen tillbaka och det funkade inte heller de e därför jag blir helt tokig..

modemfirmware är 02.30.03
    de e en 2.2

Det där är basebandet (modemfirmwaren) från 2.2.1, som inte kan låsas upp genom mjukvaru-upplåsning. Och det är ganska osäkert fortfarande med rebelsim.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om du har 02.30.03 på 2.2 så är det lite skumt, det ska nämligen inte funka :confused:

Simba
    Member
    Post count: 1063

@mekke 28670 wrote:

Om du har 02.30.03 på 2.2 så är det lite skumt, det ska nämligen inte funka :confused:

Precis. Har han 02.30.03 på 2.2 så kommer inte ett enda SIM-kort att funka. Åtminstone så bör det inte funka..

Om så nu är fallet, uppdatera till 2.2.1 i iTunes så löser sig allt!

Mayki777
    Member

hehe de e de att jag har 2.2 och alla andra kort funkar förutom de jag vill att de ska funka helt skumt asså…
    men de ska funka med 2.2.1?

Mayki777
    Member

vrf funkar det inte!!!!!!!!!!!!?????????
    blir ju tokig ju snälla kan nån hjälpa!
    ska jag göra min iphone till 2.2.1,nu har jag 2.2

jollejo
    Member
    Post count: 64

Nej det bör du inte göra

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Öhm… Om du har BB 02.30.03 så ska du uppdatera till 2.2.1, annars funkar det inte med något SIM-kort 😉

Mayki777
    Member

det värsta e att det funkar med andra simkort men inte just det kortet jag vill de e de som gör mig förrvirrad..

va ska man göra då?

Mayki777
    Member

hallå där…nu har jag jailbreakat om min iphone 3g till 2.2.1 02.30.03 och ändå funkar det inte med mitt simkort!blir tokig snart asså..har nån nåt förslag eller nån ide va det kan bero på???????

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.