iPhone 3G seg som sirap efter iOS 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3G seg som sirap efter iOS 4

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Hej! Jag har en iPhone 3G och efter att ha uppdaterat den till iOS 4 så har den blivit seg som sirap. Men jag väntade efter en ny uppdatering i hopp om att den skulle bli snabbare. Men det blev den inte:(

Någon mer som har detta problemet? Vad ska jag göra? Den är sjukt seg för mig!

Dock så fungerar den ibland bra om man bara smsar. Men ska man göra annat så är den jätteseg

muffins
    Member
    Post count: 1906

Vad jag vet om så jobbas det på lösningar för detta. Men att det i dagsläget inte finns någon tweak för iPhone 3G i någon iOS4 release.

crille93
    Member

Så du menar att jag ska få leva med det här? o.O
    Då lägger jag skiten på hyllan och kör Sony Ericsson igen som jag aldrig har haft problem med.

Börjar tröttna rejält på min iPhone 3G

apple 3g
    Member
    Post count: 482

uppdatera till ios 4.0.1 inte beta , min är inte seg är snabb som fan, men lite seg när jag startar ipoden tar flera sekunder, men annars är jag skitnöjd förutom att när jag klickar på varenda ikon på iphone så hamnar den i mulittask som jag måste dubbelklicka och stänga ner 🙁 men annars är den skit bra jailbreakat med redsnow har multitask och background

apple 3g
    Member

du kanske har program på i iphone dubbelklicka på home menyn och kolla eller , starta om den och kolla om den är snabb

just ja efter att ha startat om den gå in på inställningar>allmänt>spootlight-sökning och sen avmarkera allting där, och efter det inställningar>allmänt>platstjänster och stänger av platstjänster. en sak till inställningar>E-post, kontakter, kalendrar> hämta nya data> och sen stänger du av push och går ner och markerar manuellt 😎 prova detta

crille93
    Member

Jag har version 4.0.2
    4.0 och 4.0.1 har också varit lika sega :/

Det finns inte multi tasking till iPhone 3G, bara 3Gs
    Så det är inte det. Dubbelklickar jag på home knappen så kommer jag till kameran (som jag själv har valt att den ska till)

Och jag har även startat om den ett antal gånger 🙁

apple 3g
    Member

prova det jag sa nyss

crille93
    Member

@apple 3g 74982 wrote:

prova det jag sa nyss

Den blev inte snabbare. Förmodligen för att det enda jag behövde stänga av var spotlight sökning och sen plats tjänster.
    Har inte så mycket grejer i min iPhone 😮

Men kommer det inte en BRA uppdatering snart till den så åker den upp på hyllan… :/

muffins
    Member
    Post count: 1906

@crille93 74977 wrote:

Så du menar att jag ska få leva med det här? o.O
    Då lägger jag skiten på hyllan och kör Sony Ericsson igen som jag aldrig har haft problem med.

Börjar tröttna rejält på min iPhone 3G

Tänk dig själv, du köper en dator, 350mhz med 128mb ramminne och kör windows 98.
    Nu kommer windows xp ut och du kör in det direkt på din dator och märker av att det går segt.. Inte undra på, det sitter ju seg hårdvara i datorn..

apple 3g
    Member

@crille93 74984 wrote:

Den blev inte snabbare. Förmodligen för att det enda jag behövde stänga av var spotlight sökning och sen plats tjänster.
    Har inte så mycket grejer i min iPhone 😮

Men kommer det inte en BRA uppdatering snart till den så åker den upp på hyllan… :/

altså jag fattar inte varför min 3g ios 4.0.1 jailbreakat med redsnow inte är seg, plus att jag har five dock icon och upplåst med ultrasnow, men jag hörde att det ska komma ut ett nytt uppdatering ios 4.1 så vi får se hur den är 🙁 meddelar dig så fort jag hör nåt om den

apple 3g
    Member

crille goda nyheter i den kommande version 4.1 så ska den vara snabbare 🙂 så vänta lite

crille93
    Member

Muffins:
    Så kan man inte tänka. För apple själva säger att man ska uppdatera till iOS 4 även fast man har en iPhone 3G.
    Microsoft rekomenderar inte en windows 98 användare att uppgradera till windows xp utan att byta hårdvara

Apple 3g: Okej 🙂 Hoppas den kommer snart då. Det är riktigt tråkigt med en så seg telefon som jag har :/

apple 3g
    Member

@crille93 74992 wrote:

Muffins:
    Så kan man inte tänka. För apple själva säger att man ska uppdatera till iOS 4 även fast man har en iPhone 3G.
    Microsoft rekomenderar inte en windows 98 användare att uppgradera till windows xp utan att byta hårdvara

Apple 3g: Okej 🙂 Hoppas den kommer snart då. Det är riktigt tråkigt med en så seg telefon som jag har :/

altså jag fattar itne vad jag gjorde min var också jätte seg men sen fick jag problem med att aktivera den så jag återställde den igen till 4.0.1 och sen aktiverade jag den med redsnow 🙁 prova det jag gjorde exakt återställa til 4.0.1 och sen det som jag sa 🙁 prova

crille93
    Member

Jag vill tyvärr inte använda redsnow.
    Tycker att en telefon som inte är så gammal inte ska behöva användas på andra sätt än vad tillverkaren har sagt för att fungera som den ska.
    Dåligt gjort av Apple tycker jag.

apple 3g
    Member

@crille93 75084 wrote:

Jag vill tyvärr inte använda redsnow.
    Tycker att en telefon som inte är så gammal inte ska behöva användas på andra sätt än vad tillverkaren har sagt för att fungera som den ska.
    Dåligt gjort av Apple tycker jag.

🙁 så tråkigt att höra detta från dig

apple 3g
    Member

men prova 🙁 sen om du inte inte gillar det så kan du återställa till 4.0.1 igen och ha en normal iphone som inte är jailbreakad, altså fattar itne varför min inte är seg, altså jag menar jag har en 3g du har en 3g helt likadana så varför inte prova, inget att vara rädd för, om du gör det så lycka till 🙁 eller så är det bara vänta på uppdateringen 4,1

crille93
    Member

Men man kan väl inte jailbreaka när man har 4.0.2?

apple 3g
    Member
    crille93
    Member

Men fortfarande: kan man jailbreaka en som redan har iOS 4.0.2?

Sedan undrar jag om man låser upp telefonen när man jailbreakar? För jag ska nog byta till Telia då tre har slutat ge mig mottagning där jag bor efter snö stormen i vintras och de sa att de inte kunde göra något för att fixa det.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

4.0.2 går inte att jb änn
    3G går att återställa till 3.1.3 utan problem och utan sparade hashs

Sist jag kollade så signerade apple fortfarande 4.0.1
    3GS kan du nedgradera till 4.0.1 genom itunes och jb sedan.
    4 kan du nedgradera till 4.0.1 genom itunes och jb sedan.

crille93
    Member

Men hur nergraderar man då?
    Jag är inte så kunnig med iphonen, vet bara hur man trycker på “uppdatera” och “ok” i princip 🙂

apple 3g
    Member

men ärligt talat är inte min iphone snygg?

crille93
    Member

apple 3g: Jo det är den väl, men det är ju bara en telefon? 😛
    Men det var lite najs att du hade % mätare på batteriet. Men jag vill kunna låsa upp min iPhone så jag kan använda Telia. Och även göra telefonen snabbare, annars är den fortfarande värdelös 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member

Prova guiden här
    annars är google din vän…
    det finns också tonvis med guider på forumet här bara leta
    How To Downgrade iPhone 3G From iOS 4 To iPhone OS 3.1.3 – iPhone Hacks

crille93
    Member

Okej. Men förlorar jag mina kontakter och alla sms och så om jag gör det där?

apple 3g
    Member

@crille93 75097 wrote:

Okej. Men förlorar jag mina kontakter och alla sms och så om jag gör det där?

sms aa men kontakter om du har dom på simkortet är det ingen fara, trodde du menade om du återställer till 4.0.1 så jag vet inte sorry jag har inte svaret på din fråga

crille93
    Member

Okej :/
    För jag har fått nytt sim kort och det går inte att lägga in kontakter på sim kortet via iphonen :S

iPhoneReservdelar.se
    Member

Synca telefonen med itunes först.
    sedan efter återställning så syncar du den till säkerhetskopian.
    Då är bilder, sms, mail, kontakter med

apple 3g
    Member

om jag var du skulle jag göra som jag gjorde 🙂 och prova och se om den är snabb som min , 3.1.3 är ju inte lika snygg och ny som ios 4.0.1 inte så mycket funktioner 🙁 men är snabb , och ingen batteri procent, aja gör vad du vill men , meddelar dig om 4.1 är ute

crille93
    Member

Okej 🙂
    Hoppas ni “iPhone älskare” inte flippar ur när ni ser min telefon:
    http://img840.imageshack.us/img840/8640/iphonei.jpg

Ville visa upp min med 🙂
    Jag tycker att iPhone är lite små fånig så jag har klätt den i ett rosa silikon skydd med “Hello Kitty” på 🙂

Där har du en cool iPhone 3g 😉

Men vadå? Kan man se sitt batteri i % med iOS 4??? För jag hittade inte det på min iallafall:(

apple 3g
    Member

du skulle in på inställningar>allänt>användning och där skulle du trycka på det så kommer det fram
    altså ärligt var detta din iphone hhahahahahahah

crille93
    Member

Jag har inte så jag kan göra det :S
    Det finns bara statistik om telefonen.

Japp, det är min iPhone 🙂

apple 3g
    Member

@crille93 75106 wrote:

Jag har inte så jag kan göra det :S
    Det finns bara statistik om telefonen.

Japp, det är min iPhone 🙂

joo det är så jag lovar på ios 4 , kolla här noga ImageShack Album – 2 images

apple 3g
    Member

men åhh crille gör som jag gjorde återställ till 4.0.1 inte beta och sen jailbreaka med rednosw och sen låssa upp med ultrasnow från cydia prova jag lovar den kommer bli snabb som min

crille93
    Member

Men hur gör man för att återställa till 4.0.1!?

Och jag var inne på exakt den sidan. Den ser likadan ut förutom att det inte finns någon för procent grejen.:(

apple 3g
    Member

ok för att hämta hem ios 4.0.1 så ska du först hämta och installera firefox, när du är klar med så går du in på firefox och sedan klistrar in den här sidan in till firefox webbläsare, altså du ska hämta hem ios 4.0.1 med firefox så först installerar du firefox och sedan tar denna sida och klistrar in http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8616.20100715.phnt4/iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.