Iphone 3G GPS Problem.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 3G GPS Problem.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Har väldiga problem med GPS:en, har läst runt en del och märkt att många har problem med den, att den inte fungerar alls.

Har provat det mesta, genom att stänga av auto lås, återställa nätverksinställningar. Det har fungerat ibland, fast bara ca 1-2,gånger sen slutar gps:en att fungera. Har installerat Push Fix genom cydia, men ingen skilnad. även rensat cashen för GPS osv. Men ingen som helst skillnad.

Det enda som gör att GPS fungerar är att knacka/banka den i något lite så kommer den igång direkt. Även om jag har fri mottagning i ca 30 minuter så kommer den inte igång, då bankar/slår/knackar jag på telefonen så kommer den direkt igång.

Har försökt att se om man kan byta GPS i den men ej hittat något om det.

Telefonen i övrigt fungerar utan problem.

Eller finns det någon som har en lösning på det???????

Blir väll annars att skaffa 3GS.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Testar du inomhus eller utomhus?
    Inomhus så är det som att vinna på bingo om man får signal med gpsen.

thokar
    Member

Utomhus och i bilen. Har fungerat klockrent förut.

seno
    Member
    Post count: 53

hos mig funkade inte heller, när jag bytte baksidan på telefonen så köpte jag ny gps anten på ebay för 40 kr.
    och bytte alting själv, efteråt fick jag bra signal även inomhus.

thokar
    Member

Det blir att köpa och prova.

Är det svårt att byta? Antar att det går att sätta tillbaka den gamla baksidan utan att köpa en ny? Inget att man måste köpa, förutom verktygen`?

Du vet inte om gps antenn finns att köpa på nätet i sverige? Så man får den så fort som möjligt, har letat men ej hittat något.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.