Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3g Bluetooth
-
AuthorPosts
-
11111
isurfEtt Abonnemang Specialanpassat För Apple Iphone 3g. 1000 Fria Mb, Obegränsat Surfande I Surfzoner/med Homerun, Ring För 69 öre/min Till Alla Nät I Sverige. Månadsavgift 149 Kr.
Hur Mycket Mb Använder Man Ungefär På En Helt Vanlig Dag När Man Kanske Surfar Lite Och Läser Tidningen O Kollar Lite Youtube. Ca 1h Om Dan Som Mäst!
När Man Köper Detta Sä är Det Ju nästan som Telia Vänner + Att Man Får Surfa 1000 Gratis Mb.
Tänkte Om Man Klararsig På 1000mb På En Månad Eller Om Det är På Tok För Lite.Tacksam För Så Många Svar Som Möjligt Igen :p :d :rolleyes:
Det enda iphonens bluetooth kan göra är att användas till ett trådlöst monoheadset (handsfree) för telefonsamtal,inget annat.Nya funktioner kommer i nästa firmwareuppgradering.
Kan vara bra att ha:
Fastpris på surfen (kostar lite,men om man surfar mycket så…)
Skydd (finns olika)
Ett par schyssta hörlurar för musiklyssning (originalskiten i lådan är inte nån höjdare)
Itunes i datorn (rätt givet,gratis)
Ituneskonto
Kunskaper (ju mer du leker med iphonen desto bättre)
Det var väl allt till att börja med,lycka till!@kallankarlsson 29537 wrote:
Är helt ny här på forumet och jag har insett att iphone är inte en vanlig mobil.
har nu nästan bestämmt mig och ska troligt vis köpa en i morrn om jag hinner. har kollat runt men hittar inget-men så nu kommer jag till frågan.hur är det med Bluetooht, kan man skicka låtar och bilder kompisar via Bluetooth. läste på 2g att det bara var för anslutning till headsett.
och järna lite tipps om allt som kan tänka behövas för en nyägare. 😀
det är inte helt säkert om jag har felpostat eller ej men en (moderator) kan vell flytta tråden isf. 😀
tack KallanKarlsson 😎
för mig går det o skicka eller ta emot bilder o låtar 🙂 det finns ett program som löser problemet iBluetooth
tack så mycket för svaren. blir då ingen telefon idag men i morrn (mamma ville åka inte på påskafton).
tack tack 😎
ska inte jailbreaka den i förta taget, ska nog ta o vänta med det tills man försår sig på det. :confused:
Läs nytt pallar inte göra ny tråd för då klagar vell alla på att jag har för många trådar……….:o
telia vänner kostar väl bara 49kr/mån och räcker det inte med “Mobilsurf Alltid” som bara kostar 69kr/mån? Vad för funktion i mobilen använder sig utav “trafiktyperna fildelning och ip-telefoni” som är det som jag förstår det funkar i “Mobilsurf extra”
1695:- när man hämtar ut den.
150:-/mån (3600/2år) avgift för iphonen.
69:-/mån (1656/2år) Mobilsurf Alltid.
49:-/mån (1176/2år) telia vänner.
Vilket blir 8127kr “bara” =)@bjornsson 29789 wrote:
telia vänner kostar väl bara 49kr/mån och räcker det inte med “Mobilsurf Alltid” som bara kostar 69kr/mån? Vad för funktion i mobilen använder sig utav “trafiktyperna fildelning och ip-telefoni” som är det som jag förstår det funkar i “Mobilsurf extra”
1695:- när man hämtar ut den.
150:-/mån (3600/2år) avgift för iphonen.
69:-/mån (1656/2år) Mobilsurf Alltid.
49:-/mån (1176/2år) telia vänner.
Vilket blir 8127kr “bara” =)tack hade fan inte tänkt på det 😀
@kallankarlsson 29796 wrote:
tack hade fan inte tänkt på det 😀
ingen fara, ska själv iväg imorrn och teckna en fast med 8gb om det finns hemma, annars får vi se om jag är villig att betala 1000kr till för 8gb mer 😮
@bjornsson 29797 wrote:
ingen fara, ska själv iväg imorrn och teckna en fast med 8gb om det finns hemma, annars får vi se om jag är villig att betala 1000kr till för 8gb mer 😮
jag kollade runt lite och sen så blir det nog en 8gb och sen vänner och sen surf alltid 😉 blir kanoners!
men vad är skillnaden med alltid och extra. vad äre man inte kan göra med alltid som man kan med extra?
@kallankarlsson 29798 wrote:
jag kollade runt lite och sen så blir det nog en 8gb och sen vänner och sen surf alltid 😉 blir kanoners!
men vad är skillnaden med alltid och extra. vad äre man inte kan göra med alltid som man kan med extra?
det bästa abb som finns just nu är TELIA PRATA PÅ, 700:- en gångsavgift, o sen 180:-/månad, något runt 5000 😮
Mobilsurf alltid för 69 kr fungerar inte med iPhoneerbjudanden iMini, iMidi eller iMaxi. Det ska inte heller fungera med något annat abonemmang där man har MB i pott varje månad.
Sorry.isurf
Ett abonnemang specialanpassat för Apple iPhone 3G. 1000 fria MB, obegränsat surfande i surfzoner/med Homerun, ring för 69 öre/min till alla nät i Sverige. Månadsavgift 149 kr.
hur mycket MB använder man ungefär på en helt vanlig dag när man kanske surfar lite och läser tidningen o kollar lite youtube. ca 1h om dan som mäst!
när man köper detta sä är det ju NÄSTAN som telia vänner + att man får surfa 1000 gratis MB.
tänkte om man klararsig på 1000MB på en månad eller om det är på tok för lite.tacksam för så många svar som möjligt igen 😛 😀 :rolleyes:
Det finns många som klarar sig bra med 1000 mb.
Om man mejlar,kollar mycket på YouTube och lyssnar på en hel del podcasts så ska man nog ha fastpris på surfen.hur många timmar kan man sitta på 1000mb ?
Det beror på vad du laddar hem,bilder,filmer och podcasts suger en del datatrafik.
@kallankarlsson 29916 wrote:
hur många timmar kan man sitta på 1000mb ?
Får skryta med att säga 4 timmar. Men det var första spurten då jag skulle pressa 3G till max och verkligen torrenta med den.
För en söndagsbillist räcker 1 GB länge.
@volvo-s60 29960 wrote:
Vart i från laddar man iBluetooth installer eller cydia vad ska man ladda ner vad ska jag skriva?
Om man har en jailbrejkad telefon så kan man ladda ner iBluetooth från cydia. Då cydia tillkommer när man jailbrejkar en iphone 🙂
Ny fråga igen då!
är det nån som är erfaren om abonnemanget (stavning) surf nisse alltid för 69kr/mån?
jag läste att man kunde surfa upp till 0,5gb i en hastighet upp till 6mb/s. efter när man har använt upp de dära 0,5gb så sjunker hastigheten till 57kb.frågan lyder som följer: när hastigheten sjunker till 57kb måste man börja betala 9kr/dygn då eller har man fri surf men bara lägre hastighet ???
SVARA SNÄLLA :o:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.