iPhone 3G fast i recovery mode (iTunes error 28).

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3G fast i recovery mode (iTunes error 28).

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Råkade uppdater Min 3g 16Gb Har låst sig Itunes lägge
    Får fel code (28) vad göra? Är inte så hemma på på det här:confused:

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Dels så ska du lära dig att det finns en sök funktion i detta forum. Finns många trådar där om just uppdatering av “misstag” mm.

Sen skriv gärna vad du har för abb…(telia, comviq, 3 mm) om den är jailad och låst.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@tänder 61186 wrote:

Råkade uppdater Min 3g 16Gb Har låst sig Itunes lägge
    Får fel code (28) vad göra? Är inte så hemma på på det här:confused:

iTunes error 28 är en jobbig jävel som jag tvivlar du kan lösa så lätt, enlig många så är alla error 20-29 hårdvara problem som inte går att lösa mjukvarumässigt. Ser att du inte har haft din iPhone jailbreakad och om du har garantin kvar på din iPhone så är det bästa att lämna in den för reparation.

Har du inte din garanti kvar så finns några tips du kan prova innan du blir tvungen att betala för reparation.

1. Kör blackra1n för att komma ut ur recovery mode.
    2. Sätt din iPhone i DFU och koppla sen till itunes och återställ.
    3. Om du får error 28 igen efter att du försökt återställa i DFU så starta om din iPhone genom att hålla i båda knapparna tills iPhone startas om och äpplet syns. Sen kör Redsn0w för att jailbreaka din iPhone.

Om din iPhone kommer till liv efter att du jailbreakat den, så kan du alltid göra en vanlig återställning i iTunes för att bli av med jailbreaket.

Tänk på att skriva en bra och beskrivande rubrik när du startar en tråd, “Hjälp!” är ingen sådan.
    Redigerar rubriken!

@fredda-79
    Med nya medlemmar kan du titta på deras profil för att se mera info, det är nämnligen ett krav nu att ange modell, fw, operatör och jailbreak när man registerar sig.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

@ponyboy 61200 wrote:

iTunes error 28 är en jobbig jävel som jag tvivlar du kan lösa så lätt, enlig många så är alla error 20-29 hårdvara problem som inte går att lösa mjukvarumässigt. Ser att du inte har haft din iPhone jailbreakad och om du har garantin kvar på din iPhone så är det bästa att lämna in den för reparation.

Har du inte din garanti kvar så finns några tips du kan prova innan du blir tvungen att betala för reparation.

1. Kör blackra1n för att komma ut ur recovery mode.
    2. Sätt din iPhone i DFU och koppla sen till itunes och återställ.
    3. Om du får error 28 igen efter att du försökt återställa i DFU så starta om din iPhone genom att hålla i båda knapparna tills iPhone startas om och äpplet syns. Sen kör Redsn0w för att jailbreaka din iPhone.

Om din iPhone kommer till liv efter att du jailbreakat den, så kan du alltid göra en vanlig återställning i iTunes för att bli av med jailbreaket.

Tänk på att skriva en bra och beskrivande rubrik när du startar en tråd, “Hjälp!” är ingen sådan.
    Redigerar rubriken!

@fredda-79
    Med nya medlemmar kan du titta på deras profil för att se mera info, det är nämnligen ett krav nu att ange modell, fw, operatör och jailbreak när man registerar sig.

Okej. sorry jag tänkte inte så långt. Fanns inte där när jag registrerade mig. Ska kolla där i fortsättningen innan jag svarar.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.