Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Iphone 3G portabla högtalare?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag skulle behöva tips, jag ska nämligen köpa portabla högtalare till min Iphone 3G.
Det är så att jag har tänkt att köpa “Optoma Pico PK-101 Pocket Projector“
Men eftersom högtalarna på själva Iphonen är ganska veka så ska jag också köpa portabla högtalare.
Då undrar jag om ni har några förslag på fina högtalare, helst inte jättedyra då projektorn ruinerar mig 😀
Jag ska främst använda högtalarna då jag tittar på film så tips på högtalare som passar till det ändamålet vore supernice! 🙂
Edit: Ska använda Dexim AV adapter. Detta gör att dockning inte är möjligt så högtalaren måste kunna kopplas in i standard 3.5mm jacket.
J.J
Jag orkar inte läsa Picons specifikationer men vilka anslutningsmöjligheter har du när projjen är inkopplad? En schysst Klipsch-docka verkar ju vara ganska uteslutet…
@freebo 44942 wrote:
Jag orkar inte läsa Picons specifikationer men vilka anslutningsmöjligheter har du när projjen är inkopplad? En schysst Klipsch-docka verkar ju vara ganska uteslutet…
Såg nu att jag inte skrivit att jag ska använda mig av Dexim AV adapter, detta gör att jag inte kan docka Iphonen.
Så de anslutningsmöjligheter jag har är Iphonens 3.5mm standard jack.
@J.J 44947 wrote:
Såg nu att jag inte skrivit att jag ska använda mig av Dexim AV adapter, detta gör att jag inte kan docka Iphonen.
Osäker på sökningar sparars lokalt men av dessa så skulle jag lätt kasta mig över Audio Pro Porto för 990:- och 3.5mm line-in
Jag använder den själv på landet och ljudet är riktigt schysst
@freebo 44948 wrote:
Osäker på sökningar sparars lokalt men av dessa så skulle jag lätt kasta mig över Audio Pro Porto för 990:- och 3.5mm line-in
Jag använder den själv på landet och ljudet är riktigt schysst
Ser onekligen bra ut! Kanske en dum fråga eftersom detta är ett Iphone forum men man vill ju vara säker: Det står att högtalarna är till Ipod men visst funkar den till Iphone också? 😮 Antar att det inte är någon skillnad i ljud-ingången.
Tack så mycket för hjälpen 🙂
@J.J 44951 wrote:
Ser onekligen bra ut! Kanske en dum fråga eftersom detta är ett Iphone forum men man vill ju vara säker: Det står att högtalarna är till Ipod men visst funkar den till Iphone också? 😮 Antar att det inte är någon skillnad i ljud-ingången.
Tack så mycket för hjälpen 🙂
Otroligt bra fråga, jag utgår från det men själv har jag faktiskt bara haft en luggsliten iPod 80gb i Porton. Google borde dock ge svar på om den är avskärmad. Kostade runt 3000 när det begav sig så 990 är ett kap!
@J.J 44947 wrote:
den där dockan för ju ut både ljud och bild (av = audio/video) alltså borde du ju kunna ta ljudet därifrån (röd+vit kontakt) istället för 3.5-jacket i luren..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.