Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › iPhone 3G Dock
-
AuthorPosts
-
Tja!
Var nyss inne på apple.se och skulle beställa hem en iPhone 3G Dock. Det står på apple.se att Iphone 3G Dock kostar 225 kr, sedan när man lägger den i kundvagnen, och går till kassan så står det att den kostar 180 kr + 62,25 moms + 69 kr frakt = 311 kr
iPhone 3G Dock kostar 180 kr + 62,25 = 242,25. Vad hände med priset på 225 kr? :-/ Visst, det är inte mycket pengar, men skriver man ett pris så ska det väl vara samma när man betalar, eller? :-/
Går ju inte att kontakta Apple.se support genom mail heller. För det måste vara något fel.
De har blivit en felräkning när de skulle räkna momsen. Moms är ju 25% och 25% av 180 = 45. Kontaktar du dem så kommer de att fixa det. Min erfarenhet av apple stores support är att de är väldigt snabba med att korrigera misstag.
Inte ett pris verkar stämma när man väl kommer till kassan. Det är någon i shoppen med IG i matte 😛
@ponyboy 51741 wrote:
De har blivit en felräkning när de skulle räkna momsen. Moms är ju 25% och 25% av 180 = 45. Kontaktar du dem så kommer de att fixa det. Min erfarenhet av apple stores support är att de är väldigt snabba med att korrigera misstag.
Går det att kontakta supporten via mail? Jag hittar det nämligen inte :-/
Kundtjänst:
0771-40 04 84
contactus.se@euro.apple.com@yugoboy 51745 wrote:
Går det att kontakta supporten via mail? Jag hittar det nämligen inte :-/
Nä dom gör det jävlar inte lätt att hitta..
Klickade runt ett bra tag innan jag hittade mailaddress.Men mejla inte, ring istället.
Skickade ett mail innan jul, fick svar idag. Visserligen bad de om ursäkt men hallå, 25 dagar att svar :/dom räknar så att dockan kostar 180+69 leverans=249 sen lägger dom på moms 25% då blir det 311kr
jag tycker att det er konstigt att lägga på moms på leverans.
Frakt är momspliktigt, vad är konstigt med det?
Fick hem den idag :-/ 10 dagars leverans :> Iaf..
När jag sätter iPhonen på docken så hoppar den upp igen, ska det verkligen vara så? Det är trögt att sätta den på docken. Någon mer än jag som upplever det?
I vissa länder skeppar Apple sin docka med en ganska stor gummihammare och silvertejp.
j/k 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.