Iphone 3G skal/skydd

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 3G skal/skydd

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej kan någon tipsa mej där man kan hitta SNYGGA iphone skydd ?:mad2:

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Finns inte, dock finns det “halvsnygga” lite här och var 😉 Men iPhonen blir egentligen aldrig snyggare än den är 😛

Yobenne
    Member
    Post count: 5

@mekke 28293 wrote:

Finns inte, dock finns det “halvsnygga” lite här och var 😉 Men iPhonen blir egentligen aldrig snyggare än den är 😛

ok men vet du någon hem sida?

Halle
    Member
    Post count: 837
    yobenne;28296 wrote:
    ok Men Vet Du Någon Hem Sida?

Apple.se

Mekke
    Member
    Post count: 2271
    spjonky
    Member
    Post count: 138

Telia har faktist några riktigt snygga skydd,hittade dom inte på deras hemsida men jag har två olika haha 😛

carpe
    Member
    Post count: 904
    Orr3
    Member
    Post count: 4

Beställde nyss detta, läder med något rött fint tyg! Kommer bli nice!

hardshell-li.jpg

hardshell3.jpg

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Fattar inte hur man klarar av att ha ett så stort skydd på sin älskling 😛
    Själv kör jag bara IS..

eRensson
    Member
    Post count: 48

Samma här, iphonen blir inte snyggare än vad den är, då kör man invisible shield.

schwartz
    Member
    Post count: 31

någon som kör med mores ultra slim silicone case? Ser riktigt trevliga ut tkr jag 😛

Kruset
    Member
    Post count: 22

@schwartz 28357 wrote:

någon som kör med mores ultra slim silicone case? Ser riktigt trevliga ut tkr jag 😛

håller med, blir nog till att beställa =)

Halle
    Member
    Post count: 837

@erensson 28344 wrote:

Samma här, iphonen blir inte snyggare än vad den är, då kör man invisible shield.

Så den ser ut som en apelsin konstant, och det enda sättet att se hur den verkligen ser ut är att slita loss skyddet, köpa ett nytt och klistra fast igen….. Nä då föredrar jag ett “riktig” skydd så man kan ta ur den med enkelhet och titta på den…

jompao
    Member
    Post count: 456

Önskar man kunde köpa samma bakstycke som sitter på nu fast att det var målat med sådan greppvänlig gummifärg som finns på många andra telefoner. Kan ju hoppas att nästa generation har det och att skalet passar 3G.

carpe
    Member
    Post count: 904

Och här är mitt…

steffe
    Member
    Post count: 2452

@jompao 28449 wrote:

Önskar man kunde köpa samma bakstycke som sitter på nu fast att det var målat med sådan greppvänlig gummifärg som finns på många andra telefoner. Kan ju hoppas att nästa generation har det och att skalet passar 3G.

Funderat på hockeytejp?
    Ursäkta skämtet,men det borde väl gå lika bra med ett vanligt gummiskal från affären?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Om man ska köpa “invisible shield” så verkar det vara uppdelat att man antingen köper skärmskydd eller enbart komplett fram- och baksida.
    Var hittar man för enbart baksidan?

Är det så j*vligt att montera som man läser? Finns ett annat forum (två siffror . se gissa vilket) där vissa personer totalt ogillar detta eftersom det ska vara krångligt att applicera.

Hur är det? Är det värt pengarna? Kan man då köpa enbart för baksidan och var köper man det billigast?

DTS
    Member
    Post count: 169

@r_o_n 28469 wrote:

Om man ska köpa “invisible shield” så verkar det vara uppdelat att man antingen köper skärmskydd eller enbart komplett fram- och baksida.

Är det så j*vligt att montera som man läser? Finns ett annat forum (två siffror . se gissa vilket) där vissa personer totalt ogillar detta eftersom det ska vara krångligt att applicera.

Hur är det? Är det värt pengarna? Kan man då köpa enbart för baksidan och var köper man det billigast?

Det är helt förjävligt att sätta på IS. Jag jobbade med den i 45min eller mer, blev ändå skit. Och nu efter 3 månaders användning så börjar de släppa överallt. Det ska bli ett switcheasy rebel skeleton för mig istället =)

Men som svar på din fråga ifall det är svårt eller jobbigt så kan detta underlätta:

Ja. Det är svårt

r_o_n
    Member

@dts 28471 wrote:

Det är helt förjävligt att sätta på IS. Jag jobbade med den i 45min eller mer, blev ändå skit. Och nu efter 3 månaders användning så börjar de släppa överallt. Det ska bli ett switcheasy rebel skeleton för mig istället =)

Men som svar på din fråga ifall det är svårt eller jobbigt så kan detta underlätta:

Ja. Det är svårt

Tack för svaret.
    Vad är “switcheasy rebel skeleton”?

DTS
    Member
    Post count: 169

@r_o_n 28473 wrote:

Tack för svaret.
    Vad är “switcheasy rebel skeleton”?

rebel_skeleton.jpg

denna =)

schwartz
    Member
    Post count: 31

@kruset 28439 wrote:

håller med, blir nog till att beställa =)

återkom med resultat samt bild sen 😀 min lur är på lagning nu tyvärr, därför väntar jag med att beställa, antagligen har dem slitit av min IS efter rep :S

/Jesper

boje
    Member
    Post count: 20

Nån som vet vart man kan få tag på RebelSerpent? I Sverige?

Mvh Patrik

Pear
    Member
    Post count: 322

haha, lite kul, det verkar inte vara NÅGON som kollat in på Ultra-case.com som till och med har en reklambanner på det här forumet…??

Dem har förövrigt väldigt snygga skal och skydd, inte för att ja har ngt, men ändå.

Kedjane
    Member
    Post count: 1

Köpt Rebel Black. Väldigt snygga dammit, letat väldigt mycket. Otroligt vad alla ska krångla med stora loggor av vilka som gjort fodralet och så vidare, skulle väldigt gärna ha ett vanligt, tunt, svart silikonfodral utan någon logga fast det verkar vara väldigt svårt att hitta. Finns något jag tror heter “Belkin Etched” som är snyggt, fast BELKIN loggan tycker jag förstör allt. Det är ju liksom en iPhone jag har och det vill man ju skylta med, vill ju inte att folk ska se ens iPhone och säga “Vad är en Belkin?” eller “Är det en plånbok med inbyggd kamera?”.
    Har inte satt på Rebel ännu, jag hoppas verkligen det inte repar iPhonen.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

För den som inte är säker på vilken case man vill ha så är detta en bra sida på youtube YouTube – itsmemorphiouss kanal han kanske babblar mycket men han är duktig och har en jäkla massa olika case och visar hur de ser ut.

boje
    Member
    Post count: 20

Fråga till dem som har ett original switcheasy rebel skeleton: Har ni fått nån repa på baksidan av telefonen? alltså av skalet?

Mvh Patrik

jompao
    Member

@pear 37386 wrote:

haha, lite kul, det verkar inte vara NÅGON som kollat in på Ultra-case.com som till och med har en reklambanner på det här forumet…??

Dem har förövrigt väldigt snygga skal och skydd, inte för att ja har ngt, men ändå.

Japp, gillade inte att deras skal är helt öppna på sidan vid volymknappar etc. Noll skydd.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

alla iPohne skydd gör luren större, som den e inte tillräckligt stor :-w
    förutom Belkin Silikon skydd 🙂 den e tunn, mjuk, stark och snygg!!

jompao
    Member

@r_o_n 28469 wrote:

En skitprodukt i mitt tycke, försämrar hela upplevelsen att använda en iPhone, tänk strävt ventilgummi på glaset.. Åkte av efter 24 timmar då det inte blev bättre, så även ut som aplesin “små knottrigt”.

Har hört att det liknande Bodyguards ska vara bättre med inte hittat någon som säljer i närheten och frakt från usa var väl lika dyr som varan själv.

jompao
    Member

Skulle jag köpa nytt fodral så blev det nog Incase slider:

Incase Slider fodral för iPhone 3G – Apple Store (Sverige)

Har ett liknande från incase som har ett “förstoringsglas” man skjuter över kameralinsen för bra närbilder med iPhone 3G.

Hade incipio feather fodral inna i vitt och det så lätt smutsigt ut, annars behagligare grepp än “naken”. Men skulle då satsa på svart.

Incipio Ultra Light Feather fodral för iPhone 3G – Apple Store (Sverige)

Har testat siliconcase med och det gillade jag inte, sunkig känsla och så hängde den delen som går tvärs över längst ner på casen och flärpade, blev lösare med tiden, klippte bort skiten tillslut.

r_o_n
    Member

@jompao 37784 wrote:

En skitprodukt i mitt tycke, försämrar hela upplevelsen att använda en iPhone, tänk strävt ventilgummi på glaset.. Åkte av efter 24 timmar då det inte blev bättre, så även ut som aplesin “små knottrigt”.

Har hört att det liknande Bodyguards ska vara bättre med inte hittat någon som säljer i närheten och frakt från usa var väl lika dyr som varan själv.

Över glaset hade jag tänkt man kunde låta bli, resten då? Är det något att ha? Klarar en normalt fumlig människa att applicera skyddet på resten av telefonen?
    Hade skärmskydd i början, tyckte det tog lite av känslan.

Men sträv som ett ventilgummi hade passat för resten av telefonen, är enl. dessutom lite för “hal” som den är.

Svarten
    Member
    Post count: 106

Personligen skulle jag heldre se möjligheten att byta ut det befintliga skalet när/om det blir för repigt för en rimlig penning. Jag trivs bra med min iPhone 3G som jag kpte in 11 Juli 2008 (dvs första dagen i sverige). Den har aldrig haft något skydds skal och har endast några små repor på baksidan och mikroskopiska sprickor runt hörlurs kontakten.

Att kunna byta ut det befintliga skalet för sär 450:- skulle i mina ögon vara en mycket mer attraktiv åtgärd än att förändra utseendet på min telefon med extra höljen.

jompao
    Member

@r_o_n 37789 wrote:

Över glaset hade jag tänkt man kunde låta bli, resten då? Är det något att ha? Klarar en normalt fumlig människa att applicera skyddet på resten av telefonen?
    Hade skärmskydd i början, tyckte det tog lite av känslan.

Men sträv som ett ventilgummi hade passat för resten av telefonen, är enl. dessutom lite för “hal” som den är.

Dom jag har sett som lyckats få till hörnen någorlunda bra är rätt få. Sedan samlas ludd och skit i kanterna, inte så snygggt. Är väl störst problem på vita.

Tycker det är en stor designmiss med den hala baksidan som apple har, de hade väl på g med en mer gummerad baksida till 3GS men det blev som bekant inte av, tyvärr. Hade hoppats på att få tag i en sådan baksida och byta på min 3G.

jompao
    Member

@Mr Fyhr 37411 wrote:

För den som inte är säker på vilken case man vill ha så är detta en bra sida på youtube YouTube – itsmemorphiouss kanal han kanske babblar mycket men han är duktig och har en jäkla massa olika case och visar hur de ser ut.

Den killen står jag bara inte ut med, snacka om att töla på i oändlighet..

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.