iPhone 3G kontakter…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3G kontakter…

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Member
    Post count: 236

Sparar iphone kontakterna bara på telefonen eller på sim kortet också??

Kungen
    Member
    Post count: 985

@dixet 22211 wrote:

Bara telefonen, sen datan också, om du väljer att synka de vill säga:)

Kungen
    Member

@dixet 22211 wrote:

Bara telefonen, sen datan också, om du väljer att synka de vill säga:)

diXet
    Member

så man kan inte spara de från tel till sim ?? inga apps som gör de heller?:D

diXet
    Member

Kungen
    Member

@dixet 22213 wrote:

Nej det går inte. Inte genom ”original programmen” iaf. Skulle vara kanon med en app som gjorde det:) men har ingen aning om det finns 🙂

Kungen
    Member

@dixet 22213 wrote:

Nej det går inte. Inte genom ”original programmen” iaf. Skulle vara kanon med en app som gjorde det:) men har ingen aning om det finns 🙂

Ericzaaah
    Member
    Post count: 54

Hej

Jag har råkat ut för att iphonen börjar krångla och jag måste du återställa den. När jag gör detta så försvinner ju alla mina kontakter. Jag har mina kontakter som jag kan kopiera från mitt sim kort men då blir de så jävla fult på iphonen. de står helt konstigt. ni har säkert varet med om samma. typ “mob;mamma” ser typ ut så.

Så jag undrar om man inte kan kopiera sina kontakter från telefonen in i itunes eller något liknande? så man slipper sitta och byta namn på alla kontakter .

Jätte tacksam för svar

Ericzaaah
    Member

Hej

Jag har råkat ut för att iphonen börjar krångla och jag måste du återställa den. När jag gör detta så försvinner ju alla mina kontakter. Jag har mina kontakter som jag kan kopiera från mitt sim kort men då blir de så jävla fult på iphonen. de står helt konstigt. ni har säkert varet med om samma. typ “mob;mamma” ser typ ut så.

Så jag undrar om man inte kan kopiera sina kontakter från telefonen in i itunes eller något liknande? så man slipper sitta och byta namn på alla kontakter .

Jätte tacksam för svar

snook
    Member
    Post count: 2190

@ericzaaah 24028 wrote:

Hej

Jätte tacksam för svar

Jag antar att du har windows?

Jag tror att man kan lägga över kontakterna i Outlook, och sedan när du har gjort en återställning så välj att synca med Outlook.

Kör inte windows själv, men liknande funktion finns till mac.

snook
    Member

@ericzaaah 24028 wrote:

Hej

Jätte tacksam för svar

Jag antar att du har windows?

Jag tror att man kan lägga över kontakterna i Outlook, och sedan när du har gjort en återställning så välj att synca med Outlook.

Kör inte windows själv, men liknande funktion finns till mac.

Ericzaaah
    Member

Okej.

Du vet inte hur jag skall gå till väga för att föra över mina kontakter till outlook?

MVH ERIC

Ericzaaah
    Member

Okej.

Du vet inte hur jag skall gå till väga för att föra över mina kontakter till outlook?

MVH ERIC

snook
    Member

@ericzaaah 24031 wrote:

Okej.

MVH ERIC

Tyvärr så håller jag mig så långt borta från windows som möjligt 😉

Men finns säker någon annan som kan detta bättre än mig.

snook
    Member

@ericzaaah 24031 wrote:

Okej.

MVH ERIC

Tyvärr så håller jag mig så långt borta från windows som möjligt 😉

Men finns säker någon annan som kan detta bättre än mig.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Att få över till Outlook gör du väl genom iTunes? Jag är också osäker, kör Mac 😛

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Att få över till Outlook gör du väl genom iTunes? Jag är också osäker, kör Mac 😛

Ericzaaah
    Member

Tack så mycke för hjälpen gubbar men de hjälper mig tyvärr inte så mycket.

Är de någon som kör windows och vet hur man för över kontakter från iphonen till datorn?

tacksam för svar 😀

Ericzaaah
    Member

Tack så mycke för hjälpen gubbar men de hjälper mig tyvärr inte så mycket.

Är de någon som kör windows och vet hur man för över kontakter från iphonen till datorn?

tacksam för svar 😀

Kungen
    Member

Jo, jag kör 🙂 Antingen kan du gå in i kontakter>importera Har aldrig provat detta men kan vara värt ett försök? Mennär jag började (av en slump) synka kontakter till datorn synkade jag bara som vanligt (skulle lägga in musik) och det kom upp en ruta om att mer en 5% kommer ändrs på datorn pga kontakter. Men är väll nån skumm inställning jag har bara 😛 Annars kan du ju välja att synkronisera kontakter med outlook/kontakter elr vafan de heter, i itunes, dock så importerade jag bara kontakter till iPhonen inte exporterada till datorn. Annars borde det väll sparas på säkerhetskopia? 🙂

Kungen
    Member

Jo, jag kör 🙂 Antingen kan du gå in i kontakter>importera Har aldrig provat detta men kan vara värt ett försök? Mennär jag började (av en slump) synka kontakter till datorn synkade jag bara som vanligt (skulle lägga in musik) och det kom upp en ruta om att mer en 5% kommer ändrs på datorn pga kontakter. Men är väll nån skumm inställning jag har bara 😛 Annars kan du ju välja att synkronisera kontakter med outlook/kontakter elr vafan de heter, i itunes, dock så importerade jag bara kontakter till iPhonen inte exporterada till datorn. Annars borde det väll sparas på säkerhetskopia? 🙂

Ericzaaah
    Member

aaa jag vet hur man importerar kontakter de är inga beskymmer.

Men hur jag får mina kontater från telewfon till dator/outlook?

Det är de som är de stora problemet.

Ericzaaah
    Member

aaa jag vet hur man importerar kontakter de är inga beskymmer.

Men hur jag får mina kontater från telewfon till dator/outlook?

Det är de som är de stora problemet.

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Det enda jag gjorde var att kryssa i ”Synkronisera kontakter med:” och valde Outlook och kryssade också i ”Alla Kontakter” i fliken Info. Sen var det bara att synkronisera och vips så var dom i Outlook. Har du gjort detta?

ZiLi
    Member

Det enda jag gjorde var att kryssa i ”Synkronisera kontakter med:” och valde Outlook och kryssade också i ”Alla Kontakter” i fliken Info. Sen var det bara att synkronisera och vips så var dom i Outlook. Har du gjort detta?

Ericzaaah
    Member

jag har testat detta nu. Men de funka inte för mig.

man behöver inte göra något med outlook för att de skall funka?
    typ göra någon slags inloggning eller ställa in nått med itunes ?

Ericzaaah
    Member

jag har testat detta nu. Men de funka inte för mig.

man behöver inte göra något med outlook för att de skall funka?
    typ göra någon slags inloggning eller ställa in nått med itunes ?

Kungen
    Member

Med importera kontakter menar jag i datorn 🙂
    Vet inte om jag markerat synka kontakter i iTunes…

Kungen
    Member

Med importera kontakter menar jag i datorn 🙂
    Vet inte om jag markerat synka kontakter i iTunes…

ZiLi
    Member

Konstigt :confused: Jag har Microsoft Office 2007 installerat på min PC. Kanske därför det funkar för mig. Har för mig att det funkade med min iPhone 2G med den vanliga Outlook utan problem. Har du testat starta om datorn? Kunde inte heller se kontakter i Outlook förrän jag hade startat om min PC

ZiLi
    Member

Konstigt :confused: Jag har Microsoft Office 2007 installerat på min PC. Kanske därför det funkar för mig. Har för mig att det funkade med min iPhone 2G med den vanliga Outlook utan problem. Har du testat starta om datorn? Kunde inte heller se kontakter i Outlook förrän jag hade startat om min PC

Ericzaaah
    Member

får testa att starta om datorn då 🙂

Åter kommer 😀

Ericzaaah
    Member

får testa att starta om datorn då 🙂

Åter kommer 😀

steffe
    Member
    Post count: 2452

Du har inte tänkt på att göra en säkerhetskopia i itunes innan du återställer?
    Det måste väl vara enklare?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Du har inte tänkt på att göra en säkerhetskopia i itunes innan du återställer?
    Det måste väl vara enklare?

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

Även jag hade problem med att synka med outlook! Då skaffade jag mig ett google konto på gmail istället och valde det bland alternativen i itunes, då fungerade det klockrent! 😀

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.