Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3G startar ej – kan man göra backup innan återställning?
-
AuthorPosts
-
Vart sjukt nöjd med min iPhone 3G fram tills idag.
Uppdaterade appen Facebook via App-store, den körde “Hämtar…” sen “Installerar..” och där fastnade den..Jag tänkte att jag skulle testa respringa den via SBsettings, men där stannade den upp totalt och fastnade med den färgglada lilla bollen.
Jag stängde av den, och nu kan jag inte starta luren – den fastnar på äpple-skärmen och några sekunder ( ca20sek ) senare så stängs den av.Kör jag home+power och ansluter till iTunes kräver iTunes en återställning.
Men jag vill ha en backup av mina bilder samt min sms-logg innan jag återställer den, eller ännu bättre – lyckas få igång den utan att återställa den över huvud taget.Snälla någon där ute – hjälp, jag är desperat.
Mvh
Kan nog bli knepigt att lyckas få spara allting nu.
Har du otur så kan det bli så att i bästa fall kan återställa till senaste gången du synkade iphonenAtt den fastnar på äpplet brukar oftast betyda att den hamnat i en ond recovery-loop.
Testa tanka hem TinyUmbrella och tryck på knappen “Kick Device Out of Recovery” och se om det eventuellt kan hjälpas.Mvh
@muffins 79660 wrote:
Att den fastnar på äpplet brukar oftast betyda att den hamnat i en ond recovery-loop.
Testa tanka hem TinyUmbrella och tryck på knappen “Kick Device Out of Recovery” och se om det eventuellt kan hjälpas.Mvh
okej jag hittade det men måste man ha java installerad för attt starta den
@apple 3g 79666 wrote:
okej jag hittade det men måste man ha java installerad för attt starta den
Och du totalvägrar att installera java då?
@apple 3g 79674 wrote:
haha bara undar om jag behöver det för att det funkar inte , har windows 7 vad mer behöver man
Jag har ingen aning om man behöver det.
Fick du upp något meddelande om att java behövdes?
Om så, installera det och öppna programmet på nytt 🙂@muffins 79660 wrote:
Att den fastnar på äpplet brukar oftast betyda att den hamnat i en ond recovery-loop.
Har testat detta program nu utan framgång, tyvärr – verkar dock som att detta program främst är till för 3Gs samt OS 3.1 och uppåt.
Jag har iPhone 3G med OS 3.0, jailbreakad och unlockad – om det kanske kan vara till någon hjälp..
Vill endast få en backup på bilder och sms-logg som sagt, sen “skiter jag i resten” eller vad man nu kan säga 🙂
Får man den att starta utan en återställning så är det super, men i värsta fall nöjer jag mig med en återställning bara jag lyckas ta backupen.
Vart utan telefon ända sen igår nu pga detta 🙁Prova om iPhoneBrowser hittar din telefon.
@muffins 79676 wrote:
Jag har ingen aning om man behöver det.
Fick du upp något meddelande om att java behövdes?
Om så, installera det och öppna programmet på nytt 🙂det behövdes java så jag gjorde det , så det funkade men upptäckte fortfarande in min gamla 2g som kommer till apple logan i 20 sekunder och stängs av igen, dfu funkar inte och home knappen funkar inte
Om home knappen inte fungerar är det omöjligt att sätta telefonen i DFU.
du måste nog fixa hemknappen först -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.