Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3G fungerar inte!
-
AuthorPosts
-
Hej jag vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men jag antog att den skulle läggas här? jag registrerade nyss här för att jag har hört att det finns många andra som fått hjälp med sina iPhones här 🙂
Jag köpte min iphone 3G i USA, New York för några veckor sedan.
Han jag köpte den av sa att den skulle vara tvungen att användas AT&T om jag inte använde det lilla “i-smartphone”kortet jag fick med och att jag var tvungen att ha det i mobilen i 24 timmar och sen skulle mobilen fungera helt normalt till mitt Tele2 abonnemang som jag har, så jag satte i det kortet så fort jag kom till Sverige efter att jag hade uppdaterat iPhonen till 4.2.1 som en rekomenderade mig att göra… När i-smartphonekortet hade suttit i, i 24 timmar så hände ingenting det stod att sim-kortet inte var giltigt, så då gjorde jag som en annan sa åt mig att göra att gå in på iTunes och återställa fabriksinställningar och efter det så står det “sätt i ett giltigt sim-kort utan pin-kodlås för att aktivera iPhone”
frågan är om jag har förstört den eller om jag måste installera något till den… För som ni antagligen förstår så är jag inte alls bra på detta och behöver verkligen hjälp jag har börjat få så dåligt samvete för att den inte kommer gå att använda och att så mycket pengar ändå gick i spillo….Tack i förhand / Karto
Gör ont att säga det men du blev nog lite blåst faktiskt. i-smartphone kortet är bara myt.
Lite synd att du uppdatera den med, för de äldre mjukvaran är lättare att låsa upp än den nya. Tyvärr så kommer du få vänta tills det har släppts en unlock till 4.2.1.
Edit:
Finns dock folk som är mer insatt i detta än vad jag är, vänta och se om det är någon annan som har en bättre lösning.Mvh
Jo jag har också känt det fast det som är det konstiga är att en annan som köpte sin samtidigt fick den att fungera perfekt efter men jag får se om det finns någon här som har någon bra idé annars får jag väl gå till ett proffs….
xenomorph.se;85357 wrote:gör ont att säga det men du blev nog lite blåst faktiskt. I-smartphone kortet är bara myt.Lite synd att du uppdatera den med, för de äldre mjukvaran är lättare att låsa upp än den nya. Tyvärr så kommer du få vänta tills det har släppts en unlock till 4.2.1.
Edit:
Finns dock folk som är mer insatt i detta än vad jag är, vänta och se om det är någon annan som har en bättre lösning.Mvh
det går visste att låssa upp den !!!!!!!!!!! 😉
@apple 3g 85360 wrote:
här är en guide How to jailbreak and unlock iOS 4.2.1 on iPhone 3G and iPhone 3GS using redsn0w | JailbreakGuides.com
Som jag sa, finns de som är mer insatta 🙂
Man lär sig något nytt varje dag.
Mvh
@xenomorph.se 85362 wrote:
Som jag sa, finns de som är mer insatta 🙂
Man lär sig något nytt varje dag.
Mvh
såg inte din edit bro , ber om ursäkt 🙁
@apple 3g 85367 wrote:
såg inte din edit bro , ber om ursäkt 🙁
Haha det är lugnt. 🙂
@apple 3g 85360 wrote:
här är en guide How to jailbreak and unlock iOS 4.2.1 on iPhone 3G and iPhone 3GS using redsn0w | JailbreakGuides.com
Som jag sa så är jag extremt dålig på detta och vill gärna ha bekräftat igen så att det inte skiter sig då det inte går att ta bort jailbreaken sen igen (?)
även om jag har återställt till fabriksinställningar så är den fortfarande 4.2.1? Och sen kanske jag ska tillägga att i början så gick det att vara inne på mobilen och tex använda ipoden och så, men det går inte längre utan nu står det bara att jag måste ha ett giltigt sim-kort och så kan jag använda nödtelefon…Tack på förhand!
Edit: För övrigt så går inte filen att hämta för mig… Jag får bara “Page not found”
@kartoff 85373 wrote:
Som jag sa så är jag extremt dålig på detta och vill gärna ha bekräftat igen så att det inte skiter sig då det inte går att ta bort jailbreaken sen igen (?)
även om jag har återställt till fabriksinställningar så är den fortfarande 4.2.1? Och sen kanske jag ska tillägga att i början så gick det att vara inne på mobilen och tex använda ipoden och så, men det går inte längre utan nu står det bara att jag måste ha ett giltigt sim-kort och så kan jag använda nödtelefon…Tack på förhand!
Edit: För övrigt så går inte filen att hämta för mig… Jag får bara “Page not found”
Jo då, det kommer gå! Tanka ned dem här istället, följ sedan guiden.
Och till 99% av fallen går det alltid att göra om och göra rätt. Du behöver inte oroa dig 🙂redsn0w 0.9.6b5 for Mac – Ladda ned här
redsn0w 0.9.6b5 for Windows – Ladda ned härEdit:
Står ej i guiden men redsnow ska köras i Windows Xp läge samt köras som admin.Jag är verkligen tacksam för all hjälp men jag har ett problem till! När jag går in på iTunes och in på iPhone så kommer detta meddelandet fram och om jag sätter i ett sim-kort så står det att jag ska slå pin-koden men på iPhonen står det att det ska vara utan pin-kod och det fungerar inte med mitt vanliga kort, så imorgon ska jag gå och köpa ett vanligt kontantkort utan någon pin-kod men jag antar att jag måste ha ett som telefonen just nu är bunden till och så behöver jag ju ett AT&T eftersom jag köpte den i USA?
Förlåt om jag inte förstår men som sagt vill inte förstöra något mer än vad jag redan gjort :/varför inte bara låna en telefon stoppa in ditt nuvarande kort och stänga av pin-koden?
testade faktiskt guiden och allt är frid och fröjd, förutom att cydia är blank. finns inga packages och första sidan är blank, står bara loading. Kan inte adda några repositories.
Läste något om att installera en patchad cydia bakvägen och starta mobilen i tethered osv
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.