iPhone 3G + Comviq Kontant

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3G + Comviq Kontant

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Hej!

Har ett litet problem, har som sagt ett kontantkort till min iPhone. Nu är det så att det dras pengar från mitt saldo titt som tätt.

Någon som vet vad som är boven här?

Gobbe
    Member
    Post count: 92

Något program som uppdaterar med push tex mail?

saigeo
    Member

Nej använder inte mailen på telefonen. Kan det vara nått spel isf?

Och kan man stänga av push funktionen.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Finns många applikationer som använder push/notiser. Du kan stänga den i Inställningar/Notiser.

saigeo
    Member

Ok, tack Ponyboy

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Det dras lite trots det.. Jag har provat att hota boven men kom aldrig fram till något..

S1moN
    Member
    Post count: 91

@h3nr11k 53564 wrote:

Det dras lite trots det.. Jag har provat att hota boven men kom aldrig fram till något..

Hade samma problem, kom fram till att i mitt fall var det mailen som updaterades och hämtade nya mail så fort jag fick ett samtal/ringde själv även fast hämtning av ny data var avstängt…

H3NR11K
    Member

@s1mon 53596 wrote:

Hade samma problem, kom fram till att i mitt fall var det mailen som updaterades och hämtade nya mail så fort jag fick ett samtal/ringde själv även fast hämtning av ny data var avstängt…

Okej.. Jag tror att det är någon jävla app som håller på.. Dock så spelar det inte roll men det är bra tt veta för om någon annan ställer samma fråga igen..

Ponyboy
    Member

Man måste stänga av push mail separat i Inställningar/E-post, kal../Hämta nya data och dessutom välja Manuellt i Hämta.

H3NR11K
    Member

@ponyboy 53605 wrote:

Man måste stänga av push mail separat i Inställningar/E-post, kal../Hämta nya data och dessutom välja Manuellt i Hämta.

Tro mig, jag har gjort det. Det spelar ingen roll för mig men för andra som har tex kontantkort så är det nog surt..

saigeo
    Member

Nu har jag provat med era förslag. Ska kolla from nu tills en dag framåt om det dras nått

Ponyboy
    Member

I Inställningar/Allmänt/Användning längst ner tryck på “Återställ statistik”. Då kan du se i “Mobil nätverksdata” exakt hur många bytes som har dragits under natten.

saigeo
    Member

@ponyboy 53694 wrote:

I Inställningar/Allmänt/Användning längst ner tryck på “Återställ statistik”. Då kan du se i “Mobil nätverksdata” exakt hur många bytes som har dragits under natten.

OK, då har jag gjort det med, har 50,78 på saldot just nu, får se hur det ser ut imorrn

saigeo
    Member

@saigeo 53698 wrote:

OK, då har jag gjort det med, har 50,78 på saldot just nu, får se hur det ser ut imorrn

From det inlägget tills nu så har det dragits 70 öre från mitt saldo.

Det har skickats iväg 34kb data och tagits emot 18 kb.

Känns skumt och inte kunna ta reda på vart pengarna tas ifrån?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Är den jailbreakad? If so, installera Firewall IP så varnar den så fort ngn app/funktion försöker accessa teh interweb

saigeo
    Member

@freebo 53718 wrote:

Är den jailbreakad? If so, installera Firewall IP så varnar den så fort ngn app/funktion försöker accessa teh interweb

OK testar det

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.