Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3G OS 3.0
-
AuthorPosts
-
Iphone OS 3.0 har presenterats och äntligen finns både klipp och klistra och mms med i listan över funktioner. Vi kollar in åtta heta nyheter.
Den 17e Mars visades betaversionen av Iphone OS 3.0 upp för första gången. Avsaknaden av mms och klipp och klistra har ständigt varit två irritationsmoment. Men nu kan ägare av Iphone och Ipod skatta sig lyckliga. Iphone OS 3.0 innehåller nämligen det och en hel del annat. Hela 100 nya funktioner utlovas. M3 går igenom åtta av de mest spännande.
Sökfunktionen Spotlight
En bra sökfunktion har varit efterlängtad. Spotlight ska kirra biffen. Du når den enkelt eftersom det finns en genväg i form av ett förstoringsglas och den gäller för allt innehåll i telefonen utom innehåll i meddelanden. Mejlprogrammet, kalendern och Ipoden har en specialutvecklad sökfunktion.Klippa och klistra
Det kan låta som en obetydlig uppdatering men icke. Med denna funktion blir livet genast lite enklare, den gäller både bilder och text. Dubbelknacka för att få upp alternativen, välj klipp ut eller kopiera, dubbelknacka igen för att klistra in. Vill du så kan du även förlänga din markering över flera ord genom att dra i markörerna.Google Maps
Programutvecklarna kan numera integrera Google Maps direkt i sina applikationer.MMS
Bilder och ljud kan numera skickas som mms. Det innebär att du kan spela in ett meddelande via mikrofonen, redigera det och sedan skicka det till din vän. Du kan även vidarebefordra meddelanden. Det var verkligen på tiden.Bluetooth
Du kan nu strömma bluetoothljud i stereo, A2dp. Men något ännu häftigare är att du kan koppla upp två Iphones mot varandra, p2p-bluetooth. Sedan kan du utforska den ena telefonen genom den andra. I framtiden ser vi oss samarbeta för att ta oss igenom ett spel eller tävla mot varandra.Sms i landskap
Nu kan du skriva sms i widescreen. Ett bredare tangentbord gör det lättare att träffa rätt tangenter.Safarifixen
Den mobila webbläsaren har fått två riktigt bra funktioner. Dels kan den nu komma ihåg dina användarnamn och lösenord så du slipper skriva in dem varje gång, och dels varnar den för osäkra sajter.Push
Du kan skicka information till mobilen från Internet. Med andra ord kan din vän bjuda in dig till att spela något eller skicka ett mejl och det dyker upp direkt på skärmen istället för att du ska behöva starta mejlprogrammet först.Iphone OS 3.0 kommer finnas tillgängligt gratis för Iphone 3g från och med i sommar. De som äger en Ipod Touch kan istället köpa det för 9.95 dollar.
Det som jag skulle vilja ha i den nya uppdateringen (3.0) förutom det som redan är sagt ska komma. Så vill jag kunna videofilma med kameran och kunna skicka bilder eller liknande via Bluetooth!
Det är vad jag vill!:D
det ska stå ett val till “har redan skaffat den”
oj, visste inte att de skulle lägga till A2dp… nu blev jag glad =) nån som vet när man kan fixa en stabil version av 3 an?
I sommar när 3de gens iPhone släpps. Varför läser inte folk trådar som kom för en halv månads sen där allt detta redan är bekräftat?
Old newz is old.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.