iPhone 3G lider av gul skärm?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3G lider av gul skärm?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Hej!

En användare på ett annat forum (iPhone 3G Yellow Screen Issue – Mac Forums) har märkt att iPhone 3G har fått en mycket gul ton i skärmen i jämförelse med förra generationens iPhone.

Checka bilden nedan:
    [IMG]http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=123560&thumb=1&d=1215777469[/IMG]

Något ni har märkt av på era iPhone 3Gs?

iohan
    Member
    Post count: 167

Jag har inget att jämföra med men jag får ingen känsla av att min skärm skulle vara gulaktig.

20080711195317rn2.jpg

Haziza
    Member
    Post count: 22

Eftersom alla verkar ha det såhär, är det väl meningen antar jag. Eller så såg dom felet efter som tillverkat miljoner?

Smiffay
    Member
    Post count: 20

Men du har ju brightness på högsta.

edit: nvm, det hade de andra telefonerna också.

iPhoneinfo.se
    Member

Sitter och jämför min iPhone 3G med min gamla iPhone och 3Gn har faktiskt en mycket gulare ton i färgerna 🙁 Känns som bilden är bättre på den gamla… Inte bra Apple!

iohan
    Member
    Post count: 167

Jag drog upp min ljusstyrka på max eftersom den var det på bilderna i första inlägget. Säger det så att ingen tror att jag kör med max konstant 🙂

Smiffay
    Member

Efter att ha läst igenom tråden på macrumors så är min åsikt denna: Filmerna och bilder kommer se bättre ut (testa att jämföra) Men menyer ser ganska kassa ut, tex settings. Någon person hade en idé att återställa telefonen, det verkade bli bättre. Så man kan ju alltid testa det.

iPhoneinfo.se
    Member

Kommer nog ett program inom kort där man kan korrigera färgerna för skärmen 🙂

Haziza
    Member
    Post count: 22

Har ni en datorskräm går det göra samma sak typ, du ändrar en färg inställning så får du skärmen gul, blå osv. Skulle vara rätt tragiskt om alla Iphones det släppt lider av en defekt skärm.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@haziza 6070 wrote:

Skulle vara rätt tragiskt om alla Iphones det släppt lider av en defekt skärm.

Hahaha, tragiskt är nog det minsta man kan säga.:D

iPhoneinfo.se
    Member

Alla iPhone 3Gs ska ha lida av detta “problemet”.

Apple har svarat och säger att det ska vara såhär, då skärmen kan återge varmare bilder samt djupare svärta. Dom tyckte att iPhone 1.0 hade för kalla färger.

Läs mer:

Quote:
    We just spoke with Bob Borchers, senior director of product marketing for the iPhone, and he had some very interesting info regarding the “yellow screen” phenomenon we’ve been hearing about. According to Bob (and Apple), the screen’s color temperature has been purposely altered on the new iPhone to produce warmer, more natural tones, sharper images, and deeper blacks. The company says that 1st gen iPhone screens appeared colder and less defined, and they made some adjustments for the new models.

Bara jag som tycker att den är liiite för gul? Märker t.o.m av det när jag inte jämför med min gamla iPhone 1.0.

Smiffay
    Member

Det borde väl ändå vara möjligt att välja varmt, kallt eller mittimellan? Vet att det inte går just nu, men om de skall hålla på och ändra saker som inte många klagade på (tror jag) så skall de väl ändå sätta in en möjlighet att ändra detta?

iPhoneinfo.se
    Member

Senaste firmwaren fixar detta problemet med “gul-skärm” (återställ telefonen i iTunes för att få den senaste firmwaren).

6544.jpg

Smiffay
    Member

Det var ju som jag sade då (på förra sidan), att återställning hjälpte.

Halle
    Member
    Post count: 837

Sitter äntligen med min ifåne i handen och inte lider den av gul skärm. Snarare är den lila-aktig.

Naim
    Member
    Post count: 2

Detta fixades för mig när jag återställde och fick den senaste “firmwaren” 🙂

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.