Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3G, unlock + jailbreak
-
AuthorPosts
-
Tjena alla forum läsare!
Nu är det så att jag hade planer på att köpa mig en iPhone 3G och behöver lite hjälp och tips om vad jag ska köpa. Jag har kontakter från USA som ska komma till Sverige och jag tänkte utnyttja tillfället för att köpa iPhone om det nu är till någon nytta.
Jag började med att gå in på Ebay för att hitta någon unlocked och jailbreakad 16GBare och det fanns ju en hel del fina, så jag PMade någon som sålde tjänster att låna upp iPhone och fråga förljande:
Kan jag köpa denna Iphone 3G och köpa din tjänst och för att sedan använda den i Sverige med SIMkort sedan, han svara ja på detta men att kan måste köpa bort AT&T abonumang (stavning) för 179$ och sedan skall det funka, så nu kommer mina frågor.
Länk: http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=9025486&type=product&id=1218009737307
1. Kommer detta fungera?
2. Vet du någon som gjort likadant?
3. Är det ett bra köp?
4. Vad förlorar jag utom garanti på detta?
5. Finns denna tjänst som han vill sälja gratis på denna hemsida?Länk till tjänst: UNLOCK iPHONE 3G 3.0 JAILBREAK GUIDE & SOFTWARE – eBay (item 160344678176 end time Jul-05-09 17:58:50 PDT)
Tack för att ni läste, uppskattar det enormt, ha det bra // Doug
Bästa sättet och billigaste sättet är att köpa i Sverige.
Och när 3G S kommer så kan man nog se en liten prisdumpning på 3G.
Det skiljer inte många hundralappar att köpa den i sverige.
Och du har garanti i Sverige, skulle du köpa från ebay har du ingen.
Och föresten så är upplåsningen helt gratis!
Det är scammers som försöker att tjäna pengar……..
@snook 36952 wrote:
Och när 3G S kommer så kan man nog se en liten prisdumpning på 3G.
Det skiljer inte många hundralappar att köpa den i sverige.
Och du har garanti i Sverige, skulle du köpa från ebay har du ingen.
Och föresten så är upplåsningen helt gratis!
Det är scammers som försöker att tjäna pengar……..
Skulle varit bra om du länkade mig till den unlock så att jag kan tro på dig när du säger att han vill scamma…
Som jag sa skulle jag inte köpa från ebay, utan Bestbuy…
När kommer pris dumpningen?@doughnut 36955 wrote:
Skulle varit bra om du länkade mig till den unlock så att jag kan tro på dig när du säger att han vill scamma…
Som jag sa skulle jag inte köpa från ebay, utan Bestbuy…
När kommer pris dumpningen?3G S kommer den 31 Juli till Sverige.
Du måste jailbreaka först, finns info här i forumet och guider på en annan sida. Det kan du kolla när det är dags.
Jailbreak: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4323-iphone-3-0-jailbreak.html
Upplåsning: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4421-iphone-os-3-0-unlock-ultrasn0w.html
Vilken ebay annons är det? Länk?
@snook 36956 wrote:
3G S kommer den 31 Juli till Sverige.
Du måste jailbreaka först, finns info här i forumet och guider på en annan sida. Det kan du kolla när det är dags.
Jailbreak: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4323-iphone-3-0-jailbreak.html
Upplåsning: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4421-iphone-os-3-0-unlock-ultrasn0w.html
Vilken ebay annons är det? Länk?
Vadå vilken Ebay annons? Jag sa att jag ska köpa från Bestbuy länken som står i tråden.
Den där upplåsningsguiden var det ju inte ens nått i?
@doughnut 36958 wrote:
Den där upplåsningsguiden var det ju inte ens nått i?
Läser du på Dev Teams hemsida så ser du den.
Annars en mer ingående här iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
@snook 36960 wrote:
Läser du på Dev Teams hemsida så ser du den.
Annars en mer ingående här iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Underbart! Tack ska du ha!
Så, vad jag KAN göra nu är att köpa denna iPhone, sen köper jag bort AB som den har, sedan jailbreakar jag den via denna guide, och sedan unlockar jag den via den andra guiden?
Hur gör jag så att jag får iPhonen med språket svenska då?
@doughnut 36961 wrote:
Underbart! Tack ska du ha!
Så, vad jag KAN göra nu är att köpa denna iPhone, sen köper jag bort AB som den har, sedan jailbreakar jag den via denna guide, och sedan unlockar jag den via den andra guiden?
Hur gör jag så att jag får iPhonen med språket svenska då?
Det där med att köpa bort abonnemanget har jag inte stor koll på men det kanske du har.
Annars är det riktigt med jailbreak och unlock.
Svenska kan du ställa in när du får den.
Och kom ihåg om den vill uppdatera till nyare programvara 3.1 så uppdatera INTE. Det kan göra så den blir låst en väldigt lång tid. Kolla gärna här i forumet så kan vi hjälpa dig.
Tryck bara nej i så fall.
@snook 36962 wrote:
Det där med att köpa bort abonnemanget har jag inte stor koll på men det kanske du har.
Annars är det riktigt med jailbreak och unlock.
Svenska kan du ställa in när du får den.
Och kom ihåg om den vill uppdatera till nyare programvara 3.1 så uppdatera INTE. Det kan göra så den blir låst en väldigt lång tid. Kolla gärna här i forumet så kan vi hjälpa dig.
Tryck bara nej i så fall.
Okej, tack så jätte mycket för all denna information, uppskattar det verkligen!
Ska nog köpa mig en sådan sak eftersom det kommer kosta mig ungefär 2500kr.2500kr låter tyvärr lite för bra för att vara sant.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.