Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3G frågor?
-
AuthorPosts
-
Hej, har lite frågor i bagaget som jag skulle vilja ha svar på.
1. Hur långt räcker 100MB om jag t.ex surfar, använder GPS och laddar ned APPs typ varje dag?
2. Är plasten på baksidan bra? inga direkta *knak* när man vrider och vänder den i handen?
3. Är 8 GB tillräckligt tycker ni?
4. Måste man ha ett iTunes konto för att aktivera iPhonen?
@filjoh 8472 wrote:
1. Hur långt räcker 100MB om jag t.ex surfar, använder GPS och laddar ned APPs typ varje dag?
2. Är plasten på baksidan bra? inga direkta *knak* när man vrider och vänder den i handen?
Svar på:
3. Nej, jag tycker 16Gb
4. Ja!1. Beror på men rekomenderar fri surf om du är bortanför wi-fi nätvärk ofta
2. Jag tycker det. Du kan alltid köpa skydd.
3. Tycker inte jag men jag har iofs film
4. NEJ
@filjoh 8472 wrote:
1. Under första veckan jag hade min iPhone använde jag den flitigt.
Jag laddade hem apps och spel som besatt och surfade så klart en hel del, då kom jag upp i 28mb.2. Du fick mig lite curious nu så jag var tvungen att vrida på den, och nej, det knakar inte! Det är en bastant liten kloss;)
3. Det beror helt på vad du tänker använda den till, jag använder den till att surfa och lyssna på musik på väg från och till jobbet. Det räcker långt!
Vem lyssnar egentligen på 16gb musik? – det är isåfall känslan av att HA 16gb musik, och den känslan kan jag iofs relatera mig själv med, hehe.
Vill du dock titta på film och serier råder jag dig att köpa 16gb4. Jag tror faktiskt du behöver det, jag kom inte runt det iaf. Men det tar 2 minuter att fixa så jag ser inte det som någon stor grej..
Hoppas du fick svar på något du undrade över 🙂
/Anton
Kanske missuppfattade det fel men du behöver ej fylla i dina kontouppgifter om du inte vill…
@filjoh 8472 wrote:
Jag har använt iphonen väldigt mycket, bor centralt i Göteborg och har wifi hemma samt på jobbet, och kunnat använda gratis wifi eller telia homerun på stan (har fri surf). Det har blivit totalt 72 mb (upp och ned) sen jag köpte den. Då har jag den inställd på att kolla mail var 30:e minut.
Dvs iMini är ett riktigt bra alternativ om man bor i storstad. Surt att alla klagomål på abbonemangen före iphonen släpptes gjorde att jag inte tänkte på att 100 Mb bara gäller 3G trafik. Hade blivit lite billigare att köpa telefonen med det, plus alla gratis sms.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.