Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3g eller 3gs?
-
AuthorPosts
-
beställde en 8gb iphone 3g för några veckor sedan, inte fått min lur än men undrar om inte bytesrätt borde funka nu innan jag fått min 8gb 3g för att kunna få en 16gb 3gs i juli istället.
Vad tror ni? Ska jag höra med telia och se vad dom säger eller är det lönlöst?
värt ett försök. Personligen blev ja dock inte så imponerad av den nya, men kan du byta så är det klart värt det!
Är 3GS baksida matt? Eller samma som 3G?
Likadan till utseendet som 3G. Läs på iPhoneInfo.se – iPhone i Sverige, Nyheter, Guider, Forum, Köpa iPhone
@pear 33062 wrote:
värt ett försök. Personligen blev ja dock inte så imponerad av den nya, men kan du byta så är det klart värt det!
wow skojjar ni killar ? trodde jag skulle hänga mig när jag såg den nya
hoppas ni sett undervisningsfilmen på 3gs:en, riktigt sjuk alltså satt med öppen mun genom hela filmen
baksidan är den lik 🙂Att tappa hakan är väl lite överdrivet. Det enda som jag tyckte var coolt var “voice control”. Och att den är mycket snabbare. 3MP var en besvikelse. Även om jag knappt aldrig använder en mobils kamera.
När den kommer till sverige så lär jag köpa den, iallfall när den är jailbreaked 🙂
Apple – iPhone – A Guided Tour
1 min och 39 sek in i filmen är det något spel, vad heter de ?
Tack// TwiZteD
Det som var intressant är ju att TomTom kommer till iPhone… dock verkar det endast vara till 3GS varianten… vilket suger hippopung….. eller har jag fel?
@minglarn 33081 wrote:
Det som var intressant är ju att TomTom kommer till iPhone… dock verkar det endast vara till 3GS varianten… vilket suger hippopung….. eller har jag fel?
Det vore ju en aning irriterande om det inte även kommer till 3G.
Tycker dock inte att det verkar vara som du säger när man läser här.
TomTom for iPhone@bmode 33067 wrote:
wow skojjar ni killar ? trodde jag skulle hänga mig när jag såg den nya
hoppas ni sett undervisningsfilmen på 3gs:en, riktigt sjuk alltså satt med öppen mun genom hela filmen
baksidan är den lik 🙂Vad tappade du hakan av? Video eller 3 megapixel utan blixt? Kompass? Röststyrning undrar jag hur den kommer fungera alls på Svenska… och det kan ju inte finnas något tekniskt hinder att köra den på 3G luren. Samma hala baksida som innan med. Sedan ingen imponanasfaktor alls för glidarna som vill visa sin nya iPhone, då den ser ut precis som den gamla…..
@minglarn 33081 wrote:
Självklart kommer den för iPhone 3G med annrs skule jag bli vansinnig och aldrig mer handla någon apple produkt, har ju fan väntat ett år på navigering nu… 😮
@jasifil 33082 wrote:
Det vore ju en aning irriterande om det inte även kommer till 3G.
Tycker dock inte att det verkar vara som du säger när man läser här.
TomTom for iPhoneVerkar så, men jag tyckte mig läsa någonstans att den behövde “kompass” funktionen för att fungera bra. Jag kan ha fel… hoppas att jag har fel.. :laugh:
Motion X GPS funkar väl någotsånär?
Visst,blir väl bättre med tomtom men jag slänger knappast min gamla magellan ändå,den är ungefär 5 ggr bättre än någon telefånvariant när man kör bil.
Går man runt i nån större stad är iofs iphonen med motion x riktigt bra!@steffe 33093 wrote:
Motion X GPS funkar väl någotsånär?
Visst,blir väl bättre med tomtom men jag slänger knappast min gamla magellan ändå,den är ungefär 5 ggr bättre än någon telefånvariant när man kör bil.
Går man runt i nån större stad är iofs iphonen med motion x riktigt bra!Bättre än bara Google Maps, men inget som kan jämföras på samma dag med TomTom och liknande i bilen.
@minglarn 33089 wrote:
Verkar så, men jag tyckte mig läsa någonstans att den behövde “kompass” funktionen för att fungera bra. Jag kan ha fel… hoppas att jag har fel.. :laugh:
Har aldrig behövts någon inbyggd kompass i mina tidigare Windows Mobile (jag hade fin navigering med den första iPaq handdatorn) telefoner som alla har kört navigeringsprogram alldeles utmärkt utan.
Riktningen fås ju när man rör sig. Det jag ser man kan ha kompassen till är väl att kombinera med GPS data för att t. ex “sikta telefonen” på ett hus eller så och få mer information om vad man tittar på och liknande.
Sen kommer det kanske användas i spel, men då får de ju göra olika varianter eller så känns det av vilken lur det är.
@jompao 33110 wrote:
Bättre än bara Google Maps, men inget som kan jämföras på samma dag med TomTom och liknande i bilen.
Som framgår av mitt tidigare inlägg så använder jag bara iphonen som handgps,i bilen har jag en magellan,(bättre än tomtom för övrigt),och har därför inget behov av bilnavigering av det halvkackiga slaget med en liten mobilskärm.Jag tycker att mobiltelefonens textinmatning inte funkar så bra när man kör bil!
@ojike 33061 wrote:
beställde en 8gb iphone 3g för några veckor sedan, inte fått min lur än men undrar om inte bytesrätt borde funka nu innan jag fått min 8gb 3g för att kunna få en 16gb 3gs i juli istället.
Vad tror ni? Ska jag höra med telia och se vad dom säger eller är det lönlöst?
Några veckor ? de brukar ju gå snabbt. Det finns väl lite fler bra att ha funktioner på 3GS men visuellt sett tycker jag dom ser lika dana ut.
Dom har väl lärt sig lite på 3G och gjort allt rätt från början nu och lagt till lite som vi europeer vill ha.Hoppas du bli nöjd med din lur.
Har alltid varit ett SE freak men iPhonen slår den med hästlängder. Men nu skall de komma en SE till hösten som fungerer som iPhone och de skall bli intressant att se.
Mr Fyhr: SE är som SE är, den kan vara lite bättre, men jag tror fortfarande iphonen klår den, med tanke på gränssnittet och användarvänligheten, samt skärmen och den oerhört sköna touchskärmen.
Det jag oroar mig för med 3Gs, är att den kommer bli riktigt svår att jailbreaka. Med tanke på att det är hårdvaran i 3G som gör att den alltid kommer gå att jailbreaka, och även att det är hårdvaran i ipod touch 2g som gör att den varit riktigt svår att jailbreaka, och troligtvis har ju apple utvecklat hårdvaran i 3Gs som gör att den kommer kanske bli omöjlig att jailbreaka.
Mr Fyhr: SE är som SE är, den kan vara lite bättre, men jag tror fortfarande iphonen klår den, med tanke på gränssnittet och användarvänligheten, samt skärmen och den oerhört sköna touchskärmen.
Det jag oroar mig för med 3Gs, är att den kommer bli riktigt svår att jailbreaka. Med tanke på att det är hårdvaran i 3G som gör att den alltid kommer gå att jailbreaka, och även att det är hårdvaran i ipod touch 2g som gör att den varit riktigt svår att jailbreaka, och troligtvis har ju apple utvecklat hårdvaran i 3Gs som gör att den kommer kanske bli omöjlig att jailbreaka.
Kan bara hålla med pear om att iphonen är bättre,SE är för det mesta seeegare!
Kan bara hålla med pear om att iphonen är bättre,SE är för det mesta seeegare!
@twizted 33074 wrote:
När den kommer till sverige så lär jag köpa den, iallfall när den är jailbreaked 🙂
Apple – iPhone – A Guided Tour
1 min och 39 sek in i filmen är det något spel, vad heter de ?
Tack// TwiZteD
Jag vill också veta vad det spelet heter!!!
@Mr Fyhr 33471 wrote:
Några veckor ? de brukar ju gå snabbt. Det finns väl lite fler bra att ha funktioner på 3GS men visuellt sett tycker jag dom ser lika dana ut.
Dom har väl lärt sig lite på 3G och gjort allt rätt från början nu och lagt till lite som vi europeer vill ha.Hoppas du bli nöjd med din lur.
Har alltid varit ett SE freak men iPhonen slår den med hästlängder. Men nu skall de komma en SE till hösten som fungerer som iPhone och de skall bli intressant att se.
Blev en 3g 8gb, nöjd som fan med den. Ångrar inte att jag sket i att vänta. :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.