iPhone 3g telenor service

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3g telenor service

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Hej!

Har sökt runt lite på forumet och har inte lyckats hitta någon som har ungefär samma problem som jag har.

Nu är det så här att jag har en iPhone 3G Telenor låst. Fick den i present i början av juni förra året..nu tänker ni..”åhh han säger present, då är den stulen”. Nej det är den inte. Serienummer och Imei numret visar min garanti på Apple.se/support och telenor bekräftade att den är ärlig och allt vad det innebär, bara det att jag inte har något kvitto.

Jag själv har nyligen börjat jobba på telia och det känns lite fel att gå runt med en telenor iPhone, spec när man ska demoa för en kund. Men nu skiter vi i det där.

Jag har den klassiska sprickan i bakskalet, nere vid laddningsuttaget och så har jag varit klantig nog och tappat den så displayen (glaset, lcdn fungerar) har spruckit ganska rejält.

Jag tog kontakt med Folksam som jag har drulleförsäkring hos och berättade hur det låg till och att jag har skickat den till anovo som i sin tur erbjuder att man köper loss en ny (utbytesenhet) till en viss summa då man inte reparerar display och bakskal då apple har speciella regler för sådant.

Damen från Folksam blev misstänksam och sa att det inte alls var så, hon sa att jag kunde reparera den dvs byta display och bakskal och fortfarande ha kvar garantin. Jag sa nej. Men hon är jättesäker på sin sak och säger att telenor gör så.

Så nu har jag varit hos telenor och skickat iväg den till deras servicecentral i malmö.

Så det jag undrar nu är..Finns det cert. apple serviceverkstäder som byter display och bakskal på enheter? Har dom tillstånd till det från apples sida?

Hur ska jag få försäkringsdamen att förstå? Har någon varit med om något liknande?

Tacksam för svar.

Mvh
    Pori

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Strunta i damen, nu har du ju skickat iväg den och får snart reda på hur det ligger till. Min gissning är att serviceverkstaden kommer att skicka tillbaka den med kommentaren att du inte varit aktsam med den (eftersom skärmen är skadad)

pori
    Member
    Post count: 49

@freebo 62911 wrote:

Strunta i damen, nu har du ju skickat iväg den och får snart reda på hur det ligger till. Min gissning är att serviceverkstaden kommer att skicka tillbaka den med kommentaren att du inte varit aktsam med den (eftersom skärmen är skadad)

Jo det vet jag allt 🙂 Men frågan är om dom kommer med kostnadsförslag på en ny, för det var vad jag ville ha..ett kostnadsförslag..eller tror du att dom renoverar den?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

De renoverar inga iPhones, de byts mot refurbished. Jag tror det är likadant i alla länder, iaf i Europa & USA

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.