Iphone 3G från Schweiz

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3G från Schweiz

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 31

Hej, jag köpte en Iphone 3G helt ny i oöppnad förpackning. Killen som sålde den sa att den var inköpt i Schweiz och olåst (visade mig ett kvitto) och gick att ringa med alla operatörer. Jag trodde på honom, men när jag väl kom hem och satte in ett tele2 kort så funkade det inte. Enda jag fick upp på displayen var “emergency calls” och att jag skall aktivera; har provat med Telia, men det går inte.

Har nu jailbreakat den så jag kan åtminstone använda den till annat, men jag kan fort inte ringa. Jag vore nöjd bara jag kunde ringa med den; i det här läget så vore jag nöjd även med telia. För mig är det Ok om den låser sig till Telia.

Har läst på forumet att om någon telia_se.ipcc fil, som kanske kan fixa till det. Stämmer det?

Eller har ni några andra tips på hur jag skall gå tillväga för att börja ringa med den, OBS inte med fake sim.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Den är nog låst till Swisscom och i nuläget så är det inte möjligt att ta bort operatörlåset. Det verkar dröja innan dev-team eller nån annan grupp lyckas låsa upp iphone 3G så du får nog tänka om när det gäller fakesim, finns många som har skaffat sig det här i forumet och det verkar funka bra för dem.

Har du kontaktad killen du köpte den av för att se hur det verkligen ligger till med att det skulle vara olåst?

Ponyboy
    Member

Den är nog låst till Swisscom och i nuläget så är det inte möjligt att ta bort operatörlåset. Det verkar dröja innan dev-team eller nån annan grupp lyckas låsa upp iphone 3G så du får nog tänka om när det gäller fakesim, finns många som har skaffat sig det här i forumet och det verkar funka bra för dem.

Har du kontaktad killen du köpte den av för att se hur det verkligen ligger till med att det skulle vara olåst?

Ponyboy
    Member

jocke
    Member
    Post count: 189

Swisscoms iPhones är låsta till operatören. Du måste ha ett rebelsim eller liknande för att kunna ringa. Kolla Köp & Sälj avdelningen här.

jocke
    Member

Swisscoms iPhones är låsta till operatören. Du måste ha ett rebelsim eller liknande för att kunna ringa. Kolla Köp & Sälj avdelningen här.

jocke
    Member

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.