Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3G Ingen täckning, Sjukt Problem
-
AuthorPosts
-
Tjena har som rubriken lyder ingen täckning. köpte iphonen nyligen begagnad av en kille. den var låst så jag återställde och jailbreaka med blackra1n och låste upp med snow(även testat ladda ner snow och låsa upp från cydia) men de funka inte. de står No service eller så ibland kommer comviq ikonen upp men de finns ingen täckning.har jaulbrekat och försökt låsa upp många gånger. tatt den i recovery mode DFU mode….. tatt och stängt ner alla processer som har med itunes att göra när jag jailbrekar….. helt sjukt och jag gör rätt det vet jag… MEN så kom jag fram till att den kanske är stulen och spärrad??? Så jag ringer telenor där den är bundern jag ger den IMEI nummret och de säger att det är 12 månader kvar på abbonemanget och de står inte att den är spärrad.. så de är väldigt konstigt så jag undrar om ni kan hjälpa mig med att låsa upp den…Nu på operatör står de S COMVIQ.. den står på auto nu på operatör men de fins comviq telia telenor men trycker man någon av dem står det : Begränsat Nätverk….. Ditt valda mobilnätverk är begränsat du kan välja ett annat nätverk i inställningar.. men de somsagt samma visa på de andra … har frågat i några trådar och inte fått några riktiga svar. Tacksam för svar
MVH Ipeddy:)Kolla med farbror blå ifall den är spärrad, istället för med din operatör.
Att du har 12månader kvar på abonnemanget har inget med telefonens IMEI-nummer att göra. Men akta dig då du ringer, att köpa stöldgods är ingen laglig handling.
@carpe 47640 wrote:
Kolla med farbror blå ifall den är spärrad, istället för med din operatör.
Att du har 12månader kvar på abonnemanget har inget med telefonens IMEI-nummer att göra. Men akta dig då du ringer, att köpa stöldgods är ingen laglig handling.
okej vad ska ja säga då??? att vill ha info av en mobil som jag misstänker är stulen som jag kanske ska köpa??… tänkte på de att flera har juh haft problem med att få täckning när de jailbreakat och låst upp med blackra1n, snow… är de inte någon som har fixat det???
@carpe 47640 wrote:
Kolla med farbror blå ifall den är spärrad, istället för med din operatör.
Ringde till polisen idag och gav mitt IMEI nummer och de sa att den inte var Stöldanmäld/Spärrad.
Så vad kan de vara för fel nu då?? Läste att en annan hade problem med täckningen idag på detta forum och han/hon sa att de fanns täckning med TRE men ingen alls med Comviq…. jag får försöka hitta nån med TRE och testa om jag får täckning. så Kom med förslag med vad jag kan testa… jag kan de här med iphone en del så fel vet jag att jag inte gör:PDu säger att du låst upp med blacksn0w och att det inte fungerar.
Har du verkligen baseband 05.11.07 ?
För blacksn0w är för baseband 05.11.07.
Vad har du för version på telen nu, 3.1 ? 3.1.2?@muffins 47861 wrote:
Du säger att du låst upp med blacksn0w och att det inte fungerar.
Har du verkligen baseband 05.11.07 ?
För blacksn0w är för baseband 05.11.07.
Vad har du för version på telen nu, 3.1 ? 3.1.2?yes de har jag….. uppdaterad 3.1.2 (7D11) kan tillägga att jag testat med telia och telenor kort utan att de funkat… men den är juh upplåst för annars hade inte operatörsloggan kommit upp bara att upplåsningen blivit fel….tror jag:P
föresten så på operatör på inställningar- OM…. står de Carrier 5.0 ska de vara de???
@ipeddy 47864 wrote:
yes de har jag….. uppdaterad 3.1.2 (7D11) kan tillägga att jag testat med telia och telenor kort utan att de funkat… men den är juh upplåst för annars hade inte operatörsloggan kommit upp bara att upplåsningen blivit fel….tror jag:P
föresten så på operatör på inställningar- OM…. står de Carrier 5.0 ska de vara de???
carrier 5.0 står det enbart för att du inte har tele2-carriern inlagd på din lur.
Du måste ha en tele2-bundle för att telefonen ska känna igen den som en tele2.@muffins 47865 wrote:
carrier 5.0 står det enbart för att du inte har tele2-carriern inlagd på din lur.
Du måste ha en tele2-bundle för att telefonen ska känna igen den som en tele2.men den känner juh igen att jag har comviq eller aa de står comviq iaf (ikonen)… vart får jag tag i en bundle då´, om jag måste ha det??
@ipeddy 47868 wrote:
men kan den få att iphonen får täckning?? kan du skicka länk tack vill testa:P
Tele2 operatörs-bundle – 99.se
Nej den gör inte att det vips säger att du får täckning 😛
@muffins 47869 wrote:
Tele2 operatörs-bundle – 99.se
Nej den gör inte att det vips säger att du får täckning 😛
Nee okej hehe:D Men vafan vet någon när nått nytt program kommer som kan låsa upp 3.1.2??? eller är man tvungen och låta mumien.se låsa upp den?? de är helt hopplöst.
@ipeddy 47890 wrote:
Nee okej hehe:D Men vafan vet någon när nått nytt program kommer som kan låsa upp 3.1.2??? eller är man tvungen och låta mumien.se låsa upp den?? de är helt hopplöst.
Mumien.se låser upp din tele med blacksn0w.
Finns inget annat mjukvaru-upplåsning för baseband 05.11.07 än blacksn0w ännu.
Så att betala dom för att göra något som är “gratis” är väl att ta i.@muffins 47892 wrote:
Mumien.se låser upp din tele med blacksn0w.
Finns inget annat mjukvaru-upplåsning för baseband 05.11.07 än blacksn0w ännu.
Så att betala dom för att göra något som är “gratis” är väl att ta i.Aaa joo de stämmer… men vill bara få iphonen att fungera, aja får vänta och se om de löser sig
@ipeddy 47894 wrote:
Aaa joo de stämmer… men vill bara få iphonen att fungera, aja får vänta och se om de löser sig
Om du har gjort allt på ett korrekt sätt så kommer inte mumien.se att kunna fixa ditt problem heller, genom att lämna in den där och betala för en mjukvaru-upplåsning.
Det skulle vara om du har gjort något fel i processen.@muffins 47895 wrote:
Om du har gjort allt på ett korrekt sätt så kommer inte mumien.se att kunna fixa ditt problem heller, genom att lämna in den där och betala för en mjukvaru-upplåsning.
Det skulle vara om du har gjort något fel i processen.joo de stämmer också men mottagaren (antennen eller vad de är) är kanske sönder på telefonen, eller jag vet inte:P men får vänta tills något nytt upplåsningsprogram kommer.. funkar inte de då får jag lämna in den till någon som kan felsöka och reparera den….
EN fråga, om den är telenor låst och jag jailbrekar den med blackra1n,, kan jag ha ett telenor kontant kort i den då?? utan att låsa upp med snow?
Du kan ha telenor i den om det är telenor den är låst till. Även utan att jailbreaka om du inte behöver ha jailbreak dvs.
Och får du signal/täckning då, så är det inget fel på antennen i telefonen.Måste man betala hos Mumien.se? Vilka jävla ufon..
Fattar varför Geohot lackar..@muffins 47898 wrote:
Du kan ha telenor i den om det är telenor den är låst till. Även utan att jailbreaka om du inte behöver ha jailbreak dvs.
Och får du signal/täckning då, så är det inget fel på antennen i telefonen.okej fint för när jag testade med telenor kort häromdagen fick jag inge täckning men jag tror de är snow som stör signalen på min. men får ta och testa att bara jailbreaka och inte låsa upp med snow.
Förresten de var telenors Kontant kort jag menade eller de kanske inte spelar nån roll??
Jag har exakt samma problem. Har en iPhone 3GS, 3.1.2, med firmware 05.11.07. Återställt totalt i iTunes, kört Blackra1n och sedan Blacksn0w och får ingen täckning efteråt. Vill använda ett Teliakort men telefonen var låst till Telenor (tror jag, kan ha varit Tele2). Finns det någon Teliabundle någonstans?
@mikaelr 47938 wrote:
Jag har exakt samma problem. Har en iPhone 3GS, 3.1.2, med firmware 05.11.07. Återställt totalt i iTunes, kört Blackra1n och sedan Blacksn0w och får ingen täckning efteråt. Vill använda ett Teliakort men telefonen var låst till Telenor (tror jag, kan ha varit Tele2). Finns det någon Teliabundle någonstans?
En bundle hjälper dig inte med täckningen.
Den är definitivt inte låst till tele2.
Får du täckning med telefonen om du återställer den, skiter i att jailbreaka och låsa upp den och kör med telenor kort, om den nu är låst till telenor?Tack för svaret Muffins. Har gjort om samma procedur några gånger men har fortfarande samma problem. Står “Sweden 3G” längst upp men får ingen täckning. Börjar misstänka att gubben (han var säkert 70 år) som jag köpte den av sålde mig en stulen. Såg att någon i tråden tidigare hade ringt polisen för att kolla om den var anmäld som stulen eller spärrad och tänkte göra samma sak; någon som vet vilket nummer man kan ringa?
Ska in och fråga grannarna om jag kan låna deras Tele2-SIM-kort en kort stund..
Ringt polisen och Telia, den är inte anmäld som stulen eller spärrad.
@mikaelr 47946 wrote:
Tack för svaret Muffins. Har gjort om samma procedur några gånger men har fortfarande samma problem. Står “Sweden 3G” längst upp men får ingen täckning. Börjar misstänka att gubben (han var säkert 70 år) som jag köpte den av sålde mig en stulen. Såg att någon i tråden tidigare hade ringt polisen för att kolla om den var anmäld som stulen eller spärrad och tänkte göra samma sak; någon som vet vilket nummer man kan ringa?
Ska in och fråga grannarna om jag kan låna deras Tele2-SIM-kort en kort stund..
Fungerar det att få täckning på 2g nätet?
Alltså sweden 3G är 3G nätet för tele2/telia vad jag minns.
Testa och slå av 3G bland inställningarna och se om du får täckning som sagt på 2g-nätet.Muffins. Nej det fungerar inte då heller. När jag slår av 3G så ändrar den carrier till “Telia” men det står fortfarande “No Service” uppe till vänster.
Konstigt det här. Om man googlar så verkar det som om det är hundratals människor som har exakt samma problem men ingenstans hittar jag en lösning utan bara frågor.
Tack för att du försöker hjälpa till!
Mikael, en 70-årig säljare känns lite som en målvakt för stöldgods…
Vad är det för modellnummer på telefonen? Med den informationen kan du få iaf lite info om telefonens historia och med vem du skall kolla om den är stulen eller ej…
@ipeddy 47906 wrote:
okej fint för när jag testade med telenor kort häromdagen fick jag inge täckning men jag tror de är snow som stör signalen på min. men får ta och testa att bara jailbreaka och inte låsa upp med snow.
Förresten de var telenors Kontant kort jag menade eller de kanske inte spelar nån roll??
Samma sak här, vad har är det för modellnummer?
@freebo 47950 wrote:
Mikael, en 70-årig säljare känns lite som en målvakt för stöldgods…
Vad är det för modellnummer på telefonen? Med den informationen kan du få iaf lite info om telefonens historia och med vem du skall kolla om den är stulen eller ej…
Har kollat med polisen och 90400 (Telias kundtjänst) och de har inte IMEI-numret i sin spärrlista.
Modellnummer som står på baksidan är A1303. Kan man få reda på till vilken operatör telefonen är knuten med hjälp av detta? Vore fint att prova med ett av deras SIM-kort för att försäkra mig om att den fungerar alls.
Så här ser det ut:
http://penexpers.com/mike/bild.pngHittar alltså Telia men får däremot inga pluppar. SIM-kortet fungerar i min andra iPhone.
@mikaelr 47952 wrote:
Har kollat med polisen och 90400 (Telias kundtjänst) och de har inte IMEI-numret i sin spärrlista.
Modellnummer som står på baksidan är A1303. Kan man få reda på till vilken operatör telefonen är knuten med hjälp av detta? Vore fint att prova med ett av deras SIM-kort för att försäkra mig om att den fungerar alls.
På baksidan av förpackningen av telefonen?
Alltså under Part No.Annars går du in på inställningar > Om .
Scrolla ner till “Modell” där står även modellnumret.I mitt fall så står det MC134KS
Ahh ok, A1303 är själv modellen och den har jag med =) Jag menar:
MC131B är låst till O2 (UK & Irland)
MB704LL är lås till AT&T (USA)Kontakta deras servicedesk, uppge IMEI och fråga om den är listad som blockad. Svenska polisen har nollkoll, jag har gått via dem för att söka på IMEI och enligt dem själva kan de bara söka bland Svenska anmälningar…
Då vet ni var ni ska börja felsöka innan ni lämnar in dem för utbyte av antenner och what not =)
Där ser man.. Ringde o2 och gissa vad? Den är svartlistad!
Detta kan alltså innebära att jag inte får täckning på den i sverige också alltså?Ska bli intressant att se vad killen säger när jag ringer honom..
@mikaelr 47959 wrote:
Detta kan alltså innebära att jag inte får täckning på den i sverige också alltså?Ska bli intressant att se vad killen säger när jag ringer honom..
Det enda rätta är att polisanmäla men skall du ha pengarna tillbaka så är det enda rätta att hota med polisanmälan… underbart moment 22 i dagens samhälle
Från wikipedia:
IMEI-numret skickas alltid till den operatör man ringer genom vid varje uppkopplat samtal. Är IMEI-numret spärrat kan man endast nå nödnummer från telefonen. Alla spärrade IMEI-nummer registreras i EIR, Equipment Identity Register. Där delas spärrade telefoner upp i två kategorier, grå- och svart-listade. Är telefonen listad som grå kan man fortfarande ansluta mot telefonoperatören (detta för att de ska kunna identifiera och söka var telefonen kan befinna sig). Man kan dock inte ringa från en grålistad mobiltelefon. Är den svartlistad kan man varken koppla upp mot något nät eller ringa från telefonen.Gick ju sådär bra det där.. Ringde honom och han hävdade att den absolut inte var snodd utan att han sålde den åt en kompis och sa att det kunde hända dåliga saker åt människor som kom med sådana här anklagelser. Han sa något i stil med “Vet du vad som händer med folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser? Det går inte bra för dom så passa dig!”.
Hot alltså. Fint!
@mikaelr 47961 wrote:
Gick ju sådär bra det där.. Ringde honom och han hävdade att den absolut inte var snodd utan att han sålde den åt en kompis och sa att det kunde hända dåliga saker åt människor som kom med sådana här anklagelser. Han sa något i stil med “Vet du vad som händer med folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser? Det går inte bra för dom så passa dig!”.
Hot alltså. Fint!
Vid sådana här tillfällen så ska man alltid testa telefonen innan köp så att man vet om att allt står rätt till.
@mikaelr 47961 wrote:
Gick ju sådär bra det där.. Ringde honom och han hävdade att den absolut inte var snodd utan att han sålde den åt en kompis och sa att det kunde hända dåliga saker åt människor som kom med sådana här anklagelser. Han sa något i stil med “Vet du vad som händer med folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser? Det går inte bra för dom så passa dig!”.
Hot alltså. Fint!
jaja, en kille med den attityden är säkerligen inte helt okänd av Farbror Blå så anmäl honom på studs
Han är redan anmäld och ja; får skylla mig själv lite. Impulsköpte den igår kväll när jag var full och enda testet jag gjorde var att testa att den gick att slå på. Det där med att man kunde blocka IMEI-nummer visste jag inte ens var möjligt så några ytterligare tester brydde jag mig inte om.
Har pratat och mailat lite med o2 igen. Trodde att det skulle bli tvärstopp på frågan om det var möjligt att ta bort svartlistningen men det verkar konstigt nog inte helt omöjligt.
Har, godtrogen som jag är, varit med om liknande saker tidigare men har alltid fått tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt.
Senaste mailet i min utkorg:
“
Hallå killar!Igår köpte jag en iPhone 3Gs för 4500:- av en kille på Vegagatan. Idag när jag skulle testa den så fick jag ingen täckning och efter ett tag så ringer jag kundtjänsten och det visar sig att IMEI-numret (något unikt i varje telefon) är svartlistat pga att den är rapporterad som stulen. Ringde då killen som sålde den och han säger att den inte är stulen och att han sålde den åt en kompis, inte ville ge mig pengarna tillbaka och sa att “det händer dåliga saker för folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser så passa dig!”. Hot alltså! Sådant gillar väl ni?
Vilket fall som helst så säljer han även en LG-telefon på Blocket nu. En tanke: Någon av er ringer och säger att du är intresserad av telefonen, möter upp honom, har med dig min iPhone och kräver tillbaka pengarna. Om det lyckas kan ni behålla pengarna.
Nah?
/Mikael”
@mikaelr 47959 wrote:
asså fan va skumt.. allting tyder juh på att min ochså är grå/svartlistad´.. men när jag gav mitt IMEI nummer till telenor sa de att den va bunden till de och de var abbonemang kvar på den telefonen kvar. då vet jag juh att den är telenor låst sedan sa de att den inte var spärrad va de stog hos dem likaså polisen sa… Mitt modell nummer är: MB489KS… men då borde väl min mobil också va spärrad eller? blir helt förvirrad huhh testade att när jag återställde testa med ett gammalt vodafone kort som nu är telenor kort som är ett kontant kort aatt se om de funka men de gjorde de inte kom inte till nåra menyer då den var låst men borde kommit om de funka… sen jailbreaka jag den endast och testa med telenor kortet men de funka inte heller… kortet fungerar annars i andra telefoner…. vad ska jag göra???
@mikaelr 47965 wrote:
Han är redan anmäld och ja; får skylla mig själv lite. Impulsköpte den igår kväll när jag var full och enda testet jag gjorde var att testa att den gick att slå på. Det där med att man kunde blocka IMEI-nummer visste jag inte ens var möjligt så några ytterligare tester brydde jag mig inte om.
Har pratat och mailat lite med o2 igen. Trodde att det skulle bli tvärstopp på frågan om det var möjligt att ta bort svartlistningen men det verkar konstigt nog inte helt omöjligt.
Har, godtrogen som jag är, varit med om liknande saker tidigare men har alltid fått tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt.
Senaste mailet i min utkorg:
“
Hallå killar!Igår köpte jag en iPhone 3Gs för 4500:- av en kille på Vegagatan. Idag när jag skulle testa den så fick jag ingen täckning och efter ett tag så ringer jag kundtjänsten och det visar sig att IMEI-numret (något unikt i varje telefon) är svartlistat pga att den är rapporterad som stulen. Ringde då killen som sålde den och han säger att den inte är stulen och att han sålde den åt en kompis, inte ville ge mig pengarna tillbaka och sa att “det händer dåliga saker för folk i Göteborg som kommer med sådana här anklagelser så passa dig!”. Hot alltså! Sådant gillar väl ni?
Vilket fall som helst så säljer han även en LG-telefon på Blocket nu. En tanke: Någon av er ringer och säger att du är intresserad av telefonen, möter upp honom, har med dig min iPhone och kräver tillbaka pengarna. Om det lyckas kan ni behålla pengarna.
Nah?
/Mikael”
vilka är o2??? vad heter killen som sålde mobilen till dig??
Tråkig händelse..
Vad säger o2 då? Vad krävs för dom skall ta bort svartlistningen?
Tja
Är rätt så noob på det här med Iphone men har iaf en 3gs 3.1 som jag har låst upp med blackrain.Men jag har täckning ibland och sen bara försviner det jag kör med tele2 på den nu, har varit telia låst. När den funkar så står det Telia på den ibland så slår det över till s comviq och då dör den. Det jag får göra då är att jag måste gå in på inställningar ställa den antingen på sweden 3g eller på auto så funkar den igen. Men skit störigt när det bryts mitt i samtal juh nån som har nån lösning till detta?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.