Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › iPhone 3G i Japan
-
AuthorPosts
-
Hej,
jag kommer vara i Japan den 11:e juli. Kommer jag kunna använda en iPhone inköpt där här i Sverige?
Mvh,
Christian@christian 5311 wrote:
Hej,
jag kommer vara i Japan den 11:e juli. Kommer jag kunna använda en iPhone inköpt där här i Sverige?
Mvh,
ChristianTjena.
Du har säkert kommit tillbaka nu, men nej det kan du inte. Dessutom måste du även i Japan teckna dig på ett långt abonnemang, och den är itne mkt billigare där än här.
Ok, då frågar jag tvärtom då:
Jag kommer att vara i Japan i oktober. Kommer jag att kunna använda min telia-iPhone där när jag är där?
Om man jämför specifikationerna för en iPhone på Apple och アップル så ser dom identiska ut (UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)).
Det borde väl betyda att telefonen borde fungera på båda ställena? Eller?
Vad jag har förstått så är det samma telefon som säljs över hela världen! Tänk bara på priserna när du är där och ringer/tar emot samtal!
Ha en trevlig resa! 🙂
@zip_thn 10156 wrote:
Ok, då frågar jag tvärtom då:
Jag kommer att vara i Japan i oktober. Kommer jag att kunna använda min telia-iPhone där när jag är där?
Om man jämför specifikationerna för en iPhone på Apple och アップル så ser dom identiska ut (UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)).
Det borde väl betyda att telefonen borde fungera på båda ställena? Eller?
Det vet jag dock inte. Men om det är 3G så fungerar det nog, fast det lär bli dyra utlandssamtal.
Vanliga GSM-telefoner funkar ju inte. Jag har fått köpa nya telefoner varje gång jag åkt dit iaf. Fast då har ju alltid japanska mobiler varit 1000 ggr snitsigare än svenska, så det har inte gjort så mkt 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.