Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3g laggar och hänger sig
-
AuthorPosts
-
Hej, jag tycker att min Iphone 3g hänger och laggar rätt så ofta. Ibland kan den frysa i flera minuter… och ibland kan jag liksom inte ens väcka telefonen från sleepmode under någon minut… som sagt den fryser och hänger sig väldigt ofta. Det här upplevde jag nästan aldrig på min gamla 2g version, och den använder nu min brorsa nu och han har laddat in nya teman, modifierat den så mycket som det går.. och den flyter på. Vilket min också borde göra och speciellt då jag knappast ändrat nåt…
Så efter den tjatiga beskrivningen ovan, till min fråga då.
Jag köpte iphonen med telia.. låste upp den direkt och kör nu yellowsnow grejen… är det den som gör att det laggar? eller kan det vara fel på iphonen…? vill bara kolla upp ifall det är fel på telefonen… då vill jag springa ner till telia butiken och byta ut den direkt… det är just därför man har betalat 6000 spänn.
Sen annan grej, när jag låst upp telefonen.. så står det fortfarande ibland Telia där uppe.. trotts att jag har comviq i telefonen. Samtalen fungerar osv.. jag kan ta emot och ringa.. men operatör texten är fel. Är det vanligt? Ni som har låst upp era…
Operatörtexten kan du strunta i!
Att hackade eller yellowsnowade lurar krabbar är inte ovanligt,vill man slippa dessa problem får man skippa upplåsning och jailbrejk.
I ditt fall skulle jag återställa och göra om,det kanske fixar det mesta av problemen,oftast är det nån app eller trasig fil som strular lite.
Gör om,gör rätt,lycka till!Min lur är helt original men jag upplever precis samma sak som du gör, dock inte lika ofta nu som jag gjorde när den var ny för nått halvår sedan..
Jag har lärt mig leva med det. Nästan alla med iPhones upplever väl detta mer eller mindre .. ?
Min var alldeles perfekt. Sen kom 2.2 🙁 Ostabilt, men ändå betydligt bättre än andra telefoner. 2.2.1 är nästan värre, men ändå värt det 🙂 Senast idag satt jag och surfade med PdaNet, funkade perfekt, och sen inte alls bra. Min dator sa att jag inte vara uppkopplad till Internet. Skumt, tänkte jag, och kollade telefonen. Då hade den fått lust att starta om sig själv helt plötligt :confused: Så iPhonen är bara en telefon, betydligt bättre än alla andra, men tyvärr ingen supertelefon 😛
Javisst,men om det är för mycket så kan man väl iaf försöka få bort det mesta.Har själv haft lite lagg ibland,och det har oftast varit nån ny app som spökat,jag har då oftast löst det med att ta bort den och hämta om.Det har hjälpt mig en del.
För frågeställaren verkar det vara för mycket,så en återställning är nog det bästa i det fallet.Hur mycke lagg man ska behöva tåla är upp till var och en,men jailbrejk och upplåsning ökar givetvis risken för problem,även om det naturligtvis inte drabbar alla lika hårt.I de flesta fall brukar det faktiskt lösa sig till slut!
Första gången man brejkar är det lätt att det strular lite,men då gör man väl bara om på rätt sätt så ska det gå bra.Jag har sett en del knasigheter på iphoner,men för det mesta har det förvisso ordnat sig.
Innan man gör nåt är det bra om man har tagit reda på så mycke som möjligt,det finns folk som är övertygade om att dom kan allt om jailbrejk,men aldrig har gjort det.Vi andra kanske inte vet allt,men vi gör iaf inte nåt utan att tänka först.Ta det lugnt,kolla guiderna och tänk efter så ska det baskemej gå! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.