Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3g låst tottalt
-
AuthorPosts
-
Hejsan! har köpt en Iphone 3G för drygt en vecka sen, och eftersom den “laggade” när jag körde på 4.0.1 så tänkte jag nergradera den till 3.1.3 satte igång och gjorde det och trodde allt skulle sluta perfekt, men nej nej det slutade med att jag endast kan göra nödsamtal och inte ens komma in i mobilen. Har suttit i 3 timmar och försökt lösa det med DFU mode och sedan i itunes men det vill verkligen inte, utan kommer till samma sak återigen… om det är något som sitter och klämmer på svaret så är jag jätte tacksam att få veta!
@roozen 79106 wrote:
Hejsan! har köpt en Iphone 3G för drygt en vecka sen, och eftersom den “laggade” när jag körde på 4.0.1 så tänkte jag nergradera den till 3.1.3 satte igång och gjorde det och trodde allt skulle sluta perfekt, men nej nej det slutade med att jag endast kan göra nödsamtal och inte ens komma in i mobilen. Har suttit i 3 timmar och försökt lösa det med DFU mode och sedan i itunes men det vill verkligen inte, utan kommer till samma sak återigen… om det är något som sitter och klämmer på svaret så är jag jätte tacksam att få veta!
Är telefonen låst till en viss opratör ??
tex Låst Telia telefon, stoppa i TELIA kort för att aktivera telefonendet vet jag ej köpte den begagnad, men ska kolla på det skriver igen om det fungerar!
Prova med de svenska opperatörer, om du inte lyckas hitta så kan du alltid antingen hacktivera eller köpa aktiveringskort
har nu prövat med Telenor, telia och comviq inget av dom fungerar… Hacktivera vad är det för något ?
Du kan alltid köpa ett aktiveringskort för 199kr hos iPhoneReservdelar.se eller liknande butik
Du kan använda redsn0w för att jailbreaka och hackdivera din 3g
(hacktivera) är att aktiveringen bakas in i jailbreak så att telefonen inte behöver anslutas till itunes för att aktiveras.har nu fått igång mobilen men när jag stoppar i mitt sim kort står det söker hela tiden, sen ploppar det upp en ruta i iphonen som lyder “Avvaktar aktivering detta kan ta ett litet tag” men inget händer…
Installerat ultrasn0w? och haktivering från pushfix ?
har varit inne på cydia och installerat repo666.ultrasn0w.com men det vill inte fungera… gjorde det direkt när jag fick mobilen och det fungerade direkt. Verkar som om jag måste aktivera den på något sätt ?
prova att installera aktivering från pushfix repo
kolla vad det är för baseband du har ?
på “modemfirmware” står det 05.14.02
tror jag har listat ut varför det inte fungerar att låsa upp min iphone, mitt baseband går inte låsa upp via ultrasn0w ännu, kan det vara för att jag skulle återställa den och fick OS 4.1 och det gjorde att mitt baseband ännu inte går att låsa upp. Men då är min fråga, går det att nergradera sitt baseband på något sätt?
@roozen 79362 wrote:
tror jag har listat ut varför det inte fungerar att låsa upp min iphone, mitt baseband går inte låsa upp via ultrasn0w ännu, kan det vara för att jag skulle återställa den och fick OS 4.1 och det gjorde att mitt baseband ännu inte går att låsa upp. Men då är min fråga, går det att nergradera sitt baseband på något sätt?
Det fungerar att nergradera ditt baseband om du har Bootloader 5.8. Har du en nyare bootloader så är det kört gällande nergradering av baseband.
vart kollar jag vilken bootloader jag har då ?
@roozen 79369 wrote:
vart kollar jag vilken bootloader jag har då ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.